  • 1. Data: 2009-11-11 08:07:16
    Temat: 18-50 TAMRON czy 15-85 CANON?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam. Czy warto wydawac dodatkowo 1000 zl za 35 mm ogniskowej? Plan zakupu
    mialem taki.

    1) Tamron 18-50 Tamron + 70-200 L f4

    2) Canon 15-85 mm EF-S f/3,5-5,6 (braknie juz niestety na 70-200 f4), czy
    koncowka 85 jest w stanie zrekompensowac brak tele?

    Czy ta luka w ogniskowych powinna byc wypelniona? Zastanawiam sie czy nie
    kupic samego 15-85 i zrezygnowac z 70-200. Wykorzystuje aparat glownie na
    wyjazdach wakacyjnych 60%, dom i pomieszenia 20%, reszta to juz przypadkowe
    zdjecia roznego typu. Dzieki za pomoc.

    Michal

  • 2. Data: 2009-11-11 08:26:38
    Temat: Re: 18-50 TAMRON czy 15-85 CANON?
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 09:07:16 +0100, sailling8 <s...@U...fm>
    wrote(a):
> [...]
    > koncowka 85 jest w stanie zrekompensowac brak tele?
    > Czy ta luka w ogniskowych powinna byc wypelniona?

    Nie ma tu żadnych sztywnych reguł przecież...

> [...]
    > wyjazdach wakacyjnych 60%, dom i pomieszenia 20%, reszta to juz przypadkowe

    A skąd akurat _my_ mamy widzieć jakich ogniskowych _Tobie_ będzie
    brakować? Parametry znasz, podejmij decyzję po prostu.

    Strach pomyśleć co będzie jak będziesz żony szukał... ;)

    pozdrawiam, B.

  • 3. Data: 2009-11-11 10:43:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 09:07, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
> [...]
    > wyjazdach wakacyjnych 60%, dom i pomieszenia 20%, reszta to juz przypadkowe

    odpowiedz jest natychmiastiowa

    zestaw nr 1

    1. sa to obiektywy swietnie skorygowane . Ze wzgledu na jakosc
    odwzorowania mozna powiedziec aktualny stan mozliwosci technicznych w
    klasie aps-c
    2. w sumie uzyskasz wiekszy zakres ogniskowych. L -ka to zakup na cale
    zycie , bedziesz nia sie dlugo cieszyl , kiedys , kiedy stezejesz
    fiansowo bedziez mogl zamienic tamrona na cos wspoplczesniejszego .

    zestaw nr 2 - poprzednik tego obiektywu nie cieszyl sie najlepsza
    opinia , nie wiem jak z tym nowym , ktory wymieniasz.
    ale jasnosc 5,6 na 85 mm nie zawsze da sie skompensowac IS em.
    wole jasny ( 2,8 ) tamron bez is niz 5,6 canon z IS.

    tak zdecydowanie zestaw pierwszy choc tele w wyminionych
    zastosowaniach nie jest uzywany tak czesto jakby mozna przypuszczac
    nie majac go , ale w sumie czasem mozna sie fajnie pobawic.

    zestaw 1!

  • 4. Data: 2009-11-11 12:22:20
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> wrote in message
    > Strach pomyśleć co będzie jak będziesz żony szukał... ;)

    Niech wtedy poda przyklady, a my potestujemy ;)

    MARC

  • 5. Data: 2009-11-12 16:41:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Grochocki" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> wrote in message
    >
    > Niech wtedy poda przyklady, a my potestujemy ;)

    Sample, sample proszę! ;-)
    --
    Yogi(n)