  • Data: 2014-12-21 22:21:54
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:m77afk$b8e$1@node1.news.atman.pl...

    > Sorry nie kupuję takiej argumentacji. Ładuję się w samochód i kopcę.
    > W imię mniejszego kopcenia domagam się "pierwszeństwa".
    > Trąci hipokryzją, nieprawdaż?

    Nie. Chodzi o to aby nie robić sztuczności i nie wymagać aby
    ktoś zatrzymywał rozpędzoną tonę żelastwa bo 70 kilogramowy
    człowiek nie może z jakichś powodów poczekać 2 sekundy
    zanim wpełznie na jezdnię... Płynność ruchu => mniej korków
    => mniej smogu => skorzystają na tym wszyscy.

    Samochodów nie wyeliminujesz z miast, tak samo nie wyeliminujes
    przechodniów. Robienie idiotycznych przepisów aby roziwązać
    problem który bierze się stąd że już aktualnych przepisów niektórzy
    nie przestrzegają to dopiero jest głupota. Zrozum, że wypadki
    na drodze często biorą się stąd, że właśnie przepisów ludzie nie
    respektują. Temu nie zapobiegniesz przez wprowadzenie nowych,
    bardziej uciążliwych przepisów. Po prostu jeszcze większa ilość
    osob będzie ich olewać... Podejdź do problemu bardziej praktycznie.

    > O tym można by podyskutować. Ale ty zaproponowałeś bezkolizyjne ulice,
    > dookoła których piesi mieliby łazić setkami metrów, by przejść na drugą
    > stronę wdrapując się a potem schodząc po schodach. Proszę nie wmawiaj mi,
    > że łatwiej pieszemu nadrobić kilometr, niż tobie wcisnąć hamulec. O
    > matkach z dziećmi i niepełnosprawnych nawet nie wspomnę.

    Nie zrozumieliśmy się. Mówiłem o bardzo ruchliwych skrzyżowaniach
    gdzie pieszy musiałby stać bardzo długo i czekać na przerwę w ruchu.
    Albo w sytuacjach gdzie droga krajowa przecina społeczność, np.
    jedzie droga na Warszawę przez jakąś wieś i masz problem ruchu
    pieszego przez 4-pasmówkę gdzie ludzie przecinają szybko....
    Tam się buduje kładki, wiadukty, przejścia podziemne. W mieście,
    gdzie auta jada wolniej, wystarczą zwykle przejścia ze światłami.
    W pozostałych przypadkach to pieszy powinien przed wejściem na
    jezdnię zatrzymać się, popatrzyć lewa, prawa, lewa I DOPIERO JAK
    nic nie jedzie to wtedy wejść na jezdnię.
    Ale nie róbmy chorego prawa że pieszy może z marszu zejść z chodnika
    na jezdnię a sznur samochodów będzie musiał się zatrzymać - po co?

    > Gdyż, albowiem, ponieważ?

    Czy to naprawdę wymaga tłumaczenia i uzasadniania? Nie jest oczywiste?
    p.s. w jakim mieście mieszkasz?