  • 11. Data: 2012-08-03 20:37:14
    Temat: Re: 200 tys. pojazdów jeździ bez polisy OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail b...@g...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    azdow-jezdzi-bez-po

    >nie badz naiwny... jezdzi?

    Jezdzi
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,12073062,Ile_ko
    sztuja_nas_kierowcy_bez_ubezpieczenia_OC.html

    "W 2011 roku nieubezpieczeni kierowcy spowodowali 3,2 tys. wypadków."

    wypadkow mamy w kraju ~50 tys, ale stluczek bez rannych ... cos mi
    chodzi po glowie ze kiedys widzialem chyba ~300 tys podanych, ale to
    tych zgloszonych na policje.
    Z reszta rzedu pol miliona. Czyli kierowcy bez OC powoduja ok 1%
    wypadkow.

    A 1% od 20 mln zarejestrowanych samochodow to jest 200 tys.
    Jezdzacych.

    No i mozna tam wyczytac o 18 mln polis ... nie wiem na ile rzetelnie,
    ale policja podaje w roku 2010 23mln.
    To by znaczylo ze ok 5 mln stoi bez polis, ewentualnie jezdza malo i
    lub bardzo ostroznie :-)

    P.S. Policja podaje ilosci pojazdow na podstawie GUS a nie CEPiK, kto
    to slyszal :-)

    PPS. CEPIK ma dane o pojazdach i polisach ... ciekawe kiedy przekaza
    liste do UFG :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-08-03 20:57:22
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 03.08.2012 20:35, Bartek pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ale jak sprawdzę, i nie będzie miał to co? jakąś procedurę wdrazaja?
    > scigaja go za to, dostanie kare, czy jak?

    pojęcia nie mam. Wiem tyle że nie trzeba mieć OC nawet jak auto nie
    jeździ. tak więc można dostać karę za "nieposiadanie" nawet jak pojazd
    stoi.
    ToMasz

  • 13. Data: 2012-08-03 21:41:03
    Temat: Re: 200 tys. pojazd?w je?dzi bez polisy OC
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-03 19:49, jerzy.n pisze:
    > Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <m...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:jvgv43$off$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli można mięć w rzyci ubezpieczenie OC. ?

    Pewnie, tylko czy wolisz zapłacić 500-1000zł OC czy 20 000-100 000 000zł
    kary, odszkodowania, renty itp itd...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 14. Data: 2012-08-03 22:03:48
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Lewis

    > Pewnie, tylko czy wolisz zapłacić 500-1000zł OC czy 20 000-100 000 000zł
    > kary, odszkodowania, renty itp itd...

    Statystycznie brak ubezpieczenia musi być tańszy. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 15. Data: 2012-08-03 22:28:53
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    W dniu 2012-08-03 18:35, ToMasz pisze:
    azdow-jezdzi-bez-polisy-OC

    > nie lubię się powtarzać, ale napiszę to jeszcze raz. będzie lepiej. ale
    > nie dlatego że ludzie zmądrzeją, ale kamer będzie wiecej, w tym
    > przypadku w samochodach.
    > Jest taka stronka, na której możesz sprawdzić czy sąsiad ma opłacone OC.
    > Chcesz odwalać robotę ze UFG/policje? Może kogoś w ten sposób uratujesz
    > od problemów i jeszcze większych kosztów.
    >
    > ToMasz
    >
    > PS
    > https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?w
    ith=zpp1

    U mnie jest "Brak danych", a OC mam :-)

    P.

  • 16. Data: 2012-08-03 22:42:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-03 22:03, t? pisze:
    > begin Lewis

    > Statystycznie brak ubezpieczenia musi być tańszy. ;-)

    Czasami się słyszy że ktoś wygrywa w lotto. Tu statystycznie szansa jest
    dużo większa na "wygraną" :D

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 17. Data: 2012-08-03 23:07:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > Chcesz odwalać robotę ze UFG/policje? Może kogoś w ten sposób uratujesz od

    Ta witryna nie służy do takiego sprawdzania

  • 18. Data: 2012-08-04 11:20:19
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-03 22:03, t? pisze:
    > begin Lewis

    > Statystycznie brak ubezpieczenia musi być tańszy. ;-)

    Nie dotyczy ubezpieczenia obowiązkowego, którego brak sankcjonowany jest
    dość boleśnie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 19. Data: 2012-08-04 12:49:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *Paweł Muszyński" <"pmuch.nospam* napisał(-a):

    > U mnie jest "Brak danych", a OC mam :-)

    Obsuwy w dostarczaniu danych od TU do UFG sięgają nawet ponad miesiąc +
    czas na przemielenie przez młyny UFG. Może w ostatnim okresie wznawiałeś
    ubezpieczenie?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 20. Data: 2012-08-04 19:51:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-03 23:07, John Kołalsky pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > Ta witryna nie służy do takiego sprawdzania

    Owszem, służy.
    <cite>
    Niniejszy formularz służy do zweryfikowania czy posiadacz wskazanego
    pojazdu mechanicznego jest objęty ochroną ubezpieczenia OC na podany
    dzień. Zgodnie z zapisem art. 104 ust. 9 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych UFG udostępnia przez
    swoją stronę internetową informację o zawarciu umowy ubezpieczenia OC
    przez posiadacza danego pojazdu oraz nazwę zakładu ubezpieczeń, z którym
    ta umowa została zawarta, bez ujawniania danych osobowych posiadacza
    pojazdu.
    </cite>