  • 41. Data: 2013-01-06 15:23:23
    Temat: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 14:06:05 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Mam prosbe, Przeczytaj ZE ZROZUMIENIEM pytanie qwerty i moja odpowiedz, a
    > potem przemysl swoje powyzsze wpisy.

    rs (Message-ID: <n...@4...com>): ,,ja jestem
    zachwycowny szczegolnie, kiedy mam robote szybko do zrobienia, a nowy
    program, ktory mi umozliwia szybsze, jej wykonanie, po zainstalowaniu,
    wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych programach."

    Pytam o te programy. Ty mi podajesz przykłady VMWare Workstation, Tortoise
    SVN, Asus AI Suite. Pytam więc jak kogo dobrego - codziennie te programy
    instalowane są / codziennie mają aktualizacje wymagające restartu całego
    systemu? Jeżeli nie - doczekam się przykładów kolejnych programów
    przyspieszających pracę np. rs, które tak pracowicie przez 365 dni, dzień po
    dniu są instalowane i wymagają restartu?

    > Co dalej z czym? Mam Ci sie tlumaczyc z tego, ze sobie system musze z
    > roznych powodow zresetowac 2-3 razy w tygodniu? Chyba ciut przesadzasz.

    No z przykładami tych programów kolejno dzień po dniu instalowanych, które
    wymagają restartu całego systemu.

    [ Los uśmiecha się do ludzi. A potem ich zdradza. ]
    [ (Mogaba, Glen Cook "Żołnierze Żyją") ]

  • 42. Data: 2013-01-06 15:39:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-06 15:12, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > W moim poscie, do ktorego pijesz, byl smile, zauwazyles? Nie czytaj
    > wszystkiego doslownie, bo daleko nie zajedziesz.

    Tyle że one nie zmieniały znaczenia wypowiedzi. Jak piszesz coś
    publicznie to pisz dosłownie i bez kłamstw czy przebarwień bo
    daleko nie zajedziesz. Przykładem jest ta dyskusja.
    I nie kombinuj że pisząc czarne miałeś na myśli że jest białe,
    zbyt dużo postów napisałeś w obronie tego czarnego.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2013-01-06 15:40:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-06 14:20, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Baza danych na domowej maszynie. Gratulacje.
    A to coś wyjątkowego jest? Przecież chyba większość użytkowników
    komputerów ma jakąś bazę danych na swoim komputerze. Ba, na telefonach
    mają. Przecież zwykła książka adresowa np. w Thunderbirdzie jest bazą
    danych. Do tego znajdzie się pewnie mnóstwo innego oprogramowania
    wykorzystującego bazy danych. Część z tego oprogramowania do zarządzania
    bazą wymaga poważnego DBMS-a zamiast SQLite czy Accessa.

    > A jak się to ma do stwierdzenia które tak mnie zbulwersowało że
    > włączyłem się do dyskusji ?
    Dokładnie tak jak napisałem wcześniej. SSD używa się nie tylko do
    szybkiego uruchamiania systemu i aplikacji. Chociaż pewnie to szybkie
    uruchamianie się jest najbardziej zauważalnym efektem po zainstalowaniu
    SSD (jako dysku systemowego).

  • 44. Data: 2013-01-06 16:18:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-06 15:40, Użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > wykorzystującego bazy danych. Część z tego oprogramowania do zarządzania
    > bazą wymaga poważnego DBMS-a zamiast SQLite czy Accessa.

    Na tyle wielka że widać znaczącą różnicę przy pracy z nią na
    SSD w stosunku do dysku mechanicznego jednak jest czymś wyjątkowym.
    Ale masz szansę mnie przekonać że jest jednak inaczej, więc
    czego to baza i ile miejsca na dysku zajmuje.

> [...]
    > szybkiego uruchamiania systemu i aplikacji. Chociaż pewnie to szybkie
    > uruchamianie się jest najbardziej zauważalnym efektem po zainstalowaniu

    Ciekawe zjawisko, ludzie chwalą komfort pracy z SSD. Pytam dlaczego
    i zamiast prawdy otrzymuje kłamstwa, czy naprawdę ten komfort nie
    występuje ? A może faktycznie jest ale nie aż tak wielki jak głoszą
    niektórzy na tej grupie, a jak się ten niewielki przyrost komfortu
    zestawi ze sporymi kosztami dysków SSD wychodzi konieczność kłamania
    i fantazjowania na proste pytania odnośnie SSD.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2013-01-06 16:20:31
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 06 Jan 2013 15:39:01 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Tyle że one nie zmieniały znaczenia wypowiedzi. Jak piszesz coś
    > publicznie to pisz dosłownie i bez kłamstw czy przebarwień bo

    Czy aby z tym szafowaniem klamcami nie przekraczasz pewnej delikatnej
    granicy grzecznosci? I dlaczego niby mam pisac doslownie i wprost? Bo akurat
    Ty masz problem ze zrozumieniem nie wprost?

    > daleko nie zajedziesz. Przykładem jest ta dyskusja.
    > I nie kombinuj że pisząc czarne miałeś na myśli że jest białe,
    > zbyt dużo postów napisałeś w obronie tego czarnego.

    W pierwszym powscie wyrazilem swoja opinie na temat DUZEJ przewagi SSD nad
    HDD. W dalszych to podtrzymuje. Gdzie widzisz problemy z kolorami?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 46. Data: 2013-01-06 16:38:07
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 15:23:23 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Znaczy się - jak nie przepracowałem na SSD po 16 godzin dziennie przez trzy
    > miesiące, tylko łącznie dwa tygodnie po 6-8 godzin, to generalnie żadnych
    > doświadczeń nie mam. Niech i tak będzie - nie wiem, nie znam się, nie
    > orientuję się, zarobiony jestem.

    No widzisz, powoli docieramy do konsensusu. Ta odnoga watku niepotrzebnie
    sztucznie puchnie.

    > To trzeba było pisać od razu, że Ty z tych użytkowników, co jak im np. w
    > samochodzie silnik zgaśnie, to wysiadają, wsiadają z powrotem z nadzieją, że
    > się samo naprawi: :D

    No comments, nie zakumales.

    > Aha. Restart usługi możliwy jest tylko i wyłącznie przy restarcie systemu.
    > Jasssssne...

    Co chwile chcesz ode mnie msg-id, wiec badz konsekwentny i podaj msg-id
    posta gdzie te rewelacje u mnie wyczytales. Mysle, ze wiem o uslugach nie
    mniej niz Ty, zwlaszcza, ze wiele ich sam "napisalem".

    > Popracowałem. Zdanie mam takie, a nie inne.

    Ok. Twoje prawo.

    > Cytat proszę i Message-ID postu, w którym piszę, że przesiadki na SSD nikt
    > nie odczuwa.

    Uparcie "miliony razy prosiles by nie przesadzac" to sugestia, ze ten kto
    tak twierdzi nie wie o czym mowi i ze mu sie zdaje, ze jest wyraznie lepiej.
    Jesli sie zgadzasz, ze jednak jest wyraznie lepiej to nie ma o czym mowic.

    > Nie mam, gdyż uznałem, że na razie nie ma to sensu. I nie - nie dlatego, że
    > sobie przeczytałem parę postów na grupie dyskusyjnej, tylko dlatego, że
    > miałem okazję sobie parę konfiguracji z SSD+HDD w danych zastosowaniach
    > sprawdzić.

    Sprawdzic a pracowac na swojej maszynie, ze swoim softem i swoja
    konfiguracja to duuza roznica. To jak przejechanie sie autem z salonu, a
    uzywanie go latami na codzien. W obu przypadkach jest uzywanie, ale w jednym
    jakby bardziej w sferze "wydajemisie".

    > Nawiasem mówiąc - chwilami jak rozmawiam ze zwolennikami SSD, to czuję się,
    > jak bym z fanbojstwem Apple rozmawiał...

    Cos w tym jest, tylko odwrotnie. Ci co nie maja np. iPada jada po nim jak po
    burej suce, chociaz nie maja powodu, bo nikt im krzywdy tym iPadem nie robi.
    Taki nieuzasadniony odruch defensywno-ofensywny.

    > Mówisz, że na byle kliknięciu w celu rozwinięcia menu w danym programie już
    > 0,5 sekundy oszczędzasz? Niech i tak będzie.

    Znow nieuwaznie czytales. Yakhub pisal o "kliknieciu w ikonke" czyli
    odpaleniu aplikacji, a nie kliku w menu. Nie staraj sie na sile
    deprecjonowac interlokutora, bo nie jestesmy na ringu. Chillout.

    > OK - proszę uprzejmie - masz.

    Milo mi.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 47. Data: 2013-01-06 16:45:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

> [...]
    > program, ktory mi umozliwia szybsze, jej wykonanie, po zainstalowaniu,
    > wymaga restartu systemu, przy fafnastu otwartych programach."

    Halo, nie Ty pytales lecz qwerty, jakis problem z tozsamoscia?

> [...]
    > przyspieszających pracę np. rs, które tak pracowicie przez 365 dni, dzień po
    > dniu są instalowane i wymagają restartu?

    Jeszcze raz, skup sie. W tej odnodze qwerty z ciekawosci pyta o przyklady
    programow jakie wymagaja restartu. Top pytanie jest w oderwaniu do watku,
    chodzi mu o przyklad, bo od Win31 widzial takie 3. Podalem mu wiec przyklady
    i nic ponadto. Qwerty nie prowadzil tego dialogu w ciaglosci i kontekscie
    SSD, po prostu spytal o programy i dostal odpowiedz.
    Skad wiec u Ciebie zlosliwe pytania o codzienna ich instalacje nie wiem. Ale
    juz tak widac musisz.

    > No z przykładami tych programów kolejno dzień po dniu instalowanych, które
    > wymagają restartu całego systemu.

    Znow: podaj msg-id gdzie napisalem, ze codziennie instaluje programy
    wymagajace restartu watku. A jak nie umiesz podsac to wyluzuj w koncu. Z
    czym masz problem? Z tym, ze sa ludzie na swiecie, ktorzy bardzo sobie
    chwala wyraznie wyzszy komfort pracy dzieki SSD? Czy naprawde jako ekspert
    komputerowy (za takiego Cie uwazam) nie wiesz, ze od lat najwezszym gardlem
    wydajnosci komputera sa dyski twarde? I SSD ten problem znaczaco niweluje.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 48. Data: 2013-01-06 16:47:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-06 16:20, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Czy aby z tym szafowaniem klamcami nie przekraczasz pewnej delikatnej
    > granicy grzecznosci? I dlaczego niby mam pisac doslownie i wprost? Bo akurat
    > Ty masz problem ze zrozumieniem nie wprost?

    Biorąc pod uwagę wielkość dyskusji i liczbę dyskutantów to chyba
    jednak nie tylko ja.

    > W pierwszym powscie wyrazilem swoja opinie na temat DUZEJ przewagi SSD nad
    > HDD. W dalszych to podtrzymuje. Gdzie widzisz problemy z kolorami?

    "To ty sobie komentuj i pisz o dziedowstwie, a my pouzywamy z politowaniem
    patrzac na oczekujacych gdy HDD doczyta reszte plikow i w koncu aplikacja
    sie odpali ;-P"

    Moje zdanie na temat co naprawdę wyraziłeś już pisałem.
    A problem widzę w twojej postawie, najpierw prędkość uruchamiania,
    potem jednak z wczytywaniem podczas kompilacja, potem znowu
    co innego. To może się zdecyduj i przestań wymyślać.
    Za często zmieniasz powody aby brać twoje wypowiedzi na serio,
    sam to zresztą potwierdzasz tłumacząc się "byl smile, zauwazyles?

  • 49. Data: 2013-01-06 16:56:12
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 16:45:38 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    korekta, bylo:
    > wymagajace restartu watku.
    ma byc:

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 50. Data: 2013-01-06 16:56:26
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-01-05 01:33, R.e.m.e.K pisze:
    > Znam takich wiele, pomijajac sam system operacyjny (i nie o start tylko
    > chodzi ale tez responsywnosc) to np. VisualStudio 2010, Delphi XE, IBExpert
    > (przy otwieraniu desktopu roboczego duzej bazy), Photoshop, Adobe Premiere,
    > Sony Vegas, Sound Forge, Thunderbird z tysiacami maili i wiele innych, ktore
    > do dzialania potrzebuja wielu plikow, modulow, pluginow, etc.
    > Jesli nie masz SSD to i tak tego nie ogarniesz, ocenic to mozna dopiero po
    > przyzwyczajeniu sie do pracy z SSD, a potem koniecznosci uzycia komputera z
    > HDD.

    Witam w świecie testerów oprogramowania, różnego przeznaczenia, różnych
    producentów ;)