  • Data: 2010-04-06 00:03:05
    Temat: Re: 3D szkodzi zdrowiu
    Od: "Tomy M." <t...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:hpdk34$f8i$1@inews.gazeta.pl...

    > Teoretyzujesz nie posiadajac wystarczajacej wiedzy.
    > Projektory holograficzne juz istnieja i umozliwiaja wyswietlanie
    > ruchomego obrazu. Technologii jest kilka, a zobaczyc je w akcji
    > mozna na kazdych wiekszych targach od kilku lat.
    > http://www.youtube.com/watch?v=_466onNW74M&feature=r
    elated

    > Jest kilka rozwiazan, np. http://www.vizoo.com/

    Poczytaj sobie co znaczy HOLOGRAM, bo mylisz pojecia.
    Obraz wyswietlany w powietrzu nie zawsze jest hologramem,
    a w 99% absolutnie nim nie jest.

    WIKI:
    Hologram - fotograficzny zapis na nosniku przynajmniej
    dwufalowego obrazu interferencyjnego, który w odczycie
    daje dwa niezalezne od siebie obrazy przestrzenne 3D (
    trójwymiarowe).

    System VIZOO model Cheoptics360_XL (i inne mniejsze wersje)
    nie wyswietlaja TRÓJWYMIAROWEGO OBRAZU lecz plaski
    obraz udajacy 3D. Obraz jest wyswietlany "w powietrzu"
    ale w jednej plaszczyznie.

    Podobnie jak reszta PSEUDO HOLOGRAMÓW która mozesz
    zobaczyc np. na YOUTUBE (z targów) Po czym to poznac?
    Gdy zatrzymasz na PAUSE np. te wyswietlane postacie
    to obchodzac je nie zobaczysz ich pleców. Baaa ... nie
    zobaczysz nawet czesci która wynikalaby z samej paralaksy
    bo nie zostala ona zarejestrowana.
    Sam robilem takie experymenty z wyswietlaniem obrazu
    z projektora LCD na warstwie dymu z maszyny do dymu.
    Po dodaniu do parafinowego plynu odrobiny opilków
    aluminium mozna bylo uzyskac podobne efekty, przy odrobinie
    zaangazowania, dobrym wentylatorze i strumiennicy mozna
    zbudowac taki system jak te targowe za 5000 zl
    przy czym nie zajmnie to wiecej niz kilka dni.
    Wiec nie pierd*l mi prosze o HOLOGRAMACH...

    na marginesie;

    Gdy mialem 12 lat ... widzialem pokaz w Parku Rozrywki w Chorzowie.
    Uzyty byl tam jakis rodzaj projektora holograficznego (prawdziwie
    holograficznego) i to zdziwiajaco dobrej jakosci. I co z tego?!
    Minelo 25 lat i nadal tego nie widze w sklepie, iluzjonista
    zostawil to pewnie dla siebie w koncu z czegos zyc musi :-)

    Przypomne Ci tylko ze w 2000 roku mielismy latac helikopterami
    do pracy. I co? I g*wno ... stoimy w miejscu.
    Moze dla Ciebie przejscie z CRT na LCD to jakis wielki skok
    technologiczny.
    Ale przypomnijmy sobie przejscie z TV czarno-bialej na kolorowa
    to byl SKOK TECHNOLOGICZNY!
    Cale te gadki o pedzacej technologii to stek bzdur którymi pasie
    sie rzesze klietów w marketach.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com