  • 81. Data: 2012-01-27 23:17:08
    Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 27 Jan 2012 02:30:34 +0100, J.F. wrote:

    > Na pewno nie w omedze ?
    > http://allegro.pl/opel-omega-b-fl-c-chlodnica-wentyl
    ator-komplet-i2027432784.html

    > Co prawda wyglada na plastik ...

    Ooo... takiej nie widziałem.

    Omega którą widziałem na 100% nie miała wiatraka z przodu, ale tak jak
    teraz myślę to mogła też nie mieć klimy.

    Ale większość samochodów, nawet z klimą wiatraki ma za chłodnicą - moja
    Vectra na 100%, reszta samochodów też.

    No ale w sumie nieważne - plastikowy nie powinien też odbić fali radiowej.

    Zastanawia mnie coś innego - bo chłodnica może drżeć, od minimalnie źle
    wyważonego wentylatora, albo od impulsowego ciśnienia wytwarzanego przez
    zawór rozprężny czy tam kompresor. Ciekawe jaka jest prędkość szczytowa
    ruchu w takim drganiu.

    > Ja bym tam raczej tak dobral czas pomiaru, zeby dostac np 100 okresow, albo
    > 1000, albo choc 400 czy 800. Czas nadawania musialby byc troche wiekszy.
    > Ale tam chyba faktycznie ambitna analize dali.
    >
    > http://download.anacron.pl/iskra_instrukcja_img.pdf
    >
    > Wrecz pisza ze izoluja najszybszy sygnal z wielu

    Tak z liczeniem okresów to pewnie nie jest takie proste - stawiam że sygnał
    odbierany przez antenę to jakieś tam widmo które trzeba rozmontować jakimś
    FFT.

    A skoro oprogramowanie "izoluje najszybszy" to pewnie po ptostu oblicza
    prędkość na podstawie prążka najwyższej częstotliwości który przekroczył
    zadany próg i to może być cała słabość algorytmu.
    Bo to może być np. echo dwukrotnie odbite od samochodu, odbite od górnej
    części felgi, jakieś właśnie "przyspieszone" drganiami itd.

    Algorytm powinien wykonywać pomiar na podstawie mediany, lub jakiejś
    średniej z tego widma i wtedy wskazywałby prędkość najsilniejszego sygnału,
    a nie najszybszego.

    Tylko to może być świadome zagranie producenta - robi urządzenie które w
    laboratorium, kamertonem będzie działać świetnie, natomiast w rzeczywistych
    warunkach często będzie prędkość zawyżać.

    A zawyżające odczyt urządzenie które ma wszystkie papiery w porządku, to
    idealne urządzenie np. dla straży gminnych.

  • 82. Data: 2012-01-27 23:30:24
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 27 Jan 2012 23:13:43 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Ford Granada, Ford Sierra, Ford Scorpio,

    Być może, ale to są zabytki.

    >Ford Mondeo.

    Chyba w Twoim matriksie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 83. Data: 2012-01-28 12:00:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 23:17:08 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    ator-komplet-i2027432784.html

    > Ooo... takiej nie widziałem.
    > Omega którą widziałem na 100% nie miała wiatraka z przodu, ale tak jak
    > No ale w sumie nieważne - plastikowy nie powinien też odbić fali radiowej.

    Troche odbija, ale slabo. Ale moze jest zbrojony metalem, moze wloknem
    weglowym - choc w to watpie, moze pod srodkowym plastikiem jest metalowy
    wiatraczek do chlodzenia silnika ... a moze Iskra jest wrazliwa na iskry z
    komutarora ?

    > Tak z liczeniem okresów to pewnie nie jest takie proste - stawiam że sygnał
    > odbierany przez antenę to jakieś tam widmo które trzeba rozmontować jakimś
    > FFT.

    Stare radary to niemal pewny jestem ze po prostu liczyly - no bo jak to
    zrobic w technice z lat 70-tych ?

    ale w tej Iskrze to sie wrecz chwala ze analize widma robia.

> [...]
    > laboratorium, kamertonem będzie działać świetnie, natomiast w rzeczywistych
    > warunkach często będzie prędkość zawyżać.

    No ba,
    "Niespotykane cechy - Iskra-1 bezblednie dokonuje pomiaru predkosci pojazdu
    najszybciej jadacego w grupie pojazdow lub na ich tle. "

    > A zawyżające odczyt urządzenie które ma wszystkie papiery w porządku, to
    > idealne urządzenie np. dla straży gminnych.

    No ba, zeby u nas prawo sprawniej dzialalo, to by wystarczylo taki film
    podeslac komendantowi policji czy ministrowi a za dwa tygodnie do
    prokuratora pojsc - czemu komendant nic nie zrobil ...

    J.

  • 84. Data: 2012-01-28 16:09:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > teraz myślę to mogła też nie mieć klimy.
    >
    > Ale większość samochodów, nawet z klimą wiatraki ma za chłodnicą - moja

    Jak ?

    Masz dwie chłodnice, jedna za drugą każda z wentylatorem. Na aukcji widać
    chłodnicę silnika, która jest od strony silnika. Za nią, czyli od zewnątrz
    samochodu, jest chłodnica klimy ze swoim wentylatorem.

  • 85. Data: 2012-01-28 19:52:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jan 2012 16:09:18 +0100, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Jak ?

    Chłodnica klimy, za nią chłodnica wody, a za nimi wentylatory.

    Zaglądam teraz jak mogę do różnych samochodów i zwracam uwagę. Kilka
    różnych dziś oglądałem i wszystkie miały wiatraki za chłodnicami.

    > Masz dwie chłodnice, jedna za drugą każda z wentylatorem. Na aukcji widać
    > chłodnicę silnika, która jest od strony silnika. Za nią, czyli od zewnątrz
    > samochodu, jest chłodnica klimy ze swoim wentylatorem.

    No w tej z aukcji owszem, ale wygląda to na jakieś rzadko stosowane
    rozwiązanie.
    W nowszej od tej Omegi Vectrze już mam oba wentylatory za chłodnicami.

  • 86. Data: 2012-01-29 00:02:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 23:30:24 +0100, jerzu napisał(a):

    > Chyba w Twoim matriksie.

    Owszem, nie. I jeszcze Cytroen Berlingo.

    --
    ___________ (R)

  • 87. Data: 2012-01-29 08:37:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Chłodnica klimy, za nią chłodnica wody, a za nimi wentylatory.

    No ale jak te wentylatory mają dmuchać na chłodnicę z drugiej strony ?

  • 88. Data: 2012-01-29 08:58:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 29 Jan 2012 08:37:51 +0100, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > No ale jak te wentylatory mają dmuchać na chłodnicę z drugiej strony ?

    Dokładnie tak samo.
    Oczywiście wentylatory umieszczone za chłodnicą kręcą się w tą stronę że
    ciagną powietrze ze strony chłodnicy, a dmuchają w stronę silnika.

    A powietrze wtedy przechodzi przez obie chłodnice.

  • 89. Data: 2012-01-29 12:44:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 29 Jan 2012 00:02:46 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Owszem, nie. I jeszcze Cytroen Berlingo.

    Chyba że mówimy o zabytkowym Mondeo MKI. A nawet gdyby, to i tak do
    większości jest daleko.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 90. Data: 2012-01-29 20:44:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 12:44:46 +0100, jerzu napisał(a):

    > Chyba że mówimy o zabytkowym Mondeo MKI. A nawet gdyby, to i tak do
    > większości jest daleko.

    A ktoś pisał o większości?

    --