  • 1. Data: 2009-04-21 15:32:38
    Temat: Zabawa w studiowanie [raczej OT]
    Od: k...@g...com

    Witam - kończę właśnie inżynierskie z informatyki i trochę waham się
    nad ciągiem dalszym. Lubię się bawić elektroniką, w szczególności
    mikrokontrolerami/czujnikami itp - okolicami robotyki mobilnej.
    No i tu moje pytanie - czy Waszym zdaniem da się po informatyce
    ukończyć studia drugiego stopnia na elektronice (powiedzmy na
    Politechnice Warszawskiej albo zaocznie gdzie indziej). Poczytuję
    sobie lekki podręcznik do teorii obwodów (circuit analysis demystified
    - polecam), na lepsze czasy czeka Sztuka Elektroniki, ale wiem że to
    pewnie każdy przyzwoity elektronik na st. magisterskich ma w małym
    palcu. Generalnie pewnie jeszcze powinienem się nauczyć teorii
    sygnałów itd.
    Zajrzałem na program wieczorowych studiów na PW: http://tnij.org/c9ob
    (to jest specjalność radiokomunikacja)
    Mógłbym z chęcią douczyć się i w tej dziedzinie, muszę tylko ocenić
    realność takiego planu - czy można w skończonym czasie samemu zdobyć
    odpowiednią wiedzę.

  • 2. Data: 2009-04-21 18:17:37
    Temat: Re: Zabawa w studiowanie [raczej OT]
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 08:32:38 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
> [...]
    >- polecam), na lepsze czasy czeka Sztuka Elektroniki, ale wiem że to
    >pewnie każdy przyzwoity elektronik na st. magisterskich ma w małym

    Kazdy elektronik na studiach magisterskich ma to w malym palcu .. ale
    to nie znaczy ze potrafi podlaczyc czujnik do mikrokontrolera.

    Z umiejetnosci policzenia obwodu nie wynika umiejetnosc jego
    narysowania.

    Tak to niestety jest z macierzami

    >Zajrzałem na program wieczorowych studiów na PW: http://tnij.org/c9ob
    >(to jest specjalność radiokomunikacja)

    IMO radiokomunikacja to jest nieprzydatna wiedza w naszych warunkach.

    J.

  • 3. Data: 2009-04-21 19:34:53
    Od: Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > ukończyć studia drugiego stopnia na elektronice (powiedzmy na
    > Politechnice Warszawskiej albo zaocznie gdzie indziej). Poczytuję

    Pytanie zasadnicze: czy chcesz kontynuować studia na trzecim stopniu,
    czy znaleźć pracę jako elektronik? Bo zgodnie ze strategią bolońską
    studia drugiego stopnia są przygotowaniem do studiów trzeciego stopnia i
    głównie w tym kierunku rozwinięciem I stopnia.

    --
    Miłego dnia!
    ------------

  • 4. Data: 2009-04-21 22:19:42
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    J.F. pisze:

> [...]
    > narysowania.
    >
    > Tak to niestety jest z macierzami

    > IMO radiokomunikacja to jest nieprzydatna wiedza w naszych warunkach.

    Możesz rozwinąć temat?
    Jaka dziedzina elektroniki jest najbardziej przydatna w naszych
    warunkach? Projektowanie systemów mikroprocesorowych? (arm, fpga)?
    Elektronika przemysłowa (plc, przyrządy mocy)?

  • 5. Data: 2009-04-22 00:00:08
    Od: k...@g...com

    On 21 Kwi, 21:34, Obserwator <m...@t...o2.pl.invalid>
    wrote:

> [...]
    > studia drugiego stopnia są przygotowaniem do studiów trzeciego stopnia i
    > głównie w tym kierunku rozwinięciem I stopnia.

    Może to głupie, ale uważam studia za dobrą okazję do zdobycia wiedzy.
    Trzeci stopień to długa historia - mam już mgr z innej dziedziny.
    Krótko mówiąc, szukam bata na własny tyłek (w postaci egzaminów,
    zaliczeń) w celu zdobycia i zorganizowania wiedzy. Może trochę do
    przekwalifikowania? W każdym razie z tego co wiem na studia
    elektroniczne nie ma (niestety) tłumów - pytanie tylko czy amator może
    w ten sposób przerobić się na nieamatora. Programować umiem, jakiś
    wzmacniacz skleciłem, ale nie miałem okazji policzyć wiele transformat
    i nie wiem jak wiele wiedzy musi opanować niezgorszy programista żeby
    stać się jakimś elektronikiem. To znacznie trudniejsze studia, o wiele
    bardziej wartościowa wiedza, i żałuję że nie zdecydowałem się na nie w
    pierwszym rzędzie.

    Z tym drugim stopniem to prawda, w zasadzie ma przygotowywać do
    studiów doktoranckich poszerzając wiedzę o treści bardziej
    abstrakcyjne. Tak to ma działać na zachodzie, ale u nas i tak każdy
    robi mgr jak może.