  • 11. Data: 2024-06-30 15:47:34
    Temat: Re: 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 15:21, JDX pisze:

    > Może i zmniejsza spalanie (nie wiem, nie sprawdzałem), ale jak dla mnie
    > to właśnie po mieście uturbionym 1 l (100 KM) jeździ się gorzej niż
    > wolnossakiem 1,2 (75 KM). Bo na wyższych obrotach go trzeba trzymać, aby
    > jakoś jechał. Aczkolwiek w trasie ewidentnie lepiej jest z turbo.

    Mam odmienne doświadczenia - akorda 1.8 trzeba było trzymać na obrotach
    żeby nie zamulał. Teraz dla odmiany turbiak jeździ jak dizel - toczenie
    się po mieście poniżej 2krpm (choć może mieć znaczenie że to mało
    ekonomiczne 2,5 turbo;)).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-06-30 18:53:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 15:08, JDX pisze:
    > On 30.06.2024 09:49, Janusz wrote:
    > [...]
    > Widać, że nigdy nie mieszkałeś w centrum Warszawy. Nikt mi nie musiał
    Widać że nigdy nie mieszkałeś na obrzeżach miasta gdzie jedyny autobus
    jest co godzinę,
    a wieczorami co dwie, w soboty i niedziele w ogóle nie jeździ.
    Miasto 180 tys mieszkańców, więc nie takie małe.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2024-06-30 21:05:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5rkdb$rsm$1@news.chmurka.net>
    user JDX pisze tak:

    > Wolnossące 2 l, a nawet 4 jest OK, ale co jest złego w 16V.

    Już pisałem. Dłuższy więc droższy pasek rozrządu ;)

    > A wytrysk jest OK, czy jednak musi być gaźnik? :-)

    Gaźnikiem fajnie się jeździ. Jednak stawiamy na niezawodność.
    To skomplikowana maszyneria z multum podciśnieniowych rurek.
    Wytrysk (oczywiście pośredni ma się rozumieć) jest bardziej niezawodny.

    W 16v jest słabsza głowica. Mniej metalu pomiędzy zaworami.
    Trudniej zmienia się pasek rozrządu. Czasem są dwa paski.
    W 8v tylko nasuwam nowy pasek z boku na koła.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 14. Data: 2024-06-30 21:39:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 30.06.2024 21:05, PiteR wrote:
    [...]
    > W 16v jest słabsza głowica. Mniej metalu pomiędzy zaworami.
    > Trudniej zmienia się pasek rozrządu. Czasem są dwa paski.
    > W 8v tylko nasuwam nowy pasek z boku na koła.
    No ale dodatkowe dziury pozwalają na szybsze napełnianie i opróżnianie
    cylindrów. A nie słychać, aby głowice 16V jakoś na potęgę padały.

    W każdym razie prawilny rozrząd jest na łańcuchu. Rzadko kiedy zachodzi
    potrzeba wymiany. Ewentualnie na kołach zębatych jak zdaje się w C-330
    czy jakichś UAZ-ach. :-) A najlepiej to zawory sterowane elektrycznie
    tak jak w którymś tam Koenigseggu, którego cena przekracza 10 Mzł. :-)

    Inna sprawa, że jeśli już mówimy o wymianie rozrządu, to warto zadbać,
    aby był on z przodu silnika, a nie z tyłu, tak jak np. w niektórych
    Audi/VW. :-)

  • 15. Data: 2024-06-30 22:56:45
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-06-30 o 15:08, Shrek pisze:
    > Bez przesady - z 1,4 140 koni i nic się nie będzie sypać (o ile nie
    > będzie spierdolone z innych powodów).

    Tak w fiacie są stare pancerne i uturbione takie silniki ale inni robią
    padakę a to przecież marne wysilenie.

  • 16. Data: 2024-07-01 06:23:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 22:56, _Master_ pisze:

    > Tak w fiacie są stare pancerne i uturbione takie silniki ale inni robią
    > padakę a to przecież marne wysilenie.

    Moje 210 koni z 2,5 z turbo jest nie do zajebania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-07-01 07:05:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5sc8n$kga$1@news.chmurka.net>
    user JDX pisze tak:

    > No ale dodatkowe dziury pozwalają na szybsze napełnianie i
    > opróżnianie cylindrów. A nie słychać, aby głowice 16V jakoś na
    > potęgę padały.

    Nie interesuje nas performens. Niech się napełnia powoli. Mamy czas.

    > W każdym razie prawilny rozrząd jest na łańcuchu. Rzadko kiedy
    > zachodzi potrzeba wymiany.

    O nie nie maj frend. To urban legend. Rozrząd na łancuchu to zło.
    Milion ślizgów i napinaczy hydraulicznych. Ślizgi się kruszą, bo tak.
    Na kołach łańcuch daje sie unieść. Pooglądaj sobie

    https://www.youtube.com/@garagepoland/videos

    pot i łzy

    >Ewentualnie na kołach zębatych jak zdaje się w C-330 czy jakichś UAZ-ach. :-)

    o tak lubimy koła, tylko nie planujemy głowicy wtedy chyba.

    > Inna sprawa, że jeśli już mówimy o wymianie rozrządu, to warto
    > zadbać, aby był on z przodu silnika, a nie z tyłu, tak jak np. w
    > niektórych Audi/VW. :-)

    na te modele zamykamy oczy i szybko się oddalamy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
    jebać prawaków

  • 18. Data: 2024-07-01 10:37:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jun 2024 01:34:18 +0100, PiteR wrote:
    > buha muchachacha :)
    > Nie wiem czy wiedzą, że po kowidach, srowidach i innych wojnach
    > lud oczekuje nowego Volks Wagena. Samochodu dla ludu.
    >
    > Prostego jak konstrukcja cepa. Wolnossące 2 litry 8v.
    > Żadnego gówna w stylu turbo. Żadnych ekranów. Blutoofów kamer AI
    > chujów mujów. Może być czysty, 3 katy, niechtam. Jak nie to kupimy
    > Dacie.
    >
    > Tymi 1250 euro to możecie sobie dupe podetrzeć.
    >
    > czytaj mniej więcej
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-placa
    -ponad-5-3-tys-zl-za-rezygnacje-z-auta-kierowcy-tylk
    o-k,nId,7596205

    Rocznie ... widac nie warto.
    Ale jakbym miał możliwość wyrejestrować grata i kupic drugiego,
    na żonę, na babcię, na leasing ... :-)

    J.

  • 19. Data: 2024-07-01 10:39:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jun 2024 09:49:29 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    > i trzeba z siatami z zakupami wrócić autobusem :(

    > Na rok, czyli 100 na miesiąc, już widzę jak jeżdżą taksówkami czy

    Samochod nie jeździ za darmo, więć na biletach mięsięcznych pewnie
    bedzie dużo taniej.. plus podatek, badanie, ubezpieczenie.

    J.

  • 20. Data: 2024-07-01 10:42:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jun 2024 15:24:02 +0200, Shrek wrote:

    > Częściowo potwierdzam. Do samego centrum to samochodem nie warto się
    > wbijać, natomiast do wrocka bym nie porównywał - metra nie mają a i
    > tramwaje wrocławskie są legendarne;)

    Ze niebieskie? To nie przeszkadza :-)

    Bardziej dokucza układ komunikacyjny - wszystkie tramwaje jadą przez
    centrum, jak czlowiek ma trasę "obwodową", to KM potrafi szwankować.

    J.