  • Data: 2009-04-01 08:50:57
    Temat: Re: 2T nie chce ruszyć po zimie
    Od: falco <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ivam pisze:

    > Na dotarcie, czy w ogole? Jeszcze mi powiedz, ze uzywali argumentow
    pt. "bo syf wyplucze" ;)

    na dotarcie, bo choć to temat rzeka, to do silników garbusowych, ale po
    prawdziwej kapitalce lub fabrycznie nowych też używam syntetyka, którego
    z przytoczonego właśnie argumentu większość się "boi"... ;)
    Ale to już OT.

    > Bardzo dobry olej - naprawde nie spotkalem zlych opinii, sam leje do
    MZ, kumpel do KTM'a i wszyscy chwala.

    A powiedz mi czy masz oznaczenia na opakowaniu czy to na pewno syntetyk,
    bo te z którymi ja się spotkałem (czerwony, opakowanie 0.6l, cena ok.
    16zł) nie miały żadnych oznaczeń.
    Sprzedawany jest jako syntetyk, ale dziwne, że producent się tym nie
    "chwali" na opakowaniu...?

    > Do aprilii rs raczej bym nie wlal. Ale w mz'cie nie mialem oporow:)

    hehehe... to najczęstsze, co słyszę... ;) "Do takiej starej Jawy...? lej
    co popadnie!" a mi się nóż w kieszeni otwiera za taką obrazę... ;)

    > Poczytaj o olejach - ale ksiazke, a nie internet. Ogolnie miedzy
    mineralem a pol-syntetykiem jest znacznie mniejsza roznica niz miedzy
    pol- a pelnym syntetykiem. Lej co masz i dotrzyj dobrze (czyli nie
    przegrzewaj), potem lej syntetyk.

    Tak chcę zrobić i zapewne potem przejdę na Midlanda, tylko tu jest taki
    problem, że jest trudny do kupienia. Choć nie będę używał SenNej... do
    codziennej jazdy, to jednak chciałbym już później lać jedno i to samo a
    nie wszędzie da się kupić Midlanda.

    > Sprawdz archiwum grupy, gdzies bylo ladnie wyjasnione dlaczego lepiej
    jest docierac z pelnym zakresem obrotow, a nie jak podaje wiekszosc
    instrukcji (czyli np. od MZ bylo chyba nie przekraczac 5tys obr).

    Poszukam, domyślam sie, że chodzi o to samo co w docieraniu Garba, czyli
    nie katować, ale nie zamulać, więc zalecane częste zmiany biegów, czasem
    trochę szybciej, ale raczej w zalecanych zakresach... ;)

    P.S. A skoro już temat się rozwinął, to podciągnę kolejne pytanie... ;)
    Jaki dać olej do skrzynki? Nie wiem czym była zalana od początku i dla
    pewności chciałbym zalać nowym. Też myślałem o Midlandzie, ale nie wiem
    czy jego parametry (80w90) będą dobre...?

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175