    From: rzymo <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 19LED czy 3W LUXEON
    Date: Fri, 31 Jul 2009 00:44:16 -0700 (PDT)

    On 30 Lip, 23:03, emil <e...@g...com> wrote:
    > (...)
    > - z dioda; Cree R2 albo Q5
    albo Q3 5A jeśli ktoś lubi barwę halogenu, albo P4 jeśli dioda ma
    świecić bardziej żółto niż halogen ;)
    Dla zainteresowanych:
    - dioda biała ciepła bin P3: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=19b1fe319a
    882fe1
    - dioda biała neutralna bin Q3 5A:
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=290014dceb
    d3aad0
    - dioda biała zimna Q5/R2: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7ef041de40
    30bd7c
    - zwykła żarówka (nie halogen): http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=65fd048059
    d26e2d
    (oczywiście aparat nie odda tego w ten sam sposób w jaki widzi to oko,
    ale różnice mniej więcej są zachowane)

    Jak dla mnie to te latarki mają dwie wady:
    - długość: łatwo zahaczyć o nią ręką, gałęzią i wyrwać z mocowania ;),
    - brak sygnalizacji stanu akumulatora: chciałbym wiedzieć czy mogę
    jeszcze pojeździć godzinę, czy w środku lasu zastanie mnie ciemność.
    Z tymi latarkami jest jeszcze taki problem, że nigdy nie wiesz, czy
    dostałeś np. Q4 czy R2.
    Za to główna zaleta jest taka, że lampka przestaje być wskazywaczem
    pozycji rowerzysty, a staje się oświetlaczem drogi i to całkiem
    niezłym (jedna dioda zasilana niecałym jednym amperem bez problemów
    przebija jasnością halogen 10W, np. z zestawu Sigma Mirage).