  • 11. Data: 2010-12-22 07:11:43
    Temat: Re: 2.0 HDI ?wiece ?arowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:ier43m$5c0$1@news.dialog.net.pl...

    > Z tym wielokrotnym dogrzewaniem świec uważaj - to cholerstwo potrafi
    > wyciągnąć z aku tyle mocy, że może nie mieć siły odpowiednio zakręcić.
    > Sprawdź dokładniej aku, może zabierz go do domu i podładuj. Może się
    > okazać, że prąd na pierwszy strzał owszem daje odpowiedni, ale pojemność
    > już nie ta.

    Przecież na kręcenie się nie skarży.

    > Mój pali po jednokrotnym grzaniu świec praktycznie na dotyk. Po nocy z
    > temperaturami rzędu -15 stopni, trzeba zakręcić sekundę, dwie, trzy
    > dłużej. Przebieg to 168kkm.

    Następna super rada to mój pali od strzała...

  • 12. Data: 2010-12-22 07:13:47
    Temat: Re: 2.0 HDI świece żarowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyświatla a ile ma to nie niewiem) ma oryginalne świece zarowe. Tyle ze
    > w HDi to sie tylko zimą zapalają i to na bardzo krótki czas. Zapalam tak
    > ze przekręcam kluczyk, i czekam aż elektryczna pompa paliwa skończy
    > pompować - wtedy dopiero kręce rozrusznikiem. Zapala _zawsze_ od razu.
    > 15 stopni poniżej zera szkodzi zamkom w drzwiach, klapa przymarza do
    > zderzaka, ale silnik - zapala. Był w zeszłym roku problem ze nie chciała
    > zapalać a objaw był podobny do padającego akumulatora. Rozrusznik kręcił
    > tak trochę niemrawo, jakby za wolno. przyczyna - szczotki. po wymianie

    Czy każda odpowiedź musi zawieraż opis jak to mój diesel super pali?

    > Co do świec. odkręć im zasilanie. weź kabel podłącz do niego żarówke
    > (>50W) i dotykaj nią po kolei syków świec. jak zarówka sie zaświeci ( a
    > nie zrobiłeś zwarcia) - swiece są OK.

    To pierwsza dobra rada.

  • 13. Data: 2010-12-22 07:14:55
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Jak go odpalasz to jak zniknie kontrolka swiec zarowych to poczekaj
    > jeszcze chwile. Uslyszysz jak sie wylacza pompa paliwa

    To ciekawe, weź to rozwiń.

  • 14. Data: 2010-12-22 08:59:52
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 22.12.2010 07:14, Agent wrote:

    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:0lq6u7-p4q.ln1@kerber0.swps.edu.pl...
    >
    > To ciekawe, weź to rozwiń.

    Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz
    kluczyk, slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych,
    potem po chwili znika dzwiek pompy. Jak poczekasz jeszcze dluzej to
    pyknie przekaznik, wtedy przestaja grzac swiece zarowe.

    U mnie tak jest, ze jak jest duzy mroz, i sprobuje odpalac od razu jak
    zgasnie kontrolka swiec to musze krecic dobre pare sekund (3? 5? nie
    pamietam bo raz tylko tak odpalem). Jak poczekam (tylko jak jest spory
    mroz) zgodnie z instrukcja powyzej to odpala po 2 - 3 przekreceniach
    walem. Byc moze swiece zarowe sa u mnie tez juz troche zmeczone, nie
    wiem, ale powyzsza procedura sie sprawdza wiec ja stosuje.
    W HDI jest jeszcze taki myk, ze jak wal korbowy podczas uruchamiania nie
    osiagnie jakiejs tam zalozonej predkosci (calkiem sporej), to sterownik
    silnika nie odpali. Dlatego tez, bardzo dobry akumulator to podstawa, bo
    nawet ten ktory kreci pozornie dobrze, moze nie wystarczyc.

    S.

  • 15. Data: 2010-12-22 09:17:17
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-22 07:11, Agent pisze:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:ier43m$5c0$1@news.dialog.net.pl...

    > Przecież na kręcenie się nie skarży.

    Akurat to może być złudne. Mój kręci jak głupi, sąsiadowi kręcił
    słabiej, choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie
    odpaliłem, on nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i
    odpalił bezproblemowo.

    Te, moderator...

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2010-12-22 09:20:42
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Wed, 22 Dec 2010 07:13:47 +0100, Agent <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    [...]
    > To pierwsza dobra rada.

    Zwrócić też uwagę, czy czasami jakaś nie świeci słabiej. Albo omomierzem
    (do masy), czy oporności mają te same. Świeca może się kończyć, ale
    komputer
    jeszcze tego jeszcze nie rejestruje.

    Jak już multimetr rano wyciągniesz, to sprawdziłbym przy okazji napięcie
    na akumulatorze przed rozruchem (powinno być ponad 12.5V i nie spadać
    widocznie przy włączonych światłach) i po rozruchu (ładowanie, przy
    włączonych
    światłach i nawiewach powinno być powyżej 14V). Tak na wszelki wypadek.

    Trzecie sprawdziłbym paliwo, przez zatankowanie gdzie indziej. Chyba, że
    z różnych stacji korzystasz.

    No i jeszcze zminy olej silnikowy potrafi daje dość duże opory
    rozrusznikowi
    - to poznasz "na słuch", że niezbyt żwawo kręci silnikiem. W takim wypadku
    doładować akumulator.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 17. Data: 2010-12-22 10:17:31
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:iesc6c$q0q$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > choć wydawało się, że wystarczająco dobrze. Ja spokojnie odpaliłem, on
    > nie. Podpięliśmy jego auto na kablach, zakręcił żwawiej i odpalił

    Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to raczej
    nie to.

    > Te, moderator...

    A co :) Te dodatkowe przechwałki mu nie pomagają

  • 18. Data: 2010-12-22 10:21:23
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Musisz sie wsluchac sie w dzwieki przy uruchamianiu, przekrecasz kluczyk,
    > slyszysz dzwiek pompy paliwa, gasnie kontrolka swiec zarowych, potem po
    > chwili znika dzwiek pompy.

    Jesli w ogóle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi
    ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwięk pompy tylko chwilę co nie
    oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt.

  • 19. Data: 2010-12-22 10:56:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:21:23 +0100, Agent napisał(a):

    > Jesli w ogóle ma elektryczną niskiego ciśnienia to czy czasem nie chodzi
    > ona cały czas. W benzynówkach tez słychac dźwięk pompy tylko chwilę co nie
    > oznacza że pompa chodzi tylko przez ten momemt.

    tak, ma elektryczną niskiego ciśnienia. Zawsze.
    W dodatku komputer nie włączy zapłonu (wtrysku) jak na pompie wysokiego
    ciśnienia nie będzie odpowiedniego cisnienia paliwa z bardzo małą
    tolerancją od pompy z baku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2010-12-22 11:00:26
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 22.12.2010 10:17, Agent wrote:

    > Coś w tym może być ale jak da rade 4 razy pokręcić po 10 sekund to
    > raczej nie to.

    Zmierz poziom napiecia na akumulatorze, bo krecic to on moze i przy 7V
    ale silnik Ci juz nie odpali.
    S.