  • 11. Data: 2011-03-11 14:38:35
    Temat: Re: 3.0 TDI Audi- zywotnosc ?
    Od: Excite <n...@n...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 14:03:06 Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):
    > A jesteś pewień ? Udowodnisz nam to ?

    Wystarczy zużyty wirnik kompresji jak na tym zdjęciu
    http://www.moto-market.pl/turbo-service/fart4.jpg i co myślisz że turbina
    utrzyma nominalne ciśnienie ?

  • 12. Data: 2011-03-11 15:22:03
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 11 Mar, 12:28, Excite <n...@n...pl> wrote:

    > Jedną z oznak zużycia jest słabsze ciśnienie doładowania. Wątpie abyś to
    > sprawdzał.

    ROTFL.
    Sprawdzam w każdej chwili jazdy - gdyż mam zamontowany wskaźnik
    ciśnienia doładowania.
    Turbinę jakiś rok - 9 miesięcy temu obmacywałem organoleptycznie gdyż
    odkręcałem wylot (wymiana plecionki).
    w intercoolerze który jest dość nisko nie ma grama oleju - oprócz
    normalnego zapocenia jak w każdym turbodoładowanym.

    Pozdrawiam !

  • 13. Data: 2011-03-11 15:25:05
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 11 Mar, 14:03, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
    > U ytkownik "Excite" < napisa w wiadomo ci:

    > A jeste pewie ? Udowodnisz nam to ?
    > Mo e warto by oby sprawdzi zanim napisze si tak nieprawdziw tez .
    >
    > Pozdr.
    >
    > --
    > Bugatti

    Teza jest jak najbardziej prawdziwa - gdyż jedną z oznak zużycia może
    być nietrzymanie nominalnego/zadanego przez sterownik ciśnienia
    doładowania.
    Może to być też przyczyną paru innych usterek, ale też i samej turbiny
    jak najbardziej tak.

    Pozdrawiam !

    PS:
    turbosprężarka może się:
    - rozlecieć
    - zatrzeć
    - puścić olej w dolot/wydech
    Co więcej może jej się stać ? może się zepsuć ;P

  • 14. Data: 2011-03-11 15:26:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 10 Mar, 22:04, "Doby" <l...@a...pl> wrote:
    > mam na oku audi z 3.0 TDI - 2006r - przebieg 200 tys km - autem chce jezdzic
    > ok 6 lat - wiec pewnie zrobie nastepne 250 tys.
    > wiec czy da rade wytrzymac do 450 tys i jeszcze bedzie co odsprzedac
    >
    > - do tej pory jezdzony spokojnie
    > - ja tez nie mam ciezkiej nogi i oszczedzam paliwo i auto

    Po pierwsze, piąte i dziesiąte - udać się do warsztatu który zna się
    na rzeczy na porządną diagnostykę przed zakupem.
    Jeśli przebieg jest rzeczywisty i było dbane o samochód, to pojeździ
    jeszcze ze 3-4 razy tyle.

    Pozdrawiam !

  • 15. Data: 2011-03-11 15:36:57
    Od: Excite <n...@n...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 15:22:03 Czarek Daniluk <c...@c...com>
    napisał(a):
    > ROTFL.
    > Sprawdzam w każdej chwili jazdy - gdyż mam zamontowany wskaźnik
    > ciśnienia doładowania.

    No to twoja turbina jest sprawna co przecież nie oznacza że przy ponad
    200kkm każda inna turbina również musi być w pełni sprawna. I niecałe
    300tyś km to jednak nie to samo co 450tyś jak to było pisane na początku
    wątku. Założenie że turbo wytrzyma prawie pół miliona kilometrów to
    przesadny optymizm skoro nawet specjalistyczne serwisy podają jako norme
    trwałość na około 150-200tyś km
    http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-zastos
    owanie&sklep=

  • 16. Data: 2011-03-11 16:40:50
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-11 15:36, Excite pisze:

> [...]
    > wątku. Założenie że turbo wytrzyma prawie pół miliona kilometrów to
    > przesadny optymizm skoro nawet specjalistyczne serwisy podają jako norme

    Jeśli ktoś ma pojęcie o eksploatacji turbosilnika, to turbina przetrzyma
    tyle co cały silnik, albo i więcej.
    Na mój gust 150-200kkm to trochę z lekka przesadzili, tak jak
    przesadzają niektórzy ;)

    Pozdrawiam !

  • 17. Data: 2011-03-11 16:43:27
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

> [...]
    > wątku. Założenie że turbo wytrzyma prawie pół miliona kilometrów to
    > przesadny optymizm skoro nawet specjalistyczne serwisy podają jako norme

    Tak naprawdę to ja dobijam do 300kkm na liczniku, a czy tak naprawdę nie
    jest to 600,700 czy 800kkm to nie mam zielonego pojęcia i nijak nie
    jestem w stanie tego zweryfikować.
    Co prawda przy ~240kkm wymieniałem pompę wody która była jeszcze
    fabryczna (rok produkcji zgodny z rokiem produkcji samochodu, i
    oznaczenia fabryczne) więc duże prawdopodobieństwo że przebieg przy
    kupnie był prawdziwym przebiegiem. Sporo części które miałem okazję
    wymienić też miało oznaczenia fabryczne.

    Pozdrawiam !

  • 18. Data: 2011-03-11 18:21:50
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > oznaczenia fabryczne) więc duże prawdopodobieństwo że przebieg przy kupnie
    > był prawdziwym przebiegiem. Sporo części które miałem okazję wymienić też
    > miało oznaczenia fabryczne.

    czyli nie masz też pewności że ktoś przed tobą już nie wymieniał skoro nie
    masz od nowości

    Własnie niedawno wymienialiśmy turbo w 1,5 DCI (jedno z firmowych clio) a
    miało raptem 150kkm. Cieżko traktowane i padło szybko...

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 19. Data: 2011-03-11 21:14:05
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-03-11 18:21, Scyzoryk pisze:

    > Własnie niedawno wymienialiśmy turbo w 1,5 DCI (jedno z firmowych clio) a
    > miało raptem 150kkm. Cieżko traktowane i padło szybko...

    To co piszesz w zasadzie nic nie wnosi do tematu. Turbo mozna zarznac i
    w 15kkm. Moje w 1.9TDI ma ~240kkm i narazie nic nie wskazuje, aby mialo
    pasc. Takze zasada jest taka, ze jak traktujesz tak masz, poza
    przypadkami wad fabrycznych jak to bywalo chyba w Renault z jakims
    silnikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 20. Data: 2011-03-11 22:21:06
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-11 21:14, Maciej Browarczyk pisze:

> [...]
    > pasc. Takze zasada jest taka, ze jak traktujesz tak masz, poza
    > przypadkami wad fabrycznych jak to bywalo chyba w Renault z jakims

    w 2006 roku kupiłem demówke 320d E90 z przebiegiem 8kkm.
    Przy 12kkm wysypała się turbina jak byłem w Katowicach.
    Na gwarancji wymieniona w ASO Bawaria Motors w KAT.
    Przy przebiegu 40kkm zaczipowany z 163 do 195.
    Do lata 2010 przeżyła 170kkm. I nigdy przenigdy
    żadnych problemów. Latem sprzedana. Nowy właściciel
    dobił do 210 kkm i turbina mu wybuchła :D,
    ale mówią, że to straszny rzeźnik i katuje auta.

    tyle z moich doświadczeń z Turbo