-
41. Data: 2010-01-15 18:32:54
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
KJ Siła Słów wrote:
> Fani elastycznosci i piewcy rownego momentu w szerokim zakresie moga po
> prostu trzymac sie z daleka od takich aut i powstrzymac sie od
> przypinania latki onanistow innym.
Najfajniej się jeździ autami, które jadą dobrze w całym zakresie obrotów.
--
cokolwiek
-
42. Data: 2010-01-15 18:33:46
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia 15 Jan 2010 18:30:59 +0100, to napisał(a):
> Odróżniasz moment mierzony na kołach od momentu mierzonego na silniku?
> Mówię o tym pierwszym, bo ten mówi bezpośrednio o tym, jak auto
> przyspiesza. Jeździ się na kołach, a nie na wale napędowym.
Ale to na kołach będziesz miał przy niższych obrotach, czy wciąż silnik
musi osiągać drugą prędkość kosmiczną?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
-
43. Data: 2010-01-15 18:36:07
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
KJ Siła Słów wrote:
>> Ale nie zawsze wiertarka oznacza brak elastycznosci. Moj silnik kreci
>> sie do 8 tys rpm, ale miedzy 2500-6500 rpm ma >90% maks momentu.
>
> A to przepraszam, pisalem w oparciu o stereotypy.
Moje też oscyluje wokół 200 Nm w zakresie 1500-7000 rpm. ;-)
--
cokolwiek
-
44. Data: 2010-01-15 18:39:08
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 15 Jan 2010 12:55:10 +0100, limken napisał(a):
>
>>>> I co z tego?
>>>>
>>> To ze z wiertarek najlepsza jest Hilti.
>> a wiesz co to skrzynia biegów czy jesteś kolejnym dyletantem?
>
> A to skrzynia obniża obroty mocy maksymalnej/maksymalnego momentu? Serio?
No jakbyś zgadł :)
Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.
-
45. Data: 2010-01-15 18:39:49
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
Waldek Godel wrote:
>> Odróżniasz moment mierzony na kołach od momentu mierzonego na silniku?
>> Mówię o tym pierwszym, bo ten mówi bezpośrednio o tym, jak auto
>> przyspiesza. Jeździ się na kołach, a nie na wale napędowym.
>
> Ale to na kołach będziesz miał przy niższych obrotach,
Piłeś?
> czy wciąż silnik
> musi osiągać drugą prędkość kosmiczną?
A co za różnica? Należysz do osób, które bierze trwoga gdy przekraczają
3000 rpm?
--
cokolwiek
-
46. Data: 2010-01-15 18:40:28
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Mario pisze:
> Jacek pisze:
>> Alex81 pisze:
>>> On 15 Sty, 09:28, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
>>>> Miała też wolnossący 2.0 200 KM używany m.in w VII gen w type-r
>>>> jesli dobrze
>>>> pamiętam
>>>
>>> Przebijam - silnik z Hondy S2000, 2 litry pojemnosci, wolnossacy,
>>> 240KM, 200Nm.
>>>
>>> --
>>> pzdr
>>> Alex
>>
>> Moc duza, moment tragicznie maly.
>
> właśnie :-)
> Ja się tylko zastanawiam, co ma na celu onanizm pod tytułem "tysiąc koni
> z litra"?
Np. sport samochodowy i podział na klasy w nim stosowany.
Bo tak na ulicę to też nie wiem po co.
-
47. Data: 2010-01-15 18:40:39
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
Tomasz Pyra wrote:
>> A to skrzynia obniża obroty mocy maksymalnej/maksymalnego momentu?
>> Serio?
>
> No jakbyś zgadł :)
> Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.
Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)
--
cokolwiek
-
48. Data: 2010-01-15 18:47:06
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
KJ Siła Słów pisze:
> Mario pisze:
>
>>> Moc duza, moment tragicznie maly.
>>
>> właśnie :-)
>> Ja się tylko zastanawiam, co ma na celu onanizm pod tytułem "tysiąc
>> koni z litra"?
>
> Duzo mocy z malej pojemnosci robi sie po to zeby miec w miare lekkie
> auto (czy inny pojazd).
> A w nim duzo mocy.
> ;-)
>
> To sa auta dla fanow czestego mieszania patykiem od biegow.
>
> Fani elastycznosci i piewcy rownego momentu w szerokim zakresie
> moga po prostu trzymac sie z daleka od takich aut i powstrzymac sie od
> przypinania latki onanistow innym.
Oj nie nie...
W Hondach masz zmienne fazy rozrządu (i chyba też zmienną długość
dolotu) i dzięki temu można zrobić silnik który będzie miał w dolnym
zakresie obrotów cechy takie jak w zwykłych silnikach (niskie wałki i
długi dolot), natomiast przy dociśnięciu gazu przełączy się w tryb
wysokoobrotowy (ostre wałki i krótki dolot) i rozkręci spokojnie do
8000rpm nadal zachowując optymalne warunki napełniania cylindrów.
W efekcie końcowym można mieć silnik o naprawdę doskonałej
charakterystyce, przy tym ekonomiczny, cichy przy niskich obrotach itp.
Wadą jest skomplikowana budowa i diagnostyka.
-
49. Data: 2010-01-15 18:47:34
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>>> A to skrzynia obniża obroty mocy maksymalnej/maksymalnego momentu?
>>> Serio?
>> No jakbyś zgadł :)
>> Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.
>
> Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)
A on ma silnik bezpośrednio podłączony do kola czy jak?
-
50. Data: 2010-01-15 18:48:39
Temat: Re: 100KM z 1L
Od: to <t...@a...xyz>
Tomasz Pyra wrote:
>> Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)
>
> A on ma silnik bezpośrednio podłączony do kola czy jak?
A bo ja wiem? ;-)
--
cokolwiek