    From: "[MF] PL" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: 3D szkodzi zdrowiu
    Date: Mon, 05 Apr 2010 13:46:45 +0200

    2010-04-05 13:06, Tomy M. napisal (a):
    > Hmmm ... nadal nie rozumiesz?
    > 160Hz miał mój monitor podzilić przez 2 (bo masz dwoje oczu
    > i okulary migawkowe na nosie) wychodzi 80Hz na jedno oko.
    > To nie jest mało, przy monitorze 17 cali CRT to jest nieźle.
    > Przy monitorze 19 cali już by migało. W monitorach CRT
    > nie tylko ilość Hz ma znaczenie lecz również przekątna
    > obrazu.

    Po pierwsze, to nie pisałeś wcześniej nic o 17 calach.
    Po drugie, pamiętam, że poniżej 85Hz po kilkudziesięciu minutach pracy
    miałem oczy z tyłu głowy. Niezły stroboskop i to była właśnie 17.

    > Z LCD jest gorzej, pojawiają się przebitki z poprzedniej
    > klatki (z inną paralaksą) bo opóźnienei wyświetlacz jest
    > większe. Być może udalo się to jużzminimalizować. Ja jednak
    > mam monitor z matrycą MVA i ma spore opóźnienie, nie dałoby
    > się na nim zrealizować 3D z okularami migawkowymi w żaden sposób.
    > MVA daje mi za to najlepsze możliwe odzwierciedlenie kolorów
    > co jest konieczne zwłaszcza przy przygotowywaniu materiałów do
    > druku (solventowego i offsetowego)

    Chyba nie dyskutujemy tutaj o DTP?
    Szczerze mówiąc mógłbyś przestać się wymądrzać i zacząć pisać na temat.
    Właśnie ze względu na to, że LCD wyświetla obraz progresywnie może mieć
    to sens. 60Hz na oko może wystarczyć, tak jak wystarcza teraz na obraz
    2D. W tej chwili są 2-3 dostępne modele monitorów, które wg specyfikacji
    mają wyświetlać 120 ramek progresywnie. Są na matrycach TN, więc o
    właściwym odwzorowaniu kolorów nie ma co dyskutować.
    Miałeś do czynienia z tymi monitorami?
    Gdyby było tak jak piszesz, że panele nie wyrabiałyby - opóźnienia
    matrycy itd. cała ta technologia nie miałaby najmniejszego sensu.

    > Spodziewam się pogorszenia jakości kolorów, zwłaszcza przejść
    > tonalnych w nowych szykbich matrycach przystosowanych do
    > telewizorów 3D. Klienci są ślepi i tego nie widzą.

    Chyba "szczęśliwie" nie zaliczam się do "nie widzących".
    Pooglądam, zobaczę. Może stwierdzę, że to totalna kicha i dam sobie
    spokój. A może uznam, że pomimo kilku wad gra jest warta świeczki.
    Tak jak pisałem wcześniej, póki nie zobaczę, nie będę teoretyzował i
    oceniał w ciemno.