  • 31. Data: 2010-08-14 01:17:01
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-13 23:32, Artur Maśląg pisze:

    > No cóż - mylisz się w każdym punkcie swego twierdzenia. W sumie
    > wcale
    > mnie to nie dziwi, ponieważ znam Twoją retorykę.
    > No popatrz, jak sprytnie przemyciłeś tezę, że większy mandat dla
    > zarabiających lepiej jest dla nich bardziej niekorzystny,

    Nie większy - tylko (przykładowo) 10 % zarobków miesięcznych ...
    Czyli TAKI SAM ..

    Nieprawdaż ?

    6008

  • 32. Data: 2010-08-14 02:11:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    megrims pisze:

    > Gdzie tu równość obywateli wobec prawa?

    Ale to nie była opłata za przekroczenie prędkości, a kara.
    To taki dość istotny szczegół w tym wypadku.

  • 33. Data: 2010-08-14 03:59:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Nie mam nic przeciwko takim rozwiązaniom.

    Masz prawo mnie dowolnie głupie poglądy, ale nie pisz, ze to jest jakaś
    "równość wobec prawa". Jeśli chcemy równości wobec prawa i uznamy, że
    wymiar kary powinien korespondować ze statusem majątkowym karanego to
    należy tą zasadę stosować zawsze -- odnośnie grzywien, kar więzienia itd.
    Dostosowywanie kar do zasobności portfela jedynie w przypadku grzywien to
    nie żadna równość wobec prawa tylko dobre uzasadnienie na wyłudzanie
    kolejnych sum od obywateli, bo większość osób nie jest w stanie ogarnąć
    rozumem całości zagadnienia (w tym wypadku całego systemu karnego lub
    przynajmniej wysokości kar i ich związku z posiadanym majątkiem) i
    błędnie odbiera ten kretyński pomysł jako sprawiedliwy.

    --
    ignorance is bliss

  • 34. Data: 2010-08-14 11:27:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 14 Aug 2010 01:59:38 GMT, to wrote:
> [...]
    >wymiar kary powinien korespondować ze statusem majątkowym karanego to
    >należy tą zasadę stosować zawsze -- odnośnie grzywien,

    Alez jest stosowana. Sad wymierza grzywne w stawkach dziennych, a
    "§ 3. Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też
    przekraczać 2 000 złotych"

    >kar więzienia itd.

    A to juz troche trudniej, ale grzywne mozesz odsiedziec. dwie stawki
    dzienne za jeden dien odsiadki

    >Dostosowywanie kar do zasobności portfela jedynie w przypadku grzywien to
    >nie żadna równość wobec prawa tylko dobre uzasadnienie na wyłudzanie
    >kolejnych sum od obywateli,

    Albo wymuszenia przestrzegania prawa, zeby nie bylo tak ze kierowca
    daje 500zl i mowi "wypisz pan sobie mandat i zaplac, bo mnie sie nadal
    spieszy".

    J.

  • 35. Data: 2010-08-14 11:39:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-14 11:27, J.F. pisze:

> [...]
    > jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    > zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też

    No popatrz :)

> [...]
    >
    > Albo wymuszenia przestrzegania prawa, zeby nie bylo tak ze kierowca
    > daje 500zl i mowi "wypisz pan sobie mandat i zaplac, bo mnie sie nadal

    Trafiłeś w sedno.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 36. Data: 2010-08-14 11:39:24
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-08-13 21:26, kml pisze:

    > Mając mercedesa, który rozpędza się do 290km/h nie jest przeciętny
    > obywatel, prawda :)

    Za kilkadziesiąt tyś PLN można kupić mercedesa z lat 90' który jest
    wstanie osiągnąć 300km/h (i więcej). Początkiem roku widziałem Brabusa E
    V12 z 1996r za 55k PLN.

  • 37. Data: 2010-08-14 11:41:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

> [...]
    > jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości
    > zarobkowe; stawka dzienna nie może być niższa od 10 złotych, ani też
    (...)
    > Albo wymuszenia przestrzegania prawa, zeby nie bylo tak ze kierowca
    > daje 500zl i mowi "wypisz pan sobie mandat i zaplac, bo mnie sie nadal
    > spieszy".

    Liczysz na to ze zrozumie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 38. Data: 2010-08-14 11:58:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010 21:10:47 +0000 (UTC), masti wrote:
    >Dnia pięknego Fri, 13 Aug 2010 23:09:01 +0200, osobnik zwany Cavallino
    >a to Polański siedział w wiezieniu? ciekawe

    Jakie dochody takie wiezienie :-)

    J.

  • 39. Data: 2010-08-14 12:15:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Alez jest stosowana. (...)

    Czy Ty w ogóle ogarniasz co czytasz? Ja piszę o tym, kiedy dany stan
    prawny będzie można nazwać równością wobec prawa, a kiedy nie, nie piszę
    o stanie faktycznym. Spróbuj zrozumieć.

    --
    ignorance is bliss

  • 40. Data: 2010-08-14 12:30:25
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-14 00:49, Bydlę pisze:
> [...]
    543,3466171,1,news-detal

    > "...Nazwiska kierowcy nie ujawiono, wiadomo jednak, że jego licznik w
    > jego aucie wskazywał 290 kilometrów na godzinę...."
    >

    > Mają zdjęcie z wnętrza auta, czy komputer pokładowy pokazuje maksymalną
    > osiągniętą prędkość?
    > (u mnie tylko średnią)

    Tak, obok niego jechal radiowoz, policjant wychylil sie przez okno i
    zobaczyl, a nawet zrobil zdjecie licznikowi. Na tej podstawie kierowca
    zostal zatrzymany, a zdjecie zrobione jego licznikowi zostalo uzyte jako
    dowod.
    Udajesz, czy nie wiesz, ze to takie "dziennikarskie" opowiadanie? Skoro
    radar czy inne ustrojstwo taka predkosc zarejestrowalo to mozna z duzym
    prawdopodobienstwem stwierdzic, ze licznik w samochodzie zarejestrowal
    predkosc podobna.