  • 11. Data: 2009-04-21 20:23:20
    Temat: Re: 34063 current limit
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "Zbych" <a...@o...pl> wrote in message news:gsl8r8$ceu$1@news.mm.pl...

    > Ładowarki akumulatorów robiłem, ale zawsze z pomiarem prądu na wyjściu.
    > Robiłem też testy tylko przy ograniczeniu prądu dławika i efekt był taki,
    > że napięcie siadało powoli (wychodziła "miękka ch-ka").

    Mnie głównie chodzi żeby nie wziąć z trafa więcej niż mogę ale żeby mieć
    sprawność, mało ciepła i niską cenę.
    Charakterystyka ładowania nie ma znaczenia, bo to zasilacz buforowy do
    urządzenia biorącego 4-5W, a zaniki prądu są sporadyczne.
    Nawet jak raz w tygodniu wysiądzie na pół dnia to nie robi różnicy.

  • 12. Data: 2009-04-21 21:01:25
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nickelodeon" <N...@...b> napisał w wiadomości

    > ja wiem. 13.6 ustawię i dodam około 1 ohma na ograniczenie ale pytam
    > praktyków, którzy mieli okazję uzywac tej przetwornicy.

    Wymarli ;)
    Jedyną zaletą tego scalaka jest taniość i dostępność :) Z samej zasady
    działa dość chaotycznie, ale do ładowarki może być. Demonem sprawności nie
    jest, więc nawet przy tych 200-300mA będzie ciepły. Ograniczenie prądowe
    prymitywne, ma spory rozrzut, a ponieważ działa na max. piły prądu, dochodzi
    rozrzut dławika, więc nie tyle będziesz dobierał prąd, co będziesz się
    starał trafić prądem w jakiś zakres, na oko gdzieś 100-200mA :). Przy
    zwarciu wyjścia (pomijając, co na to akumulator, jak ktoś słusznie zauważył
    :) ) będzie po prostu działał na ograniczeniu. Poza ww. ograniczeniem
    prądowym zero innych zabezpieczeń i UVLO.

    e.

  • 13. Data: 2009-04-21 21:04:33
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Mnie głównie chodzi żeby nie wziąć z trafa więcej niż mogę ale żeby mieć
    > sprawność, mało ciepła i niską cenę.

    Jak ustawisz niski limit prądu będziesz miał wszystko powyższe, oprócz
    sprawności :)

    e.

  • 14. Data: 2009-04-21 21:11:18
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > działa dość chaotycznie, ale do ładowarki może być. Demonem sprawności nie
    > jest, więc nawet przy tych 200-300mA będzie ciepły.

    Tak ale LM317 jest gorący jak w piekle. Przy 250mA i tym trafie co mam 15VAC
    w tej małej obudowie bym musiał chyba zrobic wentylator. Bez radiatora LM317
    po chwili przestaje dawać prąd, bo włącza sie termiczne.
    Obawiam się, że L200 tak samo byłby gorący, a maksymalny prąd żeby był
    ciepławy to kilkadziesiąt mA.
    Robiłem próby z LM317 i temperaturowa porażka.

> [...]
    > rozrzut dławika, więc nie tyle będziesz dobierał prąd, co będziesz się
    > starał trafić prądem w jakiś zakres, na oko gdzieś 100-200mA :).
    Aż 100% błędu powtarzalności? Tak myślisz?

  • 15. Data: 2009-04-21 21:31:25
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]
    LM317
    > po chwili przestaje dawać prąd, bo włącza sie termiczne.

    No to tu nie będziesz miał tego problemu, bo nie ma ograniczenia termicznego
    :)
    Przy 250mA i dławiku o małym L 34063 będzie wyraźnie ciepły, ale parzyć nie
    powinien. Przy większym L ciepły będzie dławik :)

    > Aż 100% błędu powtarzalności? Tak myślisz?

    przy standardowych elementach, bez "dostrajania", może i być

    e.

  • 16. Data: 2009-04-21 21:36:13
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    > Przy 250mA i dławiku o małym L 34063 będzie wyraźnie ciepły, ale parzyć
    > nie
    > powinien. Przy większym L ciepły będzie dławik :)

    Dławik może mieć L przepisowe 220uH oraz Ipeek powyżej 0.6A. A jaki będzie
    optymalny wg ciebie żeby była odpowiednia sprawność?
    Mam bardzo małą obudowę i warunki pracy w zamkniętych szafkach więc o cieple
    w stylu stabilizatora liniowego nie może byc mowy. Robiłem próby ładowania i
    akumulator jak dochodzi do naładowania to bierze poniżej 10mA, po dniu już
    prawie nic nie bierze. Z drugiej strony zastosowanie L200 jest proste ale
    prąd ładowania ograniczy mi do 100mA, bo powużej nie dam rady z ciepłem.
    Elektrolity mi powysychają naokoło :-)

    To co radzicie? Głównym wyznacznikiem jest cena, cena i cena i ciepło
    ciepło.

  • 17. Data: 2009-04-21 22:31:23
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Nickelodeon wrote:
    > Muszę zrobić ładowareczkę do aku żelowego, możliwie najtańszą i tylko
    > podtrzymującą. Żadnych szybkich ładowań.

    kilka dni temu doslownie byl watek o akumulatorze jako bufor, na dole link do
    AVT kitu (blad na schemacie - uwazaj, w watku o tym jest napisane). Mam takie
    cos i dziala super.

  • 18. Data: 2009-04-22 11:31:11
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > To co radzicie? Głównym wyznacznikiem jest cena, cena i cena i ciepło
    > ciepło.

    jak uda Ci się kupić tanio to L6902 :)

    e.

  • 19. Data: 2009-04-22 11:57:55
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    > Użytkownik "Nickelodeon" <N...@...b> napisał w wiadomości

    > jak uda Ci się kupić tanio to L6902 :)

    5.60 zł netto porażka :-) Cała przetwornica na 34063 będzie kosztowała
    2.50zł.

  • 20. Data: 2009-04-22 19:20:33
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > kilka dni temu doslownie byl watek o akumulatorze jako bufor, na dole link
    > do AVT kitu (blad na schemacie - uwazaj, w watku o tym jest napisane). Mam
    > takie cos i dziala super.

    Witam,
    ale tam jest właśnie LM317 który działa liniowo i sie grzeje a kolega nie ma
    możliwości chłodzenia układu. Nic liniowego się nie nadajeze względu na
    straty.
    --
    pzdr, j.r.