    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?
    Date: Sun, 6 Jan 2013 04:40:28 +0100
    Sender: p...@g...com
    <kcaa1o$kd0$1@node1.news.atman.pl>
    <l...@4...com>

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 21:30:51 -0500, rs napisał(a):

    > ja jestem zachwycony, ze np. firefox z dwudziestowma otwartymi
    > zakladkami otiera sie w mgnieniu oka, a przy HDD moglem sobie
    > spokojnie kawe zrobic. to samo z otwieraniem programow z pakietu CS6.

    Milion razy prosiłem, by nie przesadzać...

    > nie mowiac, to tym, ze okazjonalny restart kompa jest w ciagu
    > kilkunastu sekund, a ktory trzeba wykonac czasami w najmniej
    > korzystnnym momencie.

    Restart w najmniej korzystnym momencie? Hmm... U mnie występuje wtedy, kiedy
    jest zaplanowany, więc...

    > na pewno powiesz, ze klamie, ale taka opinia w tej kwestii mi akurat
    > dynda i powiewa, a interesuje mnie wylacznie moje wlasne wrazenie na
    > temat obslugi mojego komputera, o ktorym ty nie mozesz miec
    > najmniejszego pojecia. <rs>

    Kłamać, to może nie, ale na mój gust lekko przesadzasz. Parę razy już
    zdarzyło mi się znajomym komputery konfigurować, w których bazowym dyskiem
    był napęd SSD. Owszem - w laptopie, w porównaniu z wolnym napędem 5400rpm,
    różnica jest odczuwalna. Natomiast w zestawie służącym do pracy w DTP czy
    obróbce grafiki, w którym dane użytkownika oraz materiał do obróbki i tak
    leży na klasycznym dysku (już nie wspominając o dyskach sieciowych), praca z
    SSD - przynajmniej mnie - już tak bardzo głowy nie urywa. Tyle, że ja czy te
    kilka osób, którym komputer z SSD konfigurowałem, po prostu uruchamiamy
    potrzebny zestaw programów i pracujemy, a dane - powtórzę - i tak leżą na
    klasycznym dysku/dyskach.

    Komfort pracy (ja akurat w DTP) mnie osobiście poprawił się bardziej po
    przesiadce z 4 na 8GB ram i z pojedynczego dysku 7200rpm na konfigurację
    dwóch takich napędów w RAID0 (system, programy, obrabiane dane).

    [ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak ]
    [ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze. (Albert Einstein) ]