  • 1. Data: 2009-07-30 15:44:03
    Temat: 19LED czy 3W LUXEON
    Od: Frank Malina <f...@j...nasa.gov>

    Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.
    http://allegro.pl/item692378861_najmocniejszy_zestaw
    _19_luxled_5led_tyl_okazja.html
    Czy takie cacko jest porownywalne z
    http://allegro.pl/item692392174_mega_latarka_rowerow
    a_tiger_3_watt_1_dioda_luxeon.html
    Na co zwracac uwage przy zakupie?

  • 2. Data: 2009-07-30 17:51:20
    Temat: Re: 19LED czy 3W LUXEON
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Frank Malina" <f...@j...nasa.gov> napisał w wiadomości
    > Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.
> [...]

    Luxled to raczej nie ma co porównywać z Luxeon
    Jesli te drugie to faktycznie Luxeon (bo jakieś takie tanie i inaczej
    wygląda LED na zdjęciach niż w mojej Maglite) to bym się... i tak zastanowił
    ze względu na jakość i kształt optyki.
    Bo pisze latarka a nie lampka czyli pewnie wali wąsko snopem światła.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-07-30 18:09:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jul 2009 17:44:03 +0200, Frank Malina wrote:
    >Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.
> [...]

    1) Cree sa lepsze niz Luxeon,
    2) tam jest "typu luxeon", czyli "jedna mocna chinska", a nie Luxeon
    3) 3W to troche za duzo jak na jedna LED. Lepiej 2*1.5 czy 3*1W
    [tez wymaga typu luxeon].
    4) Ale ta ma moc nieokreslona :-)

    5) 3W z bateryjek AAA to troche duzo, lepiej byloby poszukac na AA/R6

    6) takie typowe LED 5mm daja stosunkowo malo skupiona wiazke, te "typu
    luxeon" sa zazwyczaj lepsze. Bardziej skupiona wiazka to silniejsze
    oswietlenie .. ale na rowerze niekoniecznie, bo nic nie widac poza
    glowna plama. przydalaby sie regulacja wiazki .. ciekawe ze w LED to
    bardzo niepopularne.

    7) ale ta z pierwszego linku to nie sa "zwykle LED", tylko tez "typ
    luxeon".

    IMO .. poprosze o trzeci zestaw lampek :-)

    p.s. poszukaj rider_wawa czy jakos tak. Troche lepiej opisuja co
    sprzedaja.

    J.

  • 4. Data: 2009-07-30 18:11:23
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Irokez <h...@o...pl> napisał(a):

    > Bo pisze latarka a nie lampka czyli pewnie wali wąsko snopem światła.

    Zależy, czy ktoś jeździ po oświetlonych latarniami ulicach - wtedy wystarcza
    lampka o szerokim kącie, by było rowerzystę widać z przeciwka i z boku, czy
    jedzie po nieoświetlonej wsi lub lesie - wtedy potrzebne mocne światło o
    wąskim kącie, daleko oświetlające drogę.
    Wmak

  • 5. Data: 2009-07-30 18:48:49
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Frank Malina wrote:
    > Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.

> [...]

    To pierwsze to tandetna, energochlonna chinszczyzna. Tu drugie... rowniez,
    ale w duzo mniejszym stopniu. Nb. tak naprawde ta druga ma moc ponizej 1W,
    o czym zreszta informuje producent (i co "niechcacy" pominal ten
    handlarz).
    Chcesz dobrej latarki - kup cos bardziej firmowego.

    k,

  • 6. Data: 2009-07-30 19:07:54
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > p.s. poszukaj rider_wawa czy jakos tak. Troche lepiej opisuja co
    > sprzedaja.

    brat kupil podobna latarke ale nie z mocowaniem do roweru.

    Koszyczek na 3x AAA jaki widac na aukcji popekal sam z siebie (dzialaja na
    niego dosc spore sily od sprezynek i drgan akumulatorkow) rozpadl sie w niecaly
    miesiac od zakupu. Pieprzony, chinski szajs. Bez koszyczka nie bedize latwo
    zasilac tego ustrojstwa. Nie mowie ze w tej latarce jest taki sam koszyczek ale
    radze sie zastanowic czy ktos udziela na to gwarancje na mechaniczne
    uszkodzenia - a tu wchodzi raczej niezgodnosc towaru z umowa. Tworzywo jest
    kiepskie jak z ruskiej zabawki juz od momentu wyjscia z fabryki.

    No i sam chcialbym zakupic latarke do roweru ale moze na grupie rowerowej cos
    doradza? Cena do 100zl ale by miala moze jeszcze jakas przetwornice tak aby
    lepiej wykorzystac ladunek z akumulatora, by sie wylaczyla jak akumulator
    bedize grozil zbyt mocnym rozladowaniem.

    Srebrna poprosze :)

  • 7. Data: 2009-07-30 19:44:41
    Od: Frank Malina <f...@j...nasa.gov>

    KILu wrote:
    > Chcesz dobrej latarki - kup cos bardziej firmowego.

    http://allegro.pl/item694364437_komplet_swiatel_kell
    ys_nightwatch_wysylka_gratis.html

    a taki zestawik?

    albo to:
    http://allegro.pl/item694364126_hit_nowa_lampka_prze
    dnia_kellys_ksl_901_silver.html

    Posiadaja system soczewek "wzmacniajacych"

  • 8. Data: 2009-07-30 19:47:10
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 30 Lip, 19:51, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ze względu na jakość i kształt optyki.
    > Bo pisze latarka a nie lampka czyli pewnie wali wąsko snopem światła.

    W tej lampce jest tani napylany na płytkę led. Dioda owszem może
    dostawać te 300-350mA, ale ilość lumenów jest mniej niż mała ;)

    Zobacz co zrobiłem jakiś czas temu z podobną lampką:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1285981.html (w temacie jest też
    zdjęcie jak świeci, ta podlinkowana na 99% będzie miała taki sam
    kształt wiązki).

  • 9. Data: 2009-07-30 21:03:40
    Od: emil <e...@g...com>

    \
> [...]
    > przetwornice tak aby lepiej wykorzystac ladunek z akumulatora, by sie
    > wylaczyla jak akumulator bedize grozil zbyt mocnym rozladowaniem.

    Minimalne napie;cie s'wiecenia bia?ej diody cree to ~3V ,minimalne
    napie;cie ogniwa Li-ion to ~3V, co tu jest do zabezpieczania ?

    Na rower mam taka; :

    Wersje: "5-mode" maja; uk?ad PWM do regulacji mocy (ale bez z.adnego
    sprze;z.enia).

    Znajdz' na allegro podobna; za 70-80 z? i uchwyt do roweru.
    Podobna; to znaczy:
    - z dioda; Cree R2 albo Q5
    - na ogniwo li-ion 18650
    - i "5-mode"
    marki maja; róz.ne: ultrafire, surefire, romisen, itp. ale pewnie je robia;
    w tej samej fabryce w Chinach.

  • 10. Data: 2009-07-31 07:44:16
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 30 Lip, 23:03, emil <e...@g...com> wrote:
    > (...)
    > - z dioda; Cree R2 albo Q5
    albo Q3 5A jeśli ktoś lubi barwę halogenu, albo P4 jeśli dioda ma
    świecić bardziej żółto niż halogen ;)
    Dla zainteresowanych:
    - dioda biała ciepła bin P3: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=19b1fe319a
    882fe1
    - dioda biała neutralna bin Q3 5A:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=290014dceb
    d3aad0
    - dioda biała zimna Q5/R2: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ef041de40
    30bd7c
    - zwykła żarówka (nie halogen): http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=65fd048059
    d26e2d
    (oczywiście aparat nie odda tego w ten sam sposób w jaki widzi to oko,
    ale różnice mniej więcej są zachowane)

    Jak dla mnie to te latarki mają dwie wady:
    - długość: łatwo zahaczyć o nią ręką, gałęzią i wyrwać z mocowania ;),
    - brak sygnalizacji stanu akumulatora: chciałbym wiedzieć czy mogę
    jeszcze pojeździć godzinę, czy w środku lasu zastanie mnie ciemność.
    Z tymi latarkami jest jeszcze taki problem, że nigdy nie wiesz, czy
    dostałeś np. Q4 czy R2.
    Za to główna zaleta jest taka, że lampka przestaje być wskazywaczem
    pozycji rowerzysty, a staje się oświetlaczem drogi i to całkiem
    niezłym (jedna dioda zasilana niecałym jednym amperem bez problemów
    przebija jasnością halogen 10W, np. z zestawu Sigma Mirage).