    From: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 3D
    Date: Sat, 17 Jan 2015 12:53:23 +0100

    Powitanko,

    > Czy można rysunek takich wręg (armat) zeskanować, przenieść do programu
    > obsługującego drukarkę i następnie wydrukować w kali 1:1 w pożądanej
    > grubości i kształcie?

    Mozna, pytanie tylko, czy masz dojscie do takiego skanera. Oczywiscie sa
    metody domowe, tylko obawiam sie, ze malo dokladne. W efekcie nalozenia
    bledow/dokladnosci skanera i drukarki gotowy emement moze mocno odbiegac
    od oczekiwanego.
    Na temat skanerow sie nie wypowiem, natomiast co do drukarki:
    Nie moze drukowac w powietrzu, czyli jest problem z elementami
    okraglymi. W przypadku malej lufy sa 2 rozwiazania: drukowanie w pionie,
    ale tu trzeba szybko chlodzic, inaczej kolejnie przejazdy glowicy (ze
    wzgledu na rozmiar dosyc czeste) beda deformowac element, albo uzycie
    materialu podporowego, co wymaga dwuglowicowej drukarki (tu tez sie nie
    wypowiem, bo co prawda mam drukarke dwuglowicowa, ale jeszcze nie
    drukowalem z 2 materialow)
    Domyslam sie, ze w modelarstwie dokladnosc jest kluczowa. Mi sie udaje
    zejsc do 0,3mm tolerancji przy glowicy 0,5mm i bez chlodzenia, z ABSu.
    Drukarke zlozylem niedawno, osiagniecie lepszych wynikow wymaga
    doswiadczenia (a jest mozliwe).
    Pocieszajaca wiadomosc jest taka, ze filamentow jest mnogosc niebywala,
    a co chwile dowiaduje sie o nowych. Sa wiec bez problemu dostepne
    filamenty imitujace drewno, z dodatkiem wluokien weglowych (rewelacyjne
    wydruki - super lekkie o idealnie gladkiej powierzchni), sa imitujace
    kamien, oczywiscie wszystkie kolory w tym przezroczyste, gumowe, tez
    przezroczyste.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa