  • 11. Data: 2011-06-07 11:42:35
    Temat: Re: 13 razy nie zdałem prawka !
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kamil"

    > Niektórzy po prostu za cholerę nie mają predyspozycji i matura nie ma
    > tu nic do rzeczy. Doktorat nie oznacza, że ktoś potrafi piłkę kopnąć
    > do bramki, a jazda samochodem to też głównie manualne odruchy, a nie
    > myślenie.

    I ta zacna zasada sprawdza się tylko w odniesieniu do Polaków? Jakoś
    nie zauważyłem takich cyrków z egzaminami nigdzie indziej na ŚWIECIE!

    Nieco statystyki

    http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/1905206,w-lodzi-
    jest-najtrudniej-zdac-egzamin-na-prawo-jazdy,id,t.ht
    ml

    średnia "zdawalność" w kraju na poziomie 30 %?

  • 12. Data: 2011-06-07 11:49:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > średnia "zdawalność" w kraju na poziomie 30 %?

    Nie martw się, od przyszłego roku, kiedy egzamin teoretyczny będzie
    trudniejszy, zdawalności teoretycznego i praktycznego się wyrównają :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 13. Data: 2011-06-07 12:10:42
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 07/06/2011 10:42, Przemysław Czaja wrote:

> [...]
    jest-najtrudniej-zdac-egzamin-na-prawo-jazdy,id,t.ht
    ml

    > średnia "zdawalność" w kraju na poziomie 30 %?

    To może problemem nie jest sam egzamin, ale kursy? 20 godzin to śmiech
    na sali, z czego połowę ćwiczy się nawracanie na placu "jak ten pachołek
    będzie przy słupku, to kręć w lewo", albo czekanie pod pocztą, bo
    instruktor miał coś do załatwienia..

    W UK "kursant" dostaje tymczasowe PJ na dwa lata, może na nim jeżdzić z
    posiadaczem pełnego przynajmniej 3 lata i ma zakaz wjazdu na autostrady.
    Przez dwa lata, w spokoju, nauczy się sporo więcej, niż przez 2 tygodnie
    z instruktorem, a przede wszystkim oswoi z samochodem i drogami..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 14. Data: 2011-06-07 12:15:57
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    > średnia "zdawalność" w kraju na poziomie 30 %?

    Dziwisz się ? Skoro na 10 szkółek jazdy może 1 naprawdę uczy.

  • 15. Data: 2011-06-07 12:16:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-07 12:10, kamil pisze:

> [...]
    > na sali, z czego połowę ćwiczy się nawracanie na placu "jak ten pachołek
    > będzie przy słupku, to kręć w lewo", albo czekanie pod pocztą, bo

    Obecnie prawie nie ma na egzaminie manewrów. A jeżeli ktoś tych dwóch
    prostych manewrów (jazda po łuku i lekkie wzniesienie) musi się uczyć
    przez tyle czasu, to chyba problem nie leży po stronie egzaminatorów.

    No i?

    A.

  • 16. Data: 2011-06-07 12:22:07
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 07/06/2011 11:16, Arek wrote:

    > Obecnie prawie nie ma na egzaminie manewrów. A jeżeli ktoś tych dwóch
    > prostych manewrów (jazda po łuku i lekkie wzniesienie) musi się uczyć
    > przez tyle czasu, to chyba problem nie leży po stronie egzaminatorów.

    Zapomniałem, że tutaj sami miszczofie kieroffnicy, Kubicy rady dają. ;)

    > No i?

    No i zdawalność jest lepsza, a na drogach ginie połowa tego, co w polsce
    mimo 50% większej liczby ludności.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 17. Data: 2011-06-07 12:22:30
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

> [...]
    > na sali, z czego połowę ćwiczy się nawracanie na placu "jak ten pachołek
    > będzie przy słupku, to kręć w lewo", albo czekanie pod pocztą, bo

    Od dawna jest u nas min. 30 godzin kursu praktycznego a zawracania nie
    ma na placu jak to było kiedyś. A że problem jest w kursach to się jak
    najbardziej zgadzam. Liczy się który OSK da niższą cenę kursu a nie
    jakość szkolenia.

  • 18. Data: 2011-06-07 12:22:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Bez jaj Andrzeju, chyba nie myślisz, że sytuacja w kraju z egzaminami na
    > prawko jest normalna.

    A co jest jest nienormalnego w tym, że egzaminatorzy nie przepuszczają
    osób, którzy nie potrafią jeździć? Powinniśmy im raczej dziękować.

    > zdają po kilka razy. Cholera zdają licencjaty, magisterki, doktoraty i
    > matury a najtrudniejszym egzaminem w życiu okazuje się prawo jazdy.

    Ja nie znam nikogo, kto został w jakiś dziwny sposób "uwalony", jeżeli
    ktoś powtarzał, to miał świadomość, że faktycznie coś źle zrobił. Tak
    więc nie zdziwiłbym się, że większość tych opowieści to efekty wyobraźni.

    > Znajoma opowiadała mi o absurdach podczas egzaminu, np. próbowała ruszyć
    > z zaciągniętym ręcznym, nawet silnik jej nie zgasł bo się w porę
    > zorientowała, ale egzamin oblany - uważasz, że równiez brak jej
    > predyspozycji?

    Uważam, że mogła postarać się z lepszą bajką. Ta tylko pokazuje, że nie
    zna zasad egzaminu, które są dużo prostsze niż przepisy. Więc można
    gdybać, że decyzja egzaminatora był jak najbardziej słuszna.

    A.

  • 19. Data: 2011-06-07 12:27:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "maciek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Te egzaminy oblewane po 13 razy to moim zdaniem efekt braku opanowania i
    > histerii.

    I po części też tego, że próbują je zdawać typy, które nigdy prawka mieć nie
    powinny.
    Więc słusznie że oblewają.
    Patrząc po tym co się dzieje na drogach, to i tak za dużo przepuszczają za
    uszy przez egzamin.

  • 20. Data: 2011-06-07 12:28:30
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-06-07 12:22, kamil pisze:

    > Zapomniałem, że tutaj sami miszczofie kieroffnicy, Kubicy rady dają. ;)

    No tak, jazda po łuku to faktycznie szczyt umiejętności technicznych.
    Może PJ powinien dostawać każdy, kto potrafi drzwi otworzyć? Bo
    uruchomienie silnika to już będzie przesadne utrudnienie?

    > No i zdawalność jest lepsza, a na drogach ginie połowa tego, co w polsce
    > mimo 50% większej liczby ludności.

    Znaczy się, że jeżeli da się PJ osobom które nie potrafią się zachować
    na drodze, zaparkować, skręcić na skrzyżowaniu, ustąpić pieszemu na
    pasach, nie wjeżdżać pod prąd itp. To liczba wypadków spadnie? Ciekawa
    logika.

    Co do UK, może przyjrzyj się jak tam funkcjonuje policja o potem szukaj
    różnic w liczbie wypadków.

    A.