  • 1. Data: 2010-11-28 12:38:15
    Temat: 2.5 TDI Długie nagrzewanie świec żarowych - akumulator czy świece?
    Od: "Miki" <s...@i...eu>

    Witam,
    Auto V70 II rocznik 2000, przegieg niecałe 210tys.. Jeszcze 2, 3 lata temu
    komunikat sygnalizujący grzanie świec żarowych pojawiał się dopiero przy
    temperaturze około 1-2 stopnie i to na pół sekundy. Przy
    temperaturze -15stopni świece grzały się 3-4 sek.
    Od mniej więcej roku czasu świece grzeją się przy zimnym silniku przy
    temperature poniżej 10stopni około 3-5sek, a na mrozie bardzo długo tj.
    10sek i dłużej. Poza tym często nie odpala za pierwszym razem (na początku
    roku 2010 przy konkretnych mrozach rzędu -28 stopni przed uruchomieniem
    kilka razy przekręcałem kluczyk i kilka razy grzałem świece przed pierwszą
    próbą rozruchu).

    Początkowo sądziłem że to kwestia akumualtora (jest oryginalny, ma ponad 10
    lat) ale zrobiłem ostatnio test przy temp. +8st i wyszło tak:
    Napięcie 12,35V
    Zdolność rozr. 69%
    akumulator: Dobry
    680A

    Wydaje się że akumulator jeszcze padnięty nie jest, aczkolwiek już przy -10
    stopniach zdolność rozruchowa będzie zapewne w granicach 40%....

    Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych? Pytałem się kilku osób
    ale każdy twierdzi że tego nie raczej nie wymienia w tych silnikach (stare
    TDI).

    Pozdr,
    Miki

  • 2. Data: 2010-11-28 14:12:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 12:38, Miki pisze:

    > Wydaje się że akumulator jeszcze padnięty nie jest, aczkolwiek już przy -10
    > stopniach zdolność rozruchowa będzie zapewne w granicach 40%....

    Czymkolwiek nie jest ten parametr wyrażony w %, najprościej sprawdzić
    akumulator mierząc jego napięcie voltomierzem w chwili kiedy zasila
    świece żarowe.

    W tym momencie napięcie nie powinno spaść poniżej 11V, jednak akumulator
    który ma prąd rozruchowy 680A, powinien mieć trochę wyższe napięcie przy
    tych 80A które biorą świece.

    > Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych?

    Może być - jeżeli wyeliminujesz kwestię akumulatora, to trzeba sprawdzić
    czy wszystkie świece grzeją.

    Ewentualnie jest jeszcze kwestia tego elementu który odpowiada za
    wyłączenie świec - być może wyłącza je za szybko.
    Ale skoro 10 lat jeździsz na jednych świecach i akumulatorze, to pewnie
    po trochy jedno i drugie. I tak długo Ci to wytrzymało.

  • 3. Data: 2010-11-28 23:27:48
    Od: Norbert <n...@M...com>

    > Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych? Pytałem się kilku osób
    > ale każdy twierdzi że tego nie raczej nie wymienia w tych silnikach (stare
    > TDI).

    To więcej ich nie pytaj.
    Świece żarowe to tak samo element eksploatacyjny pojazdu.
    I czasem działają 10 lat a czasem po roku sa do wymiany, zalezy jakiej
    firmy.
    A ktos kto mowi ze akurat w TDI sie świec nie wymenia wcale to niech się
    wypowiada w tematach o których coś wie a nie w tych o których pojęcia
    nie ma.

  • 4. Data: 2010-11-29 12:28:09
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Chyb po ptrostu tyle się muszą nagrzewać.
    W TDS jest "śmiesznie", bo lampka grzania świec pali się przez ileś tam sekund, ale
    rozrusznik startuje zwykle po kilkunastu
    sekundach dopiero.
    Nawet byłem naprawiać rozrusznik, automat i bendiks ;-)
    Ale wyczytałem później, że tak często jest, że lampka gaśnie wcześniej a komputer i
    tak "wie swoje" kiedy świece już nagrzały i
    zakręcić rozrusznikiem.

  • 5. Data: 2010-11-29 14:07:37
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Miki" <s...@i...eu> napisał

    > Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych? Pytałem się kilku
    > osób ale każdy twierdzi że tego nie raczej nie wymienia w tych silnikach
    > (stare TDI).

    Zdaje się, że w tym silniku nie ma kontroli stanu świec żarowych. Po prostu
    w zależności od temperatury powietrza świece są załączane na odpowiedni
    czas, bez względu czy działają czy nie. Być może masz (prawie) wszystkie
    świece uszkodzone, a ujawnia to dopiero przy niższych temperaturach - ja tak
    właśnie miałem. Sprawdź czy są sprawne, typuję, że wszystkie będą
    przepalone.

    Zbigniew Kordan

  • 6. Data: 2011-01-23 00:29:01
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > (prawie) wszystkie świece uszkodzone, a ujawnia to dopiero przy niższych
    > temperaturach - ja tak właśnie miałem. Sprawdź czy są sprawne, typuję,

    Przepalone = martwe?
    I odpala przy -28?
    To możliwe?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2011-01-23 10:27:09
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-23 00:29, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Przepalone = martwe?
    > I odpala przy -28?
    > To możliwe?

    Jeśli dobry motor to jak najbardziej możliwe.
    Kiedyś ożywiałem Astrę 1 - 1,7 DTL przy -20, -22 bez grzania żadnej
    świecy :D
    Owszem był na starcie po 10-15 próbie straszny kopeć za nią, ale ożywała :)

    Pozdrawiam !!