-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
Date: Tue, 26 Jan 2010 18:28:26 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 70
Message-ID: <hjn8nn$lek$1@news.onet.pl>
References: <hjm3km$f3a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.136.33.141
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1264526903 21972 195.136.33.141 (26 Jan 2010 17:28:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 17:28:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hjm3km$f3a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250268
[ ukryj nagłówki ]Michał Gut pisze:
> w sumie do konca pewny nie jestem ale wszystko wskazuje na to ze mam
> racje....
> pacjent:
> punto 2 1.3 multijet (diesel z common railem) z 2004
> lancuch wymieniany moze ze 2 miesiace temu
>
> zdarzenie:
>
> rano patrze na termometr - lekkie przerazenie, niedawno rozmawialem z bratem
> ze kolo 30 stopni nie odpale diesla bo wytraci sie parafina
> nagrzewam swiece, potem drugi raz tak dla pewnosci i zaplon.
> kreci z widocznym oporem ale checi mu nie brak (o dziwo) i zapala po jakichs
> 5 sekundach krecenia
> zaczal pracowac na 2 moze 3 cylindry wiec wdepnalem mu gaz zeby sie rozbujal
> co czynil niezwykle leniwie, jak juz sie wkrecil na 2-3krpm to juz pracowal
> ladnie na 4 cylindrach, tylko wypadaly mu zaplony chyba bo czasem go
> telepnelo.
> w pewnym momencie stuk i cisza.
Ja pierd... tobie sie powinno dawać do jazdy furmankę a nie samochód.
Wkręciłeś na 3 tys obr zimny silnik przy -27 ? Normalnie głupków to
chyba sieją... Odrobina, nie mówię dużo - odrobina wiedzy i logiki by
wystarczyła...
> ...chwila konsternacji....nic nigdy takiego mi sie nie
> zdarzylo....przekrecam kluczyk a on kreci juz zupelnie inaczej - tak jakby
> mial nie do konca kompresje...lzej i mniej wyrazne sa fazy sprezania podczas
> krecenia rozrusznikiem.... nic nie puka i nic nie brzdąka
Moim zdaniem zatarłeś silnik i tyle.
> po wypowiedzeniu kilku magicznych zaklec na k udalem sie do domu po klucze
> do drugiego samochodu (starowinka 13 letnia, punto 1 z silnikiem 75KM, do 15
> zapala, a raczej zapala zawsze ale do tej temperatury akumulator daje rade
> go uruchomic).
>
> podsumowanie:
>
> objawy jak na moje umiejetnosci, tudziez obeznanie, wskazuja na zerwany
> lancuch rozrzadu do czego pasuja one idealnie. dowcip polega na tym ze byl
> wymieniany kompletny rozrzad 2 miesiace temu i w ogole wydawalo mi sie ze
> nie da sie zerwac lancucha rozrzadu - wlasnie dlatego ze to jest lancuch.
> jest w ogole mozliwe pekniecie lancucha w rozrzadzie? przeciez on nie
> przenosi zadnych strasznych sil, no pasek bym zrozumial.....ale lancuch?
>
> a moze blednie interpretuje objawy? no ale bloku silnika peknietego to sie
> nie spodziewalbym - albo glowicy... bo i od czego....
Moim zdaniem tylko zatarł ci się silnik i tyle. Być może na którymś
cylindrze albo na któjeś panewce. Normalka jak się kręci zimnym
silnikiem do 3 tys obr bez smarowania...
> co robic:
>
> wiem ze przy kolizji gną się zawory i wtryskiwacze, a niekiedy leca i tloki.
> jakie jest prawdopodobiensto ze uszkodzenia sa male przy zalozeniu ze silnik
> w momencie zerwania pracowal na luzie i mial male obroty (albo zwykle bez
> gazu albo max 1000-1500rpm).
> informacja ta nie potrzebna mi po to zeby wiedziec wczesniej co mi mechanik
> powie zeby sie pocieszac czy umartwiac a chodzi o koszty...,czy szukac
> nowego silnika czy remont....jakie moga byc koszty? silnik to ze 3-4kpln
> spokojnie + 500 przekladka...a remont?
Wstaw do ciepłego garażu może odpuści ale raczej nie liczyłbym na to że
tak po prostu będziesz nim jeździł. Remont silnka jak nic.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 18:31 The_EaGle
- 26.01.10 19:21 Michał Gut
- 26.01.10 19:29 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 20:28 Przemek
- 26.01.10 20:32 Przemek
- 26.01.10 20:37 Tomasz Pyra
- 26.01.10 20:43 Hektor
- 26.01.10 20:54 Karolek
- 26.01.10 21:21 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 26.01.10 21:21 DoQ
- 26.01.10 21:34 hamberg
- 26.01.10 21:43 Hektor
- 26.01.10 22:31 Michał Gut
- 26.01.10 22:32 Michał Gut
- 26.01.10 22:39 Michał Gut
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=