-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: 3d -> 2d
Date: Sat, 01 Dec 2012 18:44:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 91
Message-ID: <k9dfmf$266$3@node2.news.atman.pl>
References: <6...@g...com>
<k9dein$n8l$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1354383887 2246 85.222.69.144 (1 Dec 2012 17:44:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Dec 2012 17:44:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <k9dein$n8l$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201292
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-12-01 18:25, bartekltg pisze:
> W dniu 2012-12-01 11:39, firr kenobi pisze:
>> Ostatnio naszła mnie idea by podzialac troche w
>> softwarowym rasteryzerze, tj zrobic sobie prosty,
>> (prosty framework do 2d mam juz zrobiony, o tyle
>> prosty rasteryzer z kulkami czy trojkatami to
>> nie jest juz tak duzo roboty
>
>
> Parser mi się wyłożył. Nie zamknąłeś nawiasu, nie
> kontynuowałeś myśli sprzed nawiasu. Wdałeś się
> w dygresję i zapomniałeś napisać, o co chodzi.
> ...zrobić sobie prosty _co_?
>
> Czytaj posty przed wysłaniem.
>
>> potrzebuje jednakze wzorku na rrzutowanie
>> wspolrzednych 3d na ekran 2d dla danego
>> ustawienia kamery
>>
>> kamera jest u mnie opisana przez:
>
>> float3 cameraPos = {0,0,0};
>> float3 cameraDir = {0,0,-1};
>> float3 cameraUp = {0,1,0};
>> float3 cameraLeft = {1,0,0};
>
>
> A co znaczą te punkty?
> Rozumiem, że pos to położenie środka (wyróżnionego
> punktu), dir to kierunek patrzenia, up i left to
> ścianki kamery.
>
> {dir, up, left} są wzajemnie prostopadłe.
> > jak zrzutowac
> >
> > float3 wierzcholek = {-20, -10, 200};
> >
> > na ekran dla danych ustawien kamery?
>
>
> No to nic prostszego.
> Zakładam, że wektory są stojące. ' to transpozycja, * mnożenie.
>
> {dir, up, left} są prostopadłe i odpowiednio wyskalowane.
>
> X - punkt do obróbki.
>
> X2 = X - Pos.
>
> Cle = (Left')*X2 (czyli po ludzku, dostajemy liczbę w wyniku
> dodania przemnożonych współrzędnych
> left.x * X2.x + left.y * X2.y +left.z * X2.z)
>
> Cup = (Up')*X2
>
> Dodatkowo, jeśli chcesz wiedzieć, czy punkt nie jest czasem
> za kamerą, liczysz Cdi = (Dir')*X2. Jeśli jest dodatni, jest
> przed kamerą, jeśli ujemny, za. Jeśli ==0, to punkt jest na
> powierzchni kamery.
>
> Można to zapisać macierzowo
>
> [Cle;Cup; Cdi] = [left'; up'; dir] * (X-Pos)
>
> Macierz ze środka składa się z wektorów leżących (obróconych)
> jeden na drugim.
>
> Jeśli zamiast wektorów w 3D użyjesz sztuczki z dodatkowym wymiarem,
> zawsze równym 1, czyli
> X = {x; y; z; 1}
>
> to możesz stworzyć jedną macierz rzutowania na kamerę:
> M = [left', 0; up', 0; dir, 0; 0,0,0,1] *
> * [ 1,0,0,-pos_x; 0,1,0,-pos_y; 0,0,1,-pos_z; 0,0,0,1 ]
>
> A taka operacja ma najprawdopodobniej wsparcie sprzętowe.
> Chociaż pierwsza wersja nie wykonuje niepotrzebnych obliczeń,
> nie wiem, którą się obecnie używa.
A, żeby nie było nieporozumień, to jest rzut izometryczny.
Taki jak w starym X-Com;)
Założyłem, że o to chodzi, bo dla normalnej kamery
potrzebujesz jeszcze jednego punkty definiującego kamerę.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.12 19:53 firr kenobi
- 02.12.12 20:23 firr kenobi
- 03.12.12 00:32 bartekltg
- 03.12.12 01:00 firr kenobi
- 03.12.12 08:42 Sławomir Szczyrba
- 03.12.12 09:29 M.M.
- 03.12.12 10:02 firr kenobi
- 03.12.12 14:28 firr kenobi
- 03.12.12 14:49 firr kenobi
- 03.12.12 15:14 Michoo
- 04.12.12 13:29 Sławomir Szczyrba
- 05.12.12 14:31 firr kenobi
- 05.12.12 20:55 Sławomir Szczyrba
- 06.12.12 07:39 firr kenobi
- 06.12.12 10:08 Sławomir Szczyrba
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO