  • 41. Data: 2010-08-14 14:02:30
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    DoQ wrote:

    > Myslisz ze sąd nałoży 30mln kary na właściciela osiedlowego
    > warzywniaka który przez rok fałszował dochody? Przeciez na TPSA
    > nałożył.

    Fałszując dochody uszczuplał skarb państwa o określoną kwotę.
    Warzywniak o np. 30 tysięcy, tpsa o np. 100 mln. Grzywna jest
    dostosowana nie do majątku karanego, tylko do wysokości kwoty
    ukrywanej.

    W przypadku przekraczania prędkości już tak oczywiste to nie jest.

    Jedzie ktoś biedny 150/90, jedzie ktoś bogaty 150/90. Zagrożenie
    powodują mniej więcej takie samo.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2010-08-14 14:14:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Massai

    > Jedzie ktoś biedny 150/90, jedzie ktoś bogaty 150/90. Zagrożenie
    > powodują mniej więcej takie samo.

    Bogatszy powoduje zwykle mniejsze, bo jedzie lepszym autem. Biedny jedzie
    zdezelowanym trupem, a grzywny i tak nie zapłaci, bo nie ma z czego. Ale
    z bogatego najlepiej ściągnąć miliony. To jest właśnie "sprawiedliwość" i
    "równość wobec prawa" według futrzaka i spółki.

    --
    ignorance is bliss

  • 43. Data: 2010-08-14 14:21:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 12:30:25 +0200, Lukasz wrote:
    >Udajesz, czy nie wiesz, ze to takie "dziennikarskie" opowiadanie? Skoro
    >radar czy inne ustrojstwo taka predkosc zarejestrowalo to mozna z duzym
    >prawdopodobienstwem stwierdzic, ze licznik w samochodzie zarejestrowal
    >predkosc podobna.

    Niekoniecznie, bo zdaje sie bylo jakies "gentelman agreement", ze
    liczniki sie koncza na 250km/h.

    I tak sporo

    J.

  • 44. Data: 2010-08-14 14:27:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Aug 2010 12:02:30 +0000 (UTC), Massai wrote:
    >W przypadku przekraczania prędkości już tak oczywiste to nie jest.
    >Jedzie ktoś biedny 150/90, jedzie ktoś bogaty 150/90. Zagrożenie
    >powodują mniej więcej takie samo.

    Ale tu nie chodzi o to zeby zaplacil za stwarzane zagrozenie, tylko
    zeby zaplacil tyle zeby wiecej zagrozenia nie stwarzal.

    J.
    P.S. Oczywiscie to tylko w policyjnych krajach, jak np Szwajcaria czy
    Szwecja. 150/90, coz to za zagrozenie - limit podniesc :-)

  • 45. Data: 2010-08-14 14:34:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Ale tu nie chodzi o to zeby zaplacil za stwarzane zagrozenie, tylko zeby
    > zaplacil tyle zeby wiecej zagrozenia nie stwarzal.

    Zdecydowanie bardziej wychowawcza byłaby utrata prawka na miesiąc czy
    doba aresztu. Oczywiście w przypadku wyjątkowo drastycznych wykroczeń.

    --
    ignorance is bliss

  • 46. Data: 2010-08-14 14:53:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 14 Aug 2010 12:34:01 GMT, to wrote:
    >begin J.F.
    >
    >Zdecydowanie bardziej wychowawcza byłaby utrata prawka na miesiąc

    A co - uwazasz ze milionik jest za malo wychowawczy ?
    No to trzeba zasadzic 5 :-)

    A co to za kara utrata PJ na miesiac ? Przesiadzie sie do sluzbowej
    limuzyny z kierowca albo wynajmie sobie taksowke. Na dwa lata, to moze
    kiedys zrozumie.
    Podczas gdy bardziej zwyklemu czlowiekowi wystarcza miesiac, taka to
    rownosc wobec prawa :-)

    >czy doba aresztu. Oczywiście w przypadku wyjątkowo drastycznych wykroczeń.

    Na takiego to co najmniej tydzien :-)
    Po dobie nie zrozumie, albo pusci wiezienie z torbami :-)

    Albo miesiac w zawieszeniu.

    J.

  • 47. Data: 2010-08-14 15:20:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-14 14:34, to pisze:
    > begin J.F.

    > Zdecydowanie bardziej wychowawcza byłaby utrata prawka na miesiąc czy
    > doba aresztu. Oczywiście w przypadku wyjątkowo drastycznych wykroczeń.

    To też jest stosowane i to nie tylko za wyjątkowo drastyczne
    wykroczenia - np. za 150/90.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 48. Data: 2010-08-14 15:35:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010 23:32:05 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >No popatrz, jak sprytnie przemyciłeś tezę, że większy mandat dla
    >zarabiających lepiej jest dla nich bardziej niekorzystny, niż dla
    >tych zarabiających mniej. Nie mam nic przeciwko takim rozwiązaniom.
    >Mogę przypomnieć pomysły karania z systemu automatycznego nadzoru
    >tylko w formie grzywny/mandatu, bez stosownych punktów. Całe szczęście,
    >że ten idiotyzm upadł.

    Arturze - kwestia tylko ilosci. jak ci po dluzszej trasie przyjdzie
    rachunek na 15 tys, bo FR byl co kilka km, to zwolnisz chocbys sie
    Kulczyk nazywal :-)

    Oczywiscie to nie jest zbyt sprawiedliwe zeby predkosc zalezala tylko
    od portfela :-)

    J.

  • 49. Data: 2010-08-14 15:57:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > A co - uwazasz ze milionik jest za malo wychowawczy ? No to trzeba
    > zasadzic 5 :-)

    Jest zupełnie niewychowawczy. Zresztą gdyby takie akcje stały się masowe,
    to w kraju takim jak Polska natychmiast wszyscy zostaliby bezrobotni, a
    najbardziej zamożną częścią społeczeństwa staliby się emeryci.

> [...]
    > kiedys zrozumie.
    > Podczas gdy bardziej zwyklemu czlowiekowi wystarcza miesiac, taka to

    Pierwszym razem na miesiąc, drugim na pół roku, trzecim na rok... w końcu
    się nauczy.

    > Na takiego to co najmniej tydzien :-) Po dobie nie zrozumie, albo pusci
    > wiezienie z torbami :-)

    Mój kuzyn był dobę w areszcie i zadziałało to na niego niezwykle
    wychowawczo. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 50. Data: 2010-08-14 17:02:11
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Nidlugo dojdzie do tego, ze kto wiecej zarabia to nie bedzie mogl usiąść
    za kierownica... Troche to chore.