  • 1. Data: 2010-10-13 06:32:15
    Temat: 2 napędy master-slavei UDMA
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Płyta główna ma jedno złącze PATA, na którym mają wisieć 2 napędy:
    DVD-RW i CD-RW ( dla nieostrożnych dzieciaków ). Jeżeli podłączę DVD
    jako master, a CD jako slave, to DVD w BIOSie przyjmuje tryb UDMA-2.
    Jeśli podłączę DVD jako slave, to pójdzie ona w UDMA-4, ale odnoszę
    wrażenie że wydłużył się czas dostępu do płyty po jej włożeniu. Którą
    opcję podłączenia wybrać, czy może dla skrócenia czasu dostępu do płyty
    szukać DVD-RW na SATA ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-10-13 14:39:05
    Temat: Re: 2 napędy master-slavei UDMA
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydłużył się czas dostępu do płyty po jej włożeniu. Którą opcję
    > podłączenia wybrać, czy może dla skrócenia czasu dostępu do płyty szukać

    A jak jest gdy podłączysz sam DVD?
    Możesz zupdatować bios w płycie głównej oraz firmware w DVD i CD. A także
    zainstalować najnowsze sterowniki do chipsetu (będzie wśród nich zapewne
    sterownik do IDE / SATA).
    Tryb UDMA-2 możesz wymusić używajac 40-żyłowego kabla, zamiast 80-żyłowego.

  • 3. Data: 2010-10-13 17:28:45
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Przy odtwarzaniu nie zauważysz różnicy.

    -----

  • 4. Data: 2010-10-14 05:11:39
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-10-13 16:39, maX pisze:

    > A jak jest gdy podłączysz sam DVD?

    UDMA-4, to co maksymalnie daje napęd.

    > Możesz zupdatować bios w płycie głównej oraz firmware w DVD i CD. A
    > także zainstalować najnowsze sterowniki do chipsetu (będzie wśród nich
    > zapewne sterownik do IDE / SATA).

    To już dawno zrobiłem.

    > Tryb UDMA-2 możesz wymusić używajac 40-żyłowego kabla, zamiast 80-żyłowego.

    Ale mi zależy na tym by DVD pracowało w UDMA-4.

    Wczoraj na próbę podłączyłem inny napęd na SATA i porównałem czas od
    zamknięcia szuflady do otrzymania dostępu go głównego katalogu płyty. W
    obydwu napędach, tzn, DVD@Slave@UDMA-4 oraz DVD@SATA czas był
    praktycznie ten sam, więc nie ma co kombinować.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem