eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2013-09-11 07:49:52
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>


    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
    >W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >
    >> Dwusuwy:
    >> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >
    > Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.

    Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym suwie
    sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do wymiany
    ładunku, jak w silnikach czterosuwowych. Zawsze będzie to generować
    mniejszą czystość spalin. Byly projekty silników np. Orbital, gdzie były
    pompy ładujące, smarowanie pod ciśnieniem jak w czterosuwie- nie wyszło to
    za fazę projektów- przy podobnym zaawansowaniu konstrukcji łatwiej wykonać
    silnik czterosuwowy.

    Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
    motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
    dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
    uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100 obr/min-
    co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą napędową statku-
    bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni). Np. Silnik Wärtsilä-Sulzer
    RTA96-C o mocy ponad 100.000 KM.
    a.. Średnica cylindra 960 mm
    b.. Skok tłoka 2500 mm
    c.. pojemność skokowa jednego cylindra 1820 dm?
    d.. zakres obrotów użytkowych 22-105 obr/min
    e.. Pe 19,6 atm
    https://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sul
    zer_RTA96-C

    T.


  • 12. Data: 2013-09-11 11:52:36
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    >W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >
    >> Dwusuwy:
    >> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >
    >Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.

    Byc moze w wikipedii jeszcze o tem nie pisali...


    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10
    http://www.junak.riders.pl/
    http://stokrotka.grejt.pl/


  • 13. Data: 2013-09-11 14:32:52
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
    >> kilometrow potrafi zmęczyć.
    >>
    > Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy

    Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 14. Data: 2013-09-11 14:45:09
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >>> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
    >>> kilometrow potrafi zmęczyć.
    >>>
    >> Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy
    >
    > Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.
    >

    Jesteś łaskaw być w błędzie :)

    Podpowiedź: nie każdy 2T miał otwartą skrzynię korbową.

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...


  • 15. Data: 2013-09-11 17:40:32
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
    >
    >> Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
    >> wyklawiaturowal co nastepuje:
    >>
    >>>> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
    >>>> kilometrow potrafi zmęczyć.
    >>>>
    >>> Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej
    >>> męczy
    >>
    >> Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.
    >
    > Jesteś łaskaw być w błędzie :)
    >
    > Podpowiedź: nie każdy 2T miał otwartą skrzynię korbową.
    >
    A co to jest otwarta skrzynia korbowa w silniku 2T?
    Serio pytam, bo nie wiem, co masz na mysli.
    --
    zbigi i stopka zastepcza


  • 16. Data: 2013-09-11 17:42:04
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jacot napisał(a):
    > zbigi <z...@w...pl> wrote:
    >
    > Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.
    >
    Yyyy... To znacz, ze mnie nie widac?
    A ja myslalem, ze ignora na mnie wszyscy pozakladali ;)
    Cho na priv...
    --
    zbigi i stopka zastepcza


  • 17. Data: 2013-09-11 17:46:44
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
    >
    >> W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
    >>
    >>> Dwusuwy:
    >>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
    >>
    >> Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
    >
    > Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym
    > suwie sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do
    > wymiany ładunku, jak w silnikach czterosuwowych.

    Chyba, ze jest to wlasnie duuuzy silnik dwusuwowy z doladowaniem (a
    wlasciwie wymuszonym przeplukiwaniem).

    > Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
    > motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
    > dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
    > uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100
    > obr/min- co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą
    > napędową statku- bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni).

    oraz równie ważne:
    - latwosc rozruchu
    - latwosc uzyskania lewych obrotow (biegu wstecznego)
    - wieksza moc jednostkowa
    --
    zbigi i stopka zastepcza


  • 18. Data: 2013-09-12 11:11:32
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Tomek <m...@o...pl> wrote:

    > b.. Skok tłoka 2500 mm

    To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
    PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/


  • 19. Data: 2013-09-12 11:16:39
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 09:11:32 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
    napisał:

    > Tomek <m...@o...pl> wrote:
    >
    >> b.. Skok tłoka 2500 mm
    >
    > To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?

    po schodach
    http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines
    /RT-flex96C



    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 20. Data: 2013-09-12 13:02:12
    Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    masti <g...@t...hell> wrote:

    >> To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?
    >
    > po schodach

    W sumie dobrze że tłok nie robi za windę :)

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
    PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: