-
21. Data: 2013-09-12 16:23:22
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:l0s0pn$v2p$3@dont-email.me...
> Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 09:11:32 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
> napisał:
>
>> Tomek <m...@o...pl> wrote:
>>
>>> b.. Skok tłoka 2500 mm
>>
>> To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?
>
> po schodach
> http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines
/RT-flex96C
Warto zwrócić uwagę, że to silnik wodzikowy (z tłoczyskiem)
T.
-
22. Data: 2013-09-24 14:29:25
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "maverik" <b...@o...pl>
Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl...
> Jaka jest przyczyna, że zdecydowana większość produkowanych obecnie
> najmniejszych silników do jednośladów (tj. takie o poj.ok 50ccm) to
> 4-suwy, mimo, ze 2-takty konstrukcyjnie są prostsze, osiągi maja lepsze, w
> wykonaniu powinny być tańsze a ich być może nieco większe koszty
> eksploatacji (choć niekoniecznie,- bo odpada konieczność regulacji
> zaworów) MZ to nie argument?
bo ktoś musi zarabiać, 2t są bezawaryjne, bez serwisu przejeżdżają 50 kkm
-
23. Data: 2013-09-24 14:34:49
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "maverik" <b...@o...pl>
Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> Dwusuwy:
> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
razy wiekszą moc z tej samej pojemności
> 2. Mniejsza jest czystość spalin
niestety
> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
2 T nie ma oleju silnikowego
> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej
> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
> zwiększa hałas
system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem, a
miałem 20 motocykli
> 6. Nierównomierne obroty przy małych obciążeniach.
bo? jak wyżej, silnikiem 2 T też da sie sterować
pozdr.
-
24. Data: 2013-09-24 15:14:30
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-09-24 14:34, maverik pisze:
>
>> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
>
> 2 T nie ma oleju silnikowego
>
Przykro mi ale ma. Olej silnikowy jest dozowany w paliwie. To ze nie
znajduje sie on w misce olejowej nie oznacza ze to nie olej silnikowy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
25. Data: 2013-09-27 09:08:15
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>
>> Dwusuwy:
>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>
> podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
> razy wiekszą moc z tej samej pojemności
Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.
>> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
>
> 2 T nie ma oleju silnikowego
Już ktoś odpisał.
>> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
>
> biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
> czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej
W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.
>
>> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
>> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
>> zwiększa hałas
>
> system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
> a miałem 20 motocykli
Patrz pkt. 1
Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
(okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
czterosuwach nie są stosowane.
T.