  • Data: 2012-02-03 11:09:03
    Temat: Re: 1.8 TD Fordowski w zimie...
    Od: komar <k...@1...cc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-02 23:22, Irek N. pisze:
    > jak powszechnie wiadomo daje d..y przy temperaturach poniżej -20C :)
    > Mam takowy i potrzebuję aby jednak zechciał rano zapalić. Wpadł mi do głowy pomysł
    > samostartów (spray w wlot powietrza). Czy w roli takowego nada się gaz przykładowo
    > propan-butan?
    > Zrobiłem dzisiaj próbę - ciężko było, ale zapalił. Nie wiem ile w tym gaz pomógł,
    psikałem
    > troszeczkę z obawy o ewentualne skutki.
    > Robił już ktoś próby tego typu? Bardzo niebezpieczne?

    kiedyś miałem nieprzyjemność jeździć przez rok autem z tym silnikiem, zaliczyłem dwie
    zimy
    i robiłem kilka eksperymentów. Na samostartach zatrzymywał mi się silnik - nie wiem
    czemu,
    moze kompresja za duża, ale jak zassał gaz to rozrusznik nie miał siły krecić wałem.
    Wielkorotne grzenie świec nigdy nie pomagało, tylko pogarszało sprawę. Jedyne co
    możesz
    spróbować to: zakręcić z 10 sekund - jak nie zapali to wyjąć kluczyk ze stacyjki,
    odczekać
    2 minuty i po grzaniu świec aż usłyszysz, że wyłaczył się przekaźnik świec (pyknięcie
    -
    kilkanaście sekund po zgaśnięciu kontrolki grzania) próbuj palić - u mnie tym
    magicznym
    sposobem jakoś zapalał ale trzeba było i tak długo kręcić. Inna pewna metoda to z
    holu -
    zawsze zapalał :)

    k.