-
11. Data: 2013-09-11 07:49:52
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
>W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
>
>> Dwusuwy:
>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
>
> Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym suwie
sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do wymiany
ładunku, jak w silnikach czterosuwowych. Zawsze będzie to generować
mniejszą czystość spalin. Byly projekty silników np. Orbital, gdzie były
pompy ładujące, smarowanie pod ciśnieniem jak w czterosuwie- nie wyszło to
za fazę projektów- przy podobnym zaawansowaniu konstrukcji łatwiej wykonać
silnik czterosuwowy.
Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100 obr/min-
co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą napędową statku-
bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni). Np. Silnik Wärtsilä-Sulzer
RTA96-C o mocy ponad 100.000 KM.
a.. Średnica cylindra 960 mm
b.. Skok tłoka 2500 mm
c.. pojemność skokowa jednego cylindra 1820 dm?
d.. zakres obrotów użytkowych 22-105 obr/min
e.. Pe 19,6 atm
https://en.wikipedia.org/wiki/W%C3%A4rtsil%C3%A4-Sul
zer_RTA96-C
T.
-
12. Data: 2013-09-11 11:52:36
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:
>W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
>
>> Dwusuwy:
>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
>
>Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
Byc moze w wikipedii jeszcze o tem nie pisali...
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
13. Data: 2013-09-11 14:32:52
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
>> kilometrow potrafi zmęczyć.
>>
> Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy
Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
14. Data: 2013-09-11 14:45:09
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
>>> kilometrow potrafi zmęczyć.
>>>
>> Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej męczy
>
> Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.
>
Jesteś łaskaw być w błędzie :)
Podpowiedź: nie każdy 2T miał otwartą skrzynię korbową.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
15. Data: 2013-09-11 17:40:32
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: zbigi <z...@w...pl>
Andrzej Lawa napisał(a):
> W dniu 11.09.2013 14:32, Piotr Klimek pisze:
>
>> Dnia (Tue, 10 Sep 2013 20:51:44 +0200) ktos podajacy sie za N1
>> wyklawiaturowal co nastepuje:
>>
>>>> Pod warunkiem, ze na nim siedzisz. Jazda za 2T przez kilkadziesiąt
>>>> kilometrow potrafi zmęczyć.
>>>>
>>> Jazda przez kilka kilometrów za czterosuwem "biorącym olej" bardziej
>>> męczy
>>
>> Nie każde 4T bierze olej, 2T każde.
>
> Jesteś łaskaw być w błędzie :)
>
> Podpowiedź: nie każdy 2T miał otwartą skrzynię korbową.
>
A co to jest otwarta skrzynia korbowa w silniku 2T?
Serio pytam, bo nie wiem, co masz na mysli.
--
zbigi i stopka zastepcza
-
16. Data: 2013-09-11 17:42:04
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: zbigi <z...@w...pl>
Jacot napisał(a):
> zbigi <z...@w...pl> wrote:
>
> Szlag mnie trafi... na atmanie nie ma Twoich postow.
>
Yyyy... To znacz, ze mnie nie widac?
A ja myslalem, ze ignora na mnie wszyscy pozakladali ;)
Cho na priv...
--
zbigi i stopka zastepcza
-
17. Data: 2013-09-11 17:46:44
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: zbigi <z...@w...pl>
Tomek napisał(a):
> Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:l0ouia$83n$1@adenine.netfront.net...
>
>> W dniu 2013-09-10 20:07, Tomek pisze:
>>
>>> Dwusuwy:
>>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>>> 2. Mniejsza jest czystość spalin
>>
>> Ale mamy XXIw., robi sie wtryski do 2-t.
>
> Niezależnie od systemu zasilania przepłukanie i napełnienie w jednym
> suwie sprawiają, że nie da się uzyskać tak przewidywalnych warunków do
> wymiany ładunku, jak w silnikach czterosuwowych.
Chyba, ze jest to wlasnie duuuzy silnik dwusuwowy z doladowaniem (a
wlasciwie wymuszonym przeplukiwaniem).
> Z ciekawostek- silniki najmniejsze (np. modelarskie, do niekórych
> motorowerów itp) jak i silniki największe (np. okrętowe) są silnikami
> dwusuwowymi. Te pierwsze z uwagi na prostotę konstrukcji, te drugie- z
> uwagi moc i cechy użytkowe (np. niskie obroty pracy- rzędu 22-100
> obr/min- co umożłiwia sprzężenie wału silnika bezpośrednio ze śrubą
> napędową statku- bez udziału drogiej i ciężkiej przekładni).
oraz równie ważne:
- latwosc rozruchu
- latwosc uzyskania lewych obrotow (biegu wstecznego)
- wieksza moc jednostkowa
--
zbigi i stopka zastepcza
-
18. Data: 2013-09-12 11:11:32
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Tomek <m...@o...pl> wrote:
> b.. Skok tłoka 2500 mm
To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
19. Data: 2013-09-12 11:16:39
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 09:11:32 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
napisał:
> Tomek <m...@o...pl> wrote:
>
>> b.. Skok tłoka 2500 mm
>
> To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?
po schodach
http://www.wartsila.com/en/engines/low-speed-engines
/RT-flex96C
--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
20. Data: 2013-09-12 13:02:12
Temat: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
masti <g...@t...hell> wrote:
>> To tam się do cylindra po drabinie wchodzi?
>
> po schodach
W sumie dobrze że tłok nie robi za windę :)
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/