eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody10 mniej nie wystarczyło › Re: 10 mniej nie wystarczyło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Date: Sat, 27 Dec 2014 23:20:37 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <m7nbbt$nmr$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <m6jp97$c2m$1@node1.news.atman.pl> <m6l3am$1su$1@node1.news.atman.pl>
    <m74vpl$54p$1@usenet.news.interia.pl> <m7511a$raq$1@node1.news.atman.pl>
    <m752lb$aq2$2@usenet.news.interia.pl> <m752t3$te9$1@node1.news.atman.pl>
    <m754ft$fot$1@dont-email.me> <m7553d$vj4$1@node1.news.atman.pl>
    <m757a1$qgn$1@dont-email.me> <m775tj$592$1@node1.news.atman.pl>
    <m777jo$k12$1@dont-email.me> <m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl>
    <m77msl$os4$1@mx1.internetia.pl> <m79q4i$2g4$3@node1.news.atman.pl>
    <m79rkt$vv9$1@mx1.internetia.pl> <m79qmp$34s$1@node1.news.atman.pl>
    <m79trs$1e1$1@usenet.news.interia.pl> <m79vd2$nav$1@node2.news.atman.pl>
    <m7aj49$eml$1@mx1.internetia.pl> <m7b2p2$qv2$2@node2.news.atman.pl>
    <m7cer9$qck$1@mx1.internetia.pl> <m7cf64$apo$1@node2.news.atman.pl>
    <m7clqj$ii1$1@mx1.internetia.pl> <m7clu3$i61$1@node2.news.atman.pl>
    <m7cp2o$tki$1@mx1.internetia.pl> <m7dmjj$hip$1@node2.news.atman.pl>
    <m7i0sf$ik7$1@mx1.internetia.pl> <m7j0ht$vpd$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1419718845 24283 31.11.182.98 (27 Dec 2014 22:20:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Dec 2014 22:20:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.3.0
    In-Reply-To: <m7j0ht$vpd$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2553238
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-12-26 07:51, Shrek wrote:
    > On 2014-12-25 22:30, re wrote:
    >
    >> Krótkie pytanie - czy jesteś zwolennikiem nadpierwszeństwa dla Tirów?
    >> Znaczy wszystkie zasady dotyczące pierwszeństwa pozostają te same, tylko
    >> nie wolno ci "wtargiwać" przed tiry nawet jak mają cie po prawej ręce,
    >> ustąp pierwszeństwo itp. Innymi słowy masz normalnie pierwszeństwo przed
    >> Tirem, chyba że jedzie Tir? Jak nie, no to niestety twój argument z
    >> pociągiem jest trochę do dupy. Z kilku powodów.
    >> ---
    >> Rozumiem, nie pasuje pociąg to zaczepiasz się o tiry
    >
    > Zaraz - to ty ustawiałeś pierwszeństwo według masy i prędkości, więc
    > bądź mężczyzną i nie odwracaj kota ogonem. Rozumiem, że skoro nie pasują
    > ci TIRy (co d o których pewna analogia w ruchu drogowym jednak istnieje
    > w przeciwieństwie do pociągów, które generalnie w miejskim ruchu
    > ulicznym raczej nie grają większej roli), to zaczepiasz się o pociągi?
    > To może wnieśmy dyskusję wyżej. Skoro samochody mogą się zatrzymywć
    > przed samolotami...
    >
    > http://i.widelec.org/zdjecia/3120/gibraltar_airport_
    22_s.jpg
    >
    > Innymi słowy podtrzymuję - skoro poruszasz kwestię masy, to według
    > twoich kryterów -
    >
    > - samochody maja pierwszeństwo nad pieszymi i rowerzystami,
    > - rowerzyści nad pieszymi,
    > - duze mobilki nad małymi mobilkami,
    > - tramwaje nad dużymi mobilkami
    > - pociągi nad resztą,
    > - napdierwszeństwo mają samoloty.
    >
    > Gdzie to się nie zgadza z twoją argumentacją dotyczącą prędkości i masy
    > (czyli pędu jak się domyślam)?

    Pomijajac durnosc (i zerowa wartosc merytoryczna jak i brak celu) wywodu
    to i tak wiekszemu trzeba ustepowac - na podjazdach, drogach waskich,
    itd, itp. Wiec po czesci jest to tak czy siak prawda. Juz o swoim
    bezpieczenstwie nie wspomne - ale jak ktos nie chce widziec faktow to
    nic mu nie pomoze.

    Jednak nie to jest najwazniejsze. Wg mnie znow najwazniejsza jest
    biologia, ktorej nie da sie oszukac przepisami i nakazami. Otoz jak jade
    samochodem to dostosowuje swoja percepcje (to sie dzieje automatycznie)
    do predkosci z jaka sie poruszam - krotko mowiac skupiam uwage głownie
    na pojazdach (czy one duze czy male ma juz male znaczenie) bo poruszaja
    sie szybko (tak jestesmy stworzeni, ze postrzegamy ruch). To pozwala nam
    wylawiac z szumu informacyjnego rzeczy dla nas istotne (sam ruch
    przyciaga uwage - ale bedac w ruchu - czyli jadac samochodem wszystko
    sie "porusza" i wlasciwie tylko inny szybki ruch jest jakos tam
    wylapywany). Stad dosc latwo wylapujemy inne pojazdy (plus ich
    oswietlenie, gabaryty oraz stosunkowo duza przestrzen skrzyzowan).

    Z pieszymi jest inna sprawa. Sa jak tlo i gina w szumie odbieranych
    informacji. Jako ludzie nie mamy wyksztalconych mechanizmow do
    efektywnej filtracji informacji w takiej sytuacji. Bo czym pieszy (ze
    swoja predkoscia 2-4 km/h (plus brakiem oswietlenia i malym gabarytem)
    bedzie sie roznil od pnia drzewa czy wiekszego kosza na smieci (czyli
    elementow tla, ktorych jest pelno wkolo i do ktorych nie przywiazujemy
    zadnej wagi) - no wlasciwie niczym. A nasz mozg automatycznie i
    podswiadomie dokonuje filtracji wiekszosci informacji, ktorch nie bylby
    w stanie przetworzyc a ktora jest prawie zawsze zbedna.

    Prosze tez zwrocic uwage, ze w przypadku pieszego sytuacja sie odwraca.
    To jego swiat "stoi" a pojazdy sa dobrze wyrozniajacymi sie i latwo
    dostrzegalnymi poruszajacymi sie obiektami.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: