  • Data: 2014-02-20 08:35:28
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-02-18, o godz. 16:33:36
    nadir <n...@h...org> napisał(a):

    > Ja też byłem we Wrocławiu w 1997 roku, tylko że wtedy to my mieliśmy
    > jeszcze jakąś tam armię, dużo wojska wtedy się udzielało, i w samym
    > Wrocławiu i w innych miejscach dotkniętych powodzią.
    > Dziś nasza armia jest zdana na zewnętrzne firmy ochroniarskie i
    > katering. Generalnie to na defilady z okazji 11 listopada się tylko
    > nadają.

    Wybacz - ja mam do czynienia z łącznością (i informatyką także)
    wojskową do czynienia ciut zawodowo. Firmy ochroniarskie to inna bajka
    - wbrew pozorom w ten sposób ochronę obiektów robi się prawie na całym
    świecie. Czym innym jest łączność i systemy dowodzenia - tu akurat
    nie mamy się czego wstydzić.

    > A pamiętasz kto w 1997 roku "kręcił" wodę z fosy miejskiej w
    > okolicach Opery Wrocławskiej?

    Nie wiem - nie byłem akurat tam. Pomagałem na Kozanowie - woziliśmy
    wodę i żywność głównie do bloków. Nie zapomnę ekipy z grillami na dachu
    jednego z bloków która częstowała wszystkich chętnych kiełbasą a nas
    namawiali żebyśmy z Dworca Głównego piwo im dostarczyli. ;-)

    > Niestety ale tak OC wygląda większości gmin w naszym kraju.

    Tak wyglądają tam gdzie nikt się tym nie zajmuje. Fakt że wielu wójtów
    takie rzeczy ma w nosie ale jest sporo takich którzy o to dbają. Poza
    tym OC to nie tylko magazyny - w razie potrzeby zakłada się np.
    mobilizację sprzętu z firm. W skład tego wchodzi także ratownictwo
    medyczne czy strażacy (także OSP). Generalnie od kilkunastu lat
    odchodzi się od modelu OC jaki był do 1989 roku.

    Zdrówko