eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Fri, 24 Jun 2011 22:03:13 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <iu2r3q$ut$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2k22$r2k$1@mx1.internetia.pl> <4e04dd93$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-78-26.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1308946363 989 77.253.78.26 (24 Jun 2011 20:12:43 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jun 2011 20:12:43 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <4e04dd93$1@news.home.net.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378920
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "BQB"

    > Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca
    > żarowa nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali,

    Nie, w starszych silnikach z wtryskiem do komory wstępnej świece są
    niezbędne do _rozruchu_ w każdych warunkach temperaturowych

    >tymczasem,
    > dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
    > ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
    > moc.

    Zastanów się - świeca żarowa to kawał blachy ze spiralą w środku - jeśli
    nie płynie podczas pracy silnika przez przewody _żadne_napięcie, to od
    czego świeca uzyskuje temperaturę? kogutek pewnie napisze, że nagrzewa
    się od procesów spalania w silniku - tylko w takim razie po co ją
    wymieniać skoro to zwykły kawał blachy i nagrzewa się jak zwykły kawał
    blachy - rozumiesz, w tym znaczeniu świeca nie może się zepsuć, no
    chyba, że się całkowicie upali.

    >W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że jednak
    >podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła? Dwa auta, Opel Astra
    >i Ford Focus. Roczników nie podam, ale Astra gdzieś około 10 lat,
    >Focus - nie mniej niż 5.

    Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co utrudnia
    rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli jak
    sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już napisałem
    świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do rozruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: