  • 11. Data: 2009-07-31 08:27:05
    Temat: Re: 19LED czy 3W LUXEON
    Od: emil <e...@g...com>

    > Jak dla mnie to te latarki mają dwie wady:
    > - długość: łatwo zahaczyć o nią ręką, gałęzią i wyrwać z mocowania ;),
    > - brak sygnalizacji stanu akumulatora: chciałbym wiedzieć czy mogę
    > jeszcze pojeździć godzinę, czy w środku lasu zastanie mnie ciemność.
    Ta latarka nie gaśnie tylko świeci coraz słabiej, nagła ciemność nie grozi.
    Nie oczekuj cudów, za 80 zł do normalnej jazdy (drogi,park miejski) jest
    w sam raz. Dobra latareczka do szybkiej jazdy w lesie to kwoty o rząd
    większe (~1500zł).

  • 12. Data: 2009-07-31 11:23:46
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 30 Jul 2009 17:44:03 +0200 Frank Malina
    <f...@j...nasa.gov> napisał:

    >Na co zwracac uwage przy zakupie?

    Oprócz tego co koledzy powiedzieli, zwróć uwagę czy przy większym
    wstrząsie lampka nie gaśnie. Ja kupiłem swego czasu Trelock LS725 i w
    krótkim czasie doprowadziła mnie do k...wicy - wystarczy mocniejszy
    wstrząs - np. zjazd z krawężnika, większy wybój na jezdni itp. i lampa
    gaśnie. A gaśnie dlatego że ma kiepsko zrobioną komorę baterii i
    baterie na chwilę tracą kontakt ze stykami, co powoduje że elektronika
    lampki powraca do stanu "wyłączone". Teraz lampka leży rozgrzebana u
    mnie na biurku i czeka na modyfikację. Plusem Trelocka jest jednak
    wykonanie z przyzwoitego plastiku i prawdziwy (chyba) luxeon na płytce
    MCPCB i z dodatkowym aluminiowym radiatorem. Świeci jak cholera, ale
    to samoczynne wyłączanie... Chyba wywalę oryginalną elektronikę i
    wstawię swoją, zrobioną w bardziej przemyślany sposób...

    Tak więc przy kupnie lampy (polecam jednak sklep rowerowy gdzie
    będziesz mógł obejrzeć "własnoręcznie", a nie Alledrogo), zrób test -
    włącz ją i kilka razy dość mocno uderz dłonią z różnych kierunków -
    nie powinna zgasnąć (ani się połamać ;-)) ).

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 13. Data: 2009-07-31 15:42:12
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.

    http://allegro.pl/item692378861_najmocniejszy_zestaw
    _19_luxled_5led_tyl_okazja.html
    > Czy takie cacko jest porownywalne z

    http://allegro.pl/item692392174_mega_latarka_rowerow
    a_tiger_3_watt_1_dioda_luxeon.html
    > Na co zwracac uwage przy zakupie?
    ipa. Spzredawca napisal 'WIDOCZNOŚĆ LAMPKI Z ODLEGŁOŚCI 1000M!!!" W warunkach
    dobrej przejrzystości powietrza światło świeczki jest widoczne z odległości 20
    kilometrów.

  • 14. Data: 2009-07-31 20:09:34
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Frank Malina pisze:
    > Cel: Jasniejsze(widocznosc) swiatlo na przedniej ramie roweru.
> [...]

    ta jednowatowa dioda, wyglada jak ta którą sprawdzałem w podobnej
    rowerowej lampce. pobiera 0.3 Wata. taka chińska oszczędność.
    jak chcesz tanią dobrą latarkę do roweru to poszukaj sklepu który ma
    umowe shimano (polska) i pooglądaj latarki firmy Aim. za 60zł dostaneisz
    porządną jednowatowa latarkę. Najprostrzy Aim za 40zł bije na głowę
    zestaw 5 chińskich lampek z targu.
    nieprofesjonalnie, ale prosze:

    http://zpamietnikamechanika.cba.pl/testlamp.html

    ToMasz

  • 15. Data: 2009-07-31 23:00:18
    Od: Padre <P...@n...net>

    emil pisze:

> [...]
    > Nie oczekuj cudów, za 80 zł do normalnej jazdy (drogi,park miejski) jest
    > w sam raz. Dobra latareczka do szybkiej jazdy w lesie to kwoty o rząd
    Widziałem kiedyś u niemieckojęzycznego turysty lampkę przy rowerze która
    dawała chyba lepiej niż lampa u motocykla. Wydawało mi się że akumulator
    do niej miał na ramie, wielkości puszki od piwa. Świeciła za jasno jak
    na LED i za biało jak na halogen. Coś jak palnik metalohalogenkowy, ale
    sama lampka była stosunkowo mała, jak zwykłe rowerowe.

  • 16. Data: 2009-08-01 00:41:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 01 Aug 2009 01:00:18 +0200, Padre wrote:
> [...]
    >na LED i za biało jak na halogen. Coś jak palnik metalohalogenkowy, ale
    >sama lampka była stosunkowo mała, jak zwykłe rowerowe.

    Mozliwe ze palnik.

    Problem w tym ze najmniejsze maja 10W, ale juz sprawnosciowo wychodza
    kiepsko. No i obecnie LED juz moga konkurowac.

    Efekt taki ze rowerowy HID byl chyba tylko jeden, i juz nawet
    producent o nim nie wspomina [Cateye].

    J.

  • 17. Data: 2009-08-01 08:31:45
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 1 Sie, 02:41, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kiepsko. No i obecnie LED juz moga konkurowac.
    >
    > Efekt taki ze rowerowy HID byl chyba tylko jeden, i juz nawet

    Cały czas można kupić, ale najłatwiej dostępne są właśnie 10W o, jak
    już napisałeś, kiepskiej sprawności, np. Hope Vision 10W, Topeak
    Moonshine 10W. Są jeszcze np. Levin 12W i jego większy brat MaxLevin
    21/24W. Można się pobawić także palnikiem samochodowym, co już
    niektórzy uczynili ;)

  • 18. Data: 2009-08-01 08:58:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 01:31:45 -0700 (PDT), rzymo wrote:

    >Cały czas można kupić, ale najłatwiej dostępne są właśnie 10W

    Bo to najmniejsza dostepna lampa - Welch Allyn.

    No chyba ze sie cos zmienilo, Bo elektronika jak zwykle potrafi
    zaskoczyc :-)

> [...]
    >Moonshine 10W. Są jeszcze np. Levin 12W i jego większy brat MaxLevin
    >21/24W. Można się pobawić także palnikiem samochodowym, co już

    Tylko ze D2S ma 35W. Wypadaloby stosownie duzy akumulator zabrac.

    J.