-
Data: 2011-09-06 13:22:37
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
> przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
> hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
> nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
> eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
> czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
> czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?
>
Lepiej jest jak są zamknięte.
Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2
cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami
pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu
można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co
innego.
Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte.
Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część
energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez
przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach.
Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia,
natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja
spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji
zamieniają na pracę).
Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3.
Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już
inne negatywne kwestie otwartych zaworów.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.11 13:39 PM
- 06.09.11 13:45 PM
- 06.09.11 13:44 Tomasz Finke
- 06.09.11 14:10 mleko
- 06.09.11 14:11 Ukaniu
- 06.09.11 14:15 AZ
- 06.09.11 14:23 GR001
- 06.09.11 14:45 kamil d
- 06.09.11 14:53 Piotr Czyż
- 06.09.11 15:04 PM
- 06.09.11 15:45 Tomek
- 06.09.11 17:07 to
- 06.09.11 17:11 to
- 06.09.11 17:13 AZ
- 06.09.11 17:13 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe