    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 11-te nie znajduj
    Date: Thu, 25 Nov 2010 18:23:30 +0100

    Użytkownik "Maciej Muran" <m...@g...com> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał

    > Nie, nawet nie wiem o co chodzi.

    Moze nie pamaietasz ale pare lat temu nieznani sprawcy pobili syna
    rosyjskiego ambasadora i zabrali mu telefon. Wtedy policja wykazala
    sie blyskawicznym dzialaniem.

    > Każda czynność operatora jest odpłatna. Te najprostsze to koszt
    > od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jak myślisz, ile może
    > kosztować czesanie baz aby stwierdzić powiązanie IMEI
    > _zgubionego_ aparatu z aktualnie używaną w nim kartą sim?

    20zl od numeru, albo 10tys za przygotowanie programu, a potem 100zl
    od calej listy.
    Albo odpowiedni zapis w ustawie czy tez odpowiednia interpretacja
    (bezpieczenstwo panstwa) i beda robic bezplatnie :-)

    > Warszawska policja nie ma na poważniejsze sprawy czasu, kasy ani
    > ludzi a raptem w Krośnie pierwszy z brzegu policjant załatwia
    > temat w 2 miesiące i zamierza wsadzić do pierdla kobitę, która
    > nie odniosła

    Moze w Warszawie skradzionych telefonow maja tysiace, a w Krosnie
    jeden, to sie zajal. A moze juz sie dorobili zbiorczej procedury.

    > telefonu do biura rzeczy znalezionych, pomimo, że takiego w
    > Krośnie na 99,99% nie ma?!

    O ile pamietam to i Policja jest wlasciwym organem.
    A telefon najlepiej oddac do salonu operatora.

    > Czemu taki artykuł ma służyć? Zastraszaniu, znieczulaniu, czy
    > zagładzie środowiska w następstwie rozdeptywania znalezionych
    > telefonów?

    Przypomnieniu ze nie wolno sobie przywlaszczac rzeczy znalezionej ?

    W sumie to moze nawet warto by nie zabierac - ten kto zgubil moze
    sprobuje poszukac. No ale u nas inni zabiora.

    > Dla mnie sprawa jest oczywista. Obecny rząd zapowiadał ofensywę
    > legislacyjną w Sejmie ale oczywiście nic z tym nie robi. No to
    > pisuje się takie tematy zastępcze. A to rozłam w PiS, a to 3 lata
    > odsiadki za podniesienie telefonu z chodnika. Taki sezon
    > ogórkowy...

    No wiesz - taka i rola edukacyjna gazet, sam znajdziesz, zdziwisz
    sie :-)

    J.