  • 301. Data: 2010-08-18 13:00:27
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:even6659hr6hotrhhtbup4ddquom5gd5ul@4ax.com...

    > Spolka od zysku zaplaci CIT, a ty PIT w wysokiej stawce.

    Nikt go nie zmusi do brania dywidendy, to faktycznie bylaby niegodpodarnosc.

    > Kwestia liczenia podatkow. Na przyklad czy mozna sobie kupic na firme
    > male dostawcze Porsche :)

    Mozna i osobowe, do dochodów na PIT ma sie to nijak.

  • 302. Data: 2010-08-18 16:35:14
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > na

    > to zajebisty problem bo jak masz dlugi i pare akcji PZU to komornik
    > pojdzie
    > do PZU zabrac np. monitor z biura ?
    >
    > Udzial w spolce to co innego niz dochod/zysk/mienie spolki. Moze zajac
    > udzialy i je zlicytowac. Nie zmienia to postaci rzeczy, ze nie ma w polsce
    > indekcu jak jestes bogaty. Mozesz zatem miec spolke z miliardem w
    > nieruchomosciach i na PIT miec 1000 zlotych miesiecznie (1000 czy 10 tys
    > niewiele juz zmienia bo i tak jakos nie koresponduje to z miliardem)

    Zdecyduj się - albo rozmawiamy o gościu, który ma za co żyć na codzień nawet
    nie wykazując dochodu (czyli musi dajmy na to mieć możliwość wyjęcia skądś
    gotówki w wysokości c.a. 3000 PLN / m-c - a to znaczy, że komornik też może
    stamtąd ją wyjąć), albo o menelu z kilkoma akcjami PZU...

    Jurand.

  • 303. Data: 2010-08-18 16:39:02
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > No
    > bankowej,
    >
    > ale co to zmienia? Jakbym mial miliard na koncie to bym zaplacil mandat
    > 100
    > milionow, a jak mam spolke z nieruchomosciami za miliard i dochodu 100 tys
    > to zaplace 10 tys mandatu ??
    >
    > Czyli znowu kara ma sie nijak do tego co ktos faktycznie posiada

    Ale przynajmniej ma większy sens, niż w sytuacji, gdy płacisz 500 pln
    niezależnie od tego, jaki masz dochód. Ot chociażby dlatego, ze podawane
    przez Ciebie przykłady są tak oderwane od rzeczywistości, że aż głowa boli
    ;)

    Jurand.

  • 304. Data: 2010-08-18 16:41:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > naprawdę
    > dochodu
    >
    > to jest zupelnie realna sytuacja bo CIT jest duzo nizszy niz 2 stawka PIT.
    > Po co zatem zarabiac i miec jako "kowalski" jak mozna miec udzial w
    > "kowalski sp. z o.o.". Nie placisz podatku od tego, ze Twoja sp. z o.o.
    > nagle jest o 100 milionow wiecej warta

    Ale wtedy jesteś sobie prezesem/członkiem zarządu/HGW kim w takiej spółce i
    wypłacasz sobie pensyjkę, żeby mieć na drobne wydatki.

    > znam
    > tak
    >
    > ale tu nikt nie mowi o zanizaniu ze wzgledu na mandat. To jest kwestia
    > podatkowa. Lepiej miec zestaw spolek zoo i SA niz wszystko na siebie.
    > Latwiej tym zarzadzac, latwiej placic podatki, latwiej tez ich nie placic,
    > latwiej sprzedac. Sprzedajesz tylko udzial w spolce. Formalnie nie
    > sprzedajesz nieruchomosci, nie musisz zmieniac umow najmu bo sie
    > wlasciciel
    > zmienil

    Ale samym zestawem spółek zoo talerza sobie nie napełnisz! Chłopie, zejdź na
    ziemię, trzeba mieć gdzieś ulokowane pieniądze, z których korzystasz. Żaden
    normalnie myślący biznesmen nie będzie kasy trzymał w domu w skarpecie,
    tylko na koncie. A skoro ma konto, to można mu te pieniądze zająć. Proste?

    > Masz male pojecie i biznesie i dlatego tak piszesz. Jak sie douczysz albo
    > zaczniesz robic wieksze biznesy niz na 2 tys miesiecznie to zobaczysz

    Wow naprawdę mi teraz dogadałeś ;) A jakie to Ty masz pojęcie biznesie na
    większą skalę, niż zawodowe pisanie głupot na fora dyskusyjne?

    Jurand.

  • 305. Data: 2010-08-18 16:42:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale wtedy jesteś sobie prezesem/członkiem zarządu/HGW kim w takiej spółce
    > i wypłacasz sobie pensyjkę, żeby mieć na drobne wydatki.

    Albo nie wypłacasz, bo i po co, skoro firma wynajęła prezesowi apartament,
    dała służbowy samochód, duży fundusz reprezentacyjny, a żona nieźle zarabia?

  • 306. Data: 2010-08-18 16:47:03
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > za

    > biedny

    > ale teraz to juz sobie zarty ze mnie robisz ?
    >
    > To ja proponuje zrobic wolny rynek z emeryturami. Jak sobie uzbierasz to
    > bedziesz mial. Jak nie uzbierales to nie masz i bieduj pod mostem.

    Rozróżniasz emeryturę od grzywny? ;) Nie rozumiesz może pojęcia "wolny
    rynek", jeśli chodzi o jakość i ceny usług prawników?

    > niestety brak mozliwosci obrony w procesie karnym ze wzgledu na
    > niewystarczajace srodki finansowe nie jest normalny i nie ma nic wspolnego
    > wolnym rynkiem

    Po pierwsze - nikt Ci nie każe popełniać czynów, które doprowadzą Cię do
    konieczności obrony przed sądem. To bardzo ważna rzecz, o której raczyłeś
    zapomnieć. Tak samo, jak nikt nie każe Ci iść pracować za 500 PLN jako
    pomywaczka w barze mlecznym - masz bowiem wybór, co zrobisz i konsekwencje
    tego wyboru są od początku do końca jasne.

    Po drugie - od zawsze jest tak, że jeśli masz więcej pieniędzy, to masz
    więcej możliwości. Kupujesz lepsze mieszkanie, lepszy samochód, stać Cię na
    lepszego prawnika - normalna nagroda za to, że byłeś na tyle rozgarnięty,
    żeby określoną gotówkę odłożyć / zarabiać. Zazdrościsz komuś, że stać go na
    lepszych (i droższych) usługodawców?

    Jurand.

  • 307. Data: 2010-08-18 16:48:25
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > dobre. Nie zrozum tego zle ale jests dziwny. Nie moge sie zgodzic z takim
    > twierdzeniem

    Ja jestem dziwny? Masz rację - idź, weź siekierę i przypierdol nią
    sklepowej w pobliskim monopolowym.;

    Jurand.

  • 308. Data: 2010-08-18 16:55:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 16:41:34 +0200, Jurand wrote:

    >Ale wtedy jesteś sobie prezesem/członkiem zarządu/HGW kim w takiej spółce i
    >wypłacasz sobie pensyjkę, żeby mieć na drobne wydatki.

    Ale wtedy udajesz biednego dyrektora d/s z pensja powiedzmy 10000zl,
    zeby zonie na waciki starczylo, i mandaty sa umiarkowane, zeby nie
    powiedziec smiesznie niskie :-)

> [...]
    >tylko na koncie. A skoro ma konto, to można mu te pieniądze zająć. Proste?

    W tym przypadku beda na kontach spolek. Albo ich nie bedzie, bo beda
    ulokowane w kolejne inwestycje na kredyt ...

    J.

  • 309. Data: 2010-08-18 21:54:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Jurand pisze:

    > Wow naprawdę mi teraz dogadałeś ;) A jakie to Ty masz pojęcie biznesie
    > na większą skalę, niż zawodowe pisanie głupot na fora dyskusyjne?

    No no no bez takich.
    Koniu piecze placki z podwójnym serem zwane pizza, więc prezesem u
    siebie jakby nie było jest ;-)))

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 310. Data: 2010-08-19 01:03:50
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 13, 3:42 pm, R <b...@p...pl> wrote:

    > Nie no a u nas to sprawiedliwie jest jak nic. Zap* taki nowym BMW bo go
    > na to stać, a ryzyko małe - najwyżej dostanie 500 zł mandatu. Czyli
    > tyle, ile tego dnia puścił w knajpie na obiad.
    >
    > R.
    >
    > PS. Inny przykład - parkowanie w centrum Wrocławia. Cena - średnio
    > 3zł/h. Ale kontroli na tyle mało, że kiedyś nawet jaki radny robił test
    > - parkował cały miesiąc i go nie złapali. A nawet jeśli - to ryzykuje 50
    > zł kary za złe parkowanie. Przy takim prawdopodobieństwie kontroli można
    > śmiało założyć, że bardziej opłaca łamać przepisy i mieć odłożone na
> [...]

    No ale skoro chcesz karac obywatela w stosunku do jego dochodow, to
    podstawowa sprawiedliwosc wymaga abys tez i nagradzal podobnie. Na
    przyklad w wyborach niech jego glos liczy sie jak za dziesieciu
    obywateli, ktorzy zarabiaja 1/10 tego co bogaty itp. Dlaczego
    "spawiedliwosc" ma dzialac tylko w jedna strone?