  • 51. Data: 2013-01-06 17:00:40
    Temat: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-05 16:53, R.e.m.e.K pisze:
    > A co do ceny, dalem za dysk niecale 6 stow, nie jest to kwota, ktora mnie
    > boli i musze sobie teraz udowadniac sens jej wydania (za soft wydalem
    > wielokrotnie wiecej). Za moj pierwszy nowy HDD dalem 1200PLN a mial 6GB. Tez
    > sie lansowalem i bylem fantykiem? A moze po prostu potrzebny mi byl duzy
    > (jak na tamte czasy) i szybki dysk? Nic nie poradze, ze tego nie ogarniasz.

    Mój pierwszy dysk to 310MB. IBMa
    Dałem za niego 1,5 pensji, akurat podjąłem pierwszą pracę :)

  • 52. Data: 2013-01-06 17:02:29
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 16:47:11 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę wielkość dyskusji i liczbę dyskutantów to chyba
    > jednak nie tylko ja.

    Dziwi tylko, ze przeciw wypowiadaja sie glownie Ci ktorzy dyskow SSD w
    swoich maszynach nie maja. Jak myslisz, skad u nich taka chec dzielenia sie
    nieznanymi sobie doswiadczeniami?

    > "To ty sobie komentuj i pisz o dziedowstwie, a my pouzywamy z politowaniem
    > patrzac na oczekujacych gdy HDD doczyta reszte plikow i w koncu aplikacja
    > sie odpali ;-P"
    >
    > Moje zdanie na temat co naprawdę wyraziłeś już pisałem.
    > A problem widzę w twojej postawie, najpierw prędkość uruchamiania,
    > potem jednak z wczytywaniem podczas kompilacja, potem znowu

    No zaraz, nie wycofalem sie z zadnych stwierdzen tylko poszerzam je o
    kolejne. Czesto jest niestety tak, ze zysk z dysku SSD sprowadzany jest do
    szybkiego startu systemu czy aplikacji. I to jest prawda, ale nie cala. I
    dlatego poszerzam to o inne przyklady, gdzie SSD takze "daje kopa".

    > co innego. To może się zdecyduj i przestań wymyślać.

    Wymyslac?? Akurat kto jak kto, ale ja pisze z autopsji.

    > Za często zmieniasz powody aby brać twoje wypowiedzi na serio,

    Nic nie zmieniam. Wszystko co pisalem podtrzymuje. Nie matacz.

    > sam to zresztą potwierdzasz tłumacząc się "byl smile, zauwazyles?
    > Nie czytaj wszystkiego doslownie, bo daleko nie zajedziesz".

    Tiaa, jasne. Grunt to subiektywna interpretacja pasujaca do przyjetego
    zalozenia.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 53. Data: 2013-01-06 17:05:31
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 17:00:40 +0100, Jawi napisał(a):

    > Mój pierwszy dysk to 310MB. IBMa
    > Dałem za niego 1,5 pensji, akurat podjąłem pierwszą pracę :)

    Moj pierwszy to byl 80MB lub 40MB nawet. Ale nie nowy, uzywka. Zupelnie nowy
    to ten 6GB, chyba jakis seagate, juz slabo pamietam, ale tez bardzo bolal
    finansowo ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 54. Data: 2013-01-06 17:06:10
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-05 20:31, RadoslawF pisze:
    > O szybszej kompilacji sobie darujemy bo to dotyczy
    > bardzo wąskiej grupy użytkowników komputerów.
    A co to ma wspólnego z zaletami czy wadami technologii?
    Dyskusja jest o zaletach SS,D a nie o konieczności ich rozpowszechniania
    i o Twoich potrzebach.
    Należy podziękować tym co kupują te dyski dzisiaj, czerpią z nich
    korzyść i się radują.
    Dzięki nim, ty w przyszłości kupisz taki dysk znacznie taniej.
    I przy okazji zauważysz, że jest szybciej może? :)

  • 55. Data: 2013-01-06 17:09:31
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-05 20:45, rs pisze:
    > chyba
    > pozwolisz R.e.m.e.K'owi wydawac kase na to, co mu sprawia przyjemnosc,
    > nie? <rs>
    Jakbym słyszał tych, co argumentują swoje nadużywanie alkoholu: "A co!
    Za swoje pije nie?!" :)

  • 56. Data: 2013-01-06 17:17:35
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-06 03:30, rs pisze:
    > ja jestem zachwycony, ze np. firefox z dwudziestowma otwartymi
    > zakladkami otiera sie w mgnieniu oka, a przy HDD moglem sobie
    > spokojnie kawe zrobic.
    Mówisz, że robiłeś w tym czasie kawę sobie?
    A tak swoją drogą to każdy kto piszę o wydajności czegokolwiek to zaraz
    rzuca argument 20-stu zakładek w FF :) Ciekawe spostrzeżenie.
    Czuje się jak lamer jakiś bo nigdy nie miałem potrzeby otwierania tylu
    zakładek, tym bardziej podczas startu FF, ale ja dziwny pewnie jestem :)

  • 57. Data: 2013-01-06 17:27:47
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-06 16:18, RadoslawF pisze:
    > Ciekawe zjawisko, ludzie chwalą komfort pracy z SSD. Pytam dlaczego
    > i zamiast prawdy otrzymuje kłamstwa, czy naprawdę ten komfort nie
    > występuje ? A może faktycznie jest ale nie aż tak wielki jak głoszą
    > niektórzy na tej grupie, a jak się ten niewielki przyrost komfortu
    > zestawi ze sporymi kosztami dysków SSD wychodzi konieczność kłamania
    > i fantazjowania na proste pytania odnośnie SSD.

    I czytając, ta jałową, bezsensowną dyskusję muszę Ci przyznać rację.
    Na podstawie tego co tu przeczytałem twierdze dokładnie tak samo :)
    Jakieś argumenty o restartowaniu kompa kilka razy dziennie?
    O robieniu kawy w czasie różnicy w pracy na HDD zamiast SSD?
    Irytacji userów z HDD?
    Brak siły argumentu. Po prostu.

    Ostatnio mojej żonie padł dysk w lapku.
    Wymieniłem na SSD, bo lapek demonem nie był więc myślę sobie - dostanie
    kopa :)
    Startuje system rzeczywiście szybciej, zauważalnie, aplikację też, ale
    mniej zauważalnie. Mija jeden dzień od wymiany, konfiguracji i mówię:
    - co i śmiga teraz co?
    A żona mnie pyta co ma uruchomić żeby to widziała :)

    Komfort na SSD większy, bo jego wydajność w dostępie do małych i dużej
    ilości plików jest większa.

  • 58. Data: 2013-01-06 17:56:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-06 16:18, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Ale masz szansę mnie przekonać że jest jednak inaczej, więc
    > czego to baza i ile miejsca na dysku zajmuje.
    Jak to czego? Danych! :-D Natomiast katalog PGDATA zajmuje obecnie
    ~30GB, tj. połowę Verteksa 2 60GB.

  • 59. Data: 2013-01-06 18:05:33
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-06, Jawi <t...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Czuje się jak lamer jakiś bo nigdy nie miałem potrzeby otwierania tylu
    > zakładek, tym bardziej podczas startu FF, ale ja dziwny pewnie jestem :)

    Byłem 2 dni temu u kumpla i widziałem "20 zakładek" w akcji.
    Facet - jak wielu z nas - lubi sobie czasem pooglądać jakąś
    erotykę. Wszedł na jakąś stronę, otworzył ze 20 filmów i stwierdził, że
    "w 10 minut wszystkie się pościągają i potem już można spokojnie
    oglądąć". :D

    Ciekawe czy hobby by mu znacznie przyspieszyło po kupnie SSD. :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 60. Data: 2013-01-06 18:12:57
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-06 18:05, PK pisze:
> [...]
    > oglądąć". :D
    >
    > Ciekawe czy hobby by mu znacznie przyspieszyło po kupnie SSD. :D

    No i miałem poczuć się jak "stary" a poczułem jak impotent :)