-
Data: 2011-09-06 13:22:37
Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-09-06 12:17, mar jan pisze:
> specjalisci od nabijania mechanikom kabzy - dzial konstrukcji silnikow VW -
> wymyslili odlaczanie dwoch cylindrow w TSI.
> na necie pokazaly sie filmiki na ktorych widac ze podczas odlaczenia zawory w
> cylindrze sa zamkniete!
> o cooo chozzzzi?
> przeca jesli sa zamkniete to nastepuje sprezanie w nich powietrza jak przy
> hamowaniu silnikiem - no ok - podobnie jak przy hs.
> nie powinny byc odtwarte? jak to jest?
> eeee. no chyba ze skoro sie dwa odlacza to jeden zawsze spreza a drugi sie w tym
> czasie rozpreza wiec sprawa 'sie znosi' ...
> czyli tak lepiej niz dopuscic do swistawki powietrznej nad klawiatura?
>
Lepiej jest jak są zamknięte.
Gdyż w silniku 4 cylindrowym, po odłączeniu 2 cylindrów mamy 2
cylindrowego 4-suwa. Zatem na cztery takty silnika tylko dwa są taktami
pracy. Dwa pozostałe muszą przetrwać siłą rozpędu. Oczywiście w tym celu
można zastosować koło zamachowe lub dwumasowe, ale lepiej wykorzystać co
innego.
Zakładamy, że pracują cylindry 1 i 3, natomiast 2 i 4 są zamknięte.
Wówczas podczas pracy cylindra 1 cylindry 2 i 4 są ściskane, więc część
energii pracy idzie właśnie w cylindry 2 i 4, wytwarzając poprzez
przemianę adiabatyczną wysokie ciśnienie w tych cylindrach.
Podczas kolejnego suwu (wolnego), cylinder 3 się ściska, 1 opróżnia,
natomiast cylindry 2 i 4 wykonują pracę dekompresji (kompresja
spowodowała nadanie im energii potencjalnej, którą podczas dekompresji
zamieniają na pracę).
Sytuacja jest analogiczna podczas kolejnego suwu pracy cylindra 3.
Takie rozwiązanie wydaje się lepsze od otwartych zaworów, pomijąc już
inne negatywne kwestie otwartych zaworów.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.11 13:39 PM
- 06.09.11 13:45 PM
- 06.09.11 13:44 Tomasz Finke
- 06.09.11 14:10 mleko
- 06.09.11 14:11 Ukaniu
- 06.09.11 14:15 AZ
- 06.09.11 14:23 GR001
- 06.09.11 14:45 kamil d
- 06.09.11 14:53 Piotr Czyż
- 06.09.11 15:04 PM
- 06.09.11 15:45 Tomek
- 06.09.11 17:07 to
- 06.09.11 17:11 to
- 06.09.11 17:13 AZ
- 06.09.11 17:13 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=