    From: "CeSaR" <a...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 13 razy nie zdałem prawka !
    Date: Fri, 10 Jun 2011 15:45:52 +0200
    <iskklt$ngf$2@inews.gazeta.pl> <iskqt3$20h$1@mx1.internetia.pl>
    <iskrad$g6r$1@inews.gazeta.pl> <isksbg$idq$1@mx1.internetia.pl>
    <isktf2$mov$1@inews.gazeta.pl> <isktq9$ol5$1@inews.gazeta.pl>
    <isku4f$pju$1@inews.gazeta.pl>
    <4dee013b$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <iskvjb$t2o$2@inews.gazeta.pl> <isl1jd$r28$1@news.onet.pl>
    <4dee15f4$0$2439$65785112@news.neostrada.pl> <isl5ft$bof$1@news.onet.pl>
    <4dee2048$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@o...pl>
    <4def44df$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@o...pl> <9...@b...softax.pl>
    <1...@o...pl>

    >Ktoś zna jakiś przypadek otrzymania mandantu za "nie zachowanie"
    >bezpiecznego odstępu w sytuacji w której nie doszło do żadnej kolizji?

    We Francji na autostradach bezpieczny odstep definiowany jest przy pomocy
    pasów namalowanych na prawej krawędzi autostrady. Odpowiednie tablice
    informacyjne informują, jaki odstęp przy jakiej predkości jest bezpieczny.
    Czy policja zatrzymuje za to - nie wiem.
    W Stanach "tailgating" jest na 100% "omandatowany" przy czym samo
    wystąpienie owego zjawiska jest oceniane przez policję - policjant decyduje
    czy było blisko czy nie.
    I nie musi dojść do wypadku żeby dostać mandat za tailgating.
    U nas w taryfikatorze jest tylko(?) takie coś:
    "niezachowanie przez kierujących pojazdami objętymi indywidualnym
    ograniczeniem prędkości albo pojazdami lub zespołami pojazdów o długości
    większej niż 7 metrów niezbędnego odstępu od pojazdów znajdujących się przed
    nimi 200 zł "
    Jeśli tak jest to może to i lepiej bo gdyby to oddać do interpretacji
    policjantom to w "trosce" o kierowcę ten przepis byłby chyba hitem
    mandatowym.