  • 281. Data: 2010-08-18 09:19:09
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 06:56:38 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    >jestes pewny?
    >załózmy, ze za jakiekolwiek przekroczenie predkosci byłoby 50zł kary (za
    >kazde) ale byłby to system nieuchronny (jakis GPS w samochodzie czy cos
    >podobnego)
    >Przyznasz 50zł kary to mało dotkliwe.
    >Uwazasz, ze ludzie przekraczaliby predkosc?
    >IMO wazniejsza jest jednak nieuchronnosc a nie dotkliwosc.

    A co ile kilometrow te 50 zl ?

    Ty bys nie przekraczal, ja bym nie przekraczal, ale ktos kto sobie
    kupi Ferrari za 2 mln moze chyba czasem poszalec za 2000 zl ?

    Albo jak sie komus spieszy, to moze z Katowic do Berlina pojechac 200
    , z rzadka zwalniajac do 150. Wszak to jedno wykroczenie, 50 zl
    doplaty :-)

    J.

  • 282. Data: 2010-08-18 10:19:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie wyliczanka - dla mnie jest to tak nieprawdopodobna sytuacja, że
    naprawdę
    > nie wyobrażam sobie, że ktoś w pewnym momencie zaczyna mieć całkowicie w
    > dupie to, ile zarabia, czy wypłaca sobie dywidendę, czy jego pieniądze
    > procentują, itp - ot zupełnie spokojnie robi wszystko, żeby nie mieć
    dochodu
    > lub ten dochód minimalizuje.

    to jest zupelnie realna sytuacja bo CIT jest duzo nizszy niz 2 stawka PIT.
    Po co zatem zarabiac i miec jako "kowalski" jak mozna miec udzial w
    "kowalski sp. z o.o.". Nie placisz podatku od tego, ze Twoja sp. z o.o.
    nagle jest o 100 milionow wiecej warta

    > Pamiętam - jest to oczywiście pewnego rodzaju luka, ale, powtarzam, nie
    znam
    > takiej osoby, która nawet ze względu na ewentualną wysokość grożących jej
    > mandatów z premedytacją zaniżałaby dochód. Przecież te ew. mandaty to i
    tak
    > byłby tylko określony % dochodu, a nie jego kilkukrotność.

    ale tu nikt nie mowi o zanizaniu ze wzgledu na mandat. To jest kwestia
    podatkowa. Lepiej miec zestaw spolek zoo i SA niz wszystko na siebie.
    Latwiej tym zarzadzac, latwiej placic podatki, latwiej tez ich nie placic,
    latwiej sprzedac. Sprzedajesz tylko udzial w spolce. Formalnie nie
    sprzedajesz nieruchomosci, nie musisz zmieniac umow najmu bo sie wlasciciel
    zmienil

    Masz male pojecie i biznesie i dlatego tak piszesz. Jak sie douczysz albo
    zaczniesz robic wieksze biznesy niz na 2 tys miesiecznie to zobaczysz

    Icek

  • 283. Data: 2010-08-18 10:21:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Oczywiście, że może i tak być, ale żeby ktoś nie miał w ogóle dochodu, to
    > już są przypadki praktycznie nie spotykane wśród dobrze sytuowanych osób.
    No
    > i pytanie, co to znaczy "minimalne dochody" z procentów na lokacie
    bankowej,
    > bo ja dla odmiany znam wiele osób, dla których takie "minimalne dochody"
    > oznaczają comiesięczną pięciocyfrową sumę.

    ale co to zmienia? Jakbym mial miliard na koncie to bym zaplacil mandat 100
    milionow, a jak mam spolke z nieruchomosciami za miliard i dochodu 100 tys
    to zaplace 10 tys mandatu ??

    Czyli znowu kara ma sie nijak do tego co ktos faktycznie posiada

    Icek

  • 284. Data: 2010-08-18 10:27:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To nie jest feler systemu. To jest normalny wolny rynek.
    > Nie wiem o co Ci chodzi tak naprawdę - chcesz usprawiedliwiać osoby
    > popełniające wykroczenia i przestępstwa, w zależności od ich statusu
    > społecznego i możliwości finansowych? Chłopie - ochłoń.

    ale teraz to juz sobie zarty ze mnie robisz ?

    To ja proponuje zrobic wolny rynek z emeryturami. Jak sobie uzbierasz to
    bedziesz mial. Jak nie uzbierales to nie masz i bieduj pod mostem.

    Niestety brak mozliwosci obrony w procesie karnym ze wzgledu na
    niewystarczajace srodki finansowe nie jest normalny i nie ma nic wspolnego z
    wolnym rynkiem

    Icek

  • 285. Data: 2010-08-18 10:29:24
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jak nie chce iść siedzieć, niech nie robi niczego, co jest przestępstwem.
    > Proste.

    dobre. Nie zrozum tego zle ale jests dziwny. Nie moge sie zgodzic z takim
    twierdzeniem

    Icek

  • 286. Data: 2010-08-18 10:31:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Albo jak sie komus spieszy, to moze z Katowic do Berlina pojechac 200
    > , z rzadka zwalniajac do 150. Wszak to jedno wykroczenie, 50 zl

    no i sobie poszaleje. Za 3 wykroczeniem straci PJ i po temacie

    Icek

  • 287. Data: 2010-08-18 11:47:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Icek pisze:
    > no i sobie poszaleje. Za 3 wykroczeniem straci PJ i po temacie

    No i? Zatrzymanie PJ wiąże się z utratą umiejętności prowadzenia?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 288. Data: 2010-08-18 11:48:50
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Artur Maśląg pisze:
    > Ta opinia (w szczególności z Twoich ust) wcale mnie nie dziwi.
    > Dbają o swoje prawa i swoje państwo. Zgłoszenie zachowań
    > naruszających przyjęte normy społeczne to wręcz obywatelski
    > obowiązek, a nie donosicielstwo. Tak, za samo piszczenie oponami
    > możesz zostać nagrodzony stosownym kontaktem z policją
    > - zadzwoni np. wkurzony pieszy.

    Dokładnie, dziwi mnie tylko to jak mało ludzi to rozumie? Jest ich
    niewspółmiernie mało z ilością ludzi wykształconych. Czyżby wykształceni
    ludzie byli w rzeczywistości idiotami posiadającymi tylko papier?

    --
    krzysiek82

  • 289. Data: 2010-08-18 12:00:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Zdarza się, zresztą nie o to chodzi. Jeśli ma miliard na koncie i
    > formalnie np. 5 tys. dochodu miesięcznie to wysokość mandatu określona na
    > podstawie tego dochodu będzie miała się nijak do jego faktycznej
    > zamożności.

    Ale to dla skarbowki zaden problem.
    Myslisz ze jak wykazesz bezrobocie, to komornik nie zabierze ci
    samochodu za dlugi?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 290. Data: 2010-08-18 12:08:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale to dla skarbowki zaden problem.
    > Myslisz ze jak wykazesz bezrobocie, to komornik nie zabierze ci
    > samochodu za dlugi?

    to zajebisty problem bo jak masz dlugi i pare akcji PZU to komornik pojdzie
    do PZU zabrac np. monitor z biura ?

    Udzial w spolce to co innego niz dochod/zysk/mienie spolki. Moze zajac
    udzialy i je zlicytowac. Nie zmienia to postaci rzeczy, ze nie ma w polsce
    indekcu jak jestes bogaty. Mozesz zatem miec spolke z miliardem w
    nieruchomosciach i na PIT miec 1000 zlotych miesiecznie (1000 czy 10 tys
    niewiele juz zmienia bo i tak jakos nie koresponduje to z miliardem)

    Icek