  • 21. Data: 2013-06-17 17:11:28
    Temat: Re: 2TB za 299zł
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > nie ma to zadnego znaczenia, bo wedlug prawa, moze i jednemu i drugiemu
    > podskoczyc, jak sie okaze, ze np. przekazuje twoje dane rzadowi, czy
    > sluzbom bezpieczenstwa. czy ufasz, na 15,43% czy na 72,11% efekt jest
    > taki sam, ze uzywasz tych produktow i to jest jedyny praktyczny
    > wyznacznik. <rs>

    Praktycznie to bardziej godze sie na przekazywanie danych naszym sluzbom
    niz zagranicznym.

    a z reszta o czym ty do mnie dyskutujesz? chcesz mnie przekonac do
    jakiegos swojego jedynego slusznego swiatopogladu? :)

  • 22. Data: 2013-06-17 17:22:56
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/17/2013 11:11 AM, Mr. Misio wrote:

    > Praktycznie to bardziej godze sie na przekazywanie danych naszym sluzbom
    > niz zagranicznym.

    to tez nie ma znaczenia, na co ty sie godzisz. przypominam, ze internet
    zasadniczo nie ma granic, a z tego co wiem w Polnocnej Korei, Chinach
    czy w Iranie nie mieszkasz.

    > a z reszta o czym ty do mnie dyskutujesz? chcesz mnie przekonac do
    > jakiegos swojego jedynego slusznego swiatopogladu? :)

    nie. chce ci pokazac, ze mowienie o nie ufaniu w tym kontekscie, moze co
    najwyzej, polepszyc poczucie bezpieczenstwa. to mnei wiecej ma taki
    sens, jak mowienie, ze nie ufasz przejsciu dla pieszych. <rs>

  • 23. Data: 2013-06-17 18:14:17
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > ale slyszales o depresjach ekonomicznych. wtedy twoja kasa moze
    > wyparowac rowniez i to nawet z paru miejsc na raz. dane w chmurze, mozna
    > rowniez przeniesc. mozna i powinno sie robic backupy, niezaleznie od
    > tego, ze host chmury takie backupy robi u siebie.

    To prawda, ale backup nie uchroni przed dostępem innych do moich danych,
    prawda? A o tym pisałem, nie o utracie danych. Akurat przed utratą,
    jeśli nie jest tylko jednym miejscem przechowywania danych, chroni.

    > jesli ktos bedzie chcial, i bedzie mu bardzo zalezec i mial mozliwosci,
    > to znajdzie dostep do twoich danych niezaleznie gdzie je bedziesz
    > trzymal. <rs>

    Ale czemu mam mu to ułatwiać? I mówimy o tym "gdy ktoś będzie chciał", w
    chmurze jakoś czasem wcale chcieć nie tzreba.
    Przem

  • 24. Data: 2013-06-17 18:16:29
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > nie. chce ci pokazac, ze mowienie o nie ufaniu w tym kontekscie, moze co
    > najwyzej, polepszyc poczucie bezpieczenstwa. to mnei wiecej ma taki
    > sens, jak mowienie, ze nie ufasz przejsciu dla pieszych. <rs>

    No nie do końca, trzymając swoje dane zaszyfrowane u siebie w domu i w
    innym miejscu konieczność ufania ograniczasz do minimum.
    Przem

  • 25. Data: 2013-06-17 18:25:50
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/17/2013 12:14 PM, Przemek wrote:>> ale slyszales o depresjach
> [...]
    > prawda? A o tym pisałem, nie o utracie danych. Akurat przed utratą,
    > jeśli nie jest tylko jednym miejscem przechowywania danych, chroni.

    nic nie chroni przed dostepem innych do twoich danych, jedynie czyni ten
    dostep trudniejszym. tak jak zamki w drzwiach mieszkania.

    > Ale czemu mam mu to ułatwiać?

    naprawde sadzisz, ze sam potrafisz zaimplementowac lepsze (i dla usera
    tansze) mechanizmy ochrony danych, nic najwieksze firmy, hostujace chmury?

    > I mówimy o tym "gdy ktoś będzie chciał", w
    > chmurze jakoś czasem wcale chcieć nie tzreba.
    > Przem

    jeszcze nie. tak jak do niedawna, nie kazdy chcial miec telefon
    komorkowy. <rs>

  • 26. Data: 2013-06-17 18:29:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/17/2013 12:16 PM, Przemek wrote:

    > No nie do końca, trzymając swoje dane zaszyfrowane u siebie w domu i w
    > innym miejscu konieczność ufania ograniczasz do minimum.
    > Przem

    samo szyfrowanie danych zaklada, brak zaufania, prawda? <rs>

  • 27. Data: 2013-06-17 18:43:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    > samo szyfrowanie danych zaklada, brak zaufania, prawda? <rs>

    Nie rozumiem czemu ludzie podniecają się tak tymi chmurami? Co one takiego dają?

  • 28. Data: 2013-06-17 19:08:56
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/17/2013 12:43 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie rozumiem czemu ludzie podniecają się tak tymi chmurami? Co one
    > takiego dają?

    jak bedziesz kiedys potrzebowal takiego rozwiazania, uzyjesz i bedziesz
    wiedzial. <rs>

  • 29. Data: 2013-06-17 19:29:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-17 19:08, rs pisze:

    > jak bedziesz kiedys potrzebowal takiego rozwiazania, uzyjesz i bedziesz
    > wiedzial. <rs>

    Aleś mu odpowiedział. Niby skąd ma wiedzieć, że będzie tego potrzebował,
    skoro nie wie, w czym to jest lepsze od typowych rozwiązań.

    Ja wiem, w czym jest gorsze: zapycha Internet.

    --
    MN

  • 30. Data: 2013-06-17 20:19:53
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > naprawde sadzisz, ze sam potrafisz zaimplementowac lepsze (i dla usera
    > tansze) mechanizmy ochrony danych, nic najwieksze firmy, hostujace chmury?

    Póki co mi się nie zdarzyło, żebym dostęp do swoich danych wystawił
    komuś innemu, a o tym mówię. Nie zdarzyło mi się także z dnia na dzień
    zdecydować, że nie trzymam danych na jednym dysku i mam 10 minut na
    przegranie ich na inny.

    > jeszcze nie. tak jak do niedawna, nie kazdy chcial miec telefon
    > komorkowy. <rs>

    I dalej tacy istnieją. Są też tacy, co nie mają profilu na "popularnym
    serwisie społecznościowym" czego jestem przykładem. I czego ma to dowieźć?
    Przem