  • Data: 2012-09-17 20:21:45
    Temat: Re: 1,9 dCi
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-17 16:58, Lewis pisze:
    > Zawsze zastanawiało mnie porównywanie uturbionych diesli do wolnossących
    > benzyn - co za kretynizm. Weźmy około 2.0 TB i takiego samego 2.0 TD to
    > benzyniak zje diesla 2 razy pod każdym względem.

    Zwłaszcza pod dystrybutorem. :)
    Pomyśl jaki jest sens porównania silników np. 140 KM z 220 KM? Przecież
    różnice są oczywiste, więc cóż ciekawego przyniesie takie porównanie
    oprócz z góry wiadomego wniosku, że ten o większej mocy lepiej
    przyspiesza, szybciej może jechać i więcej pali?
    Co innego porównywanie silników różnych technologii o zbliżonych mocach
    - wtedy wychodzą zalety i wady obu rozwiązań. A że diesel wymaga
    turbodoładowania aby przy podobnej pojemności osiągnąć podobną moc to
    już inna sprawa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __