    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Date: Thu, 19 Aug 2010 08:32:43 +0200

    > Rozróżniasz emeryturę od grzywny? ;) Nie rozumiesz może pojęcia "wolny
    > rynek", jeśli chodzi o jakość i ceny usług prawników?

    ale akurat trafiles kula w plot. Rynek adwokatow w naszym kraju nie jest
    wolnym rynkiem. Sa oni skupieni w zamknietych izbach i nie ma tam mowy o
    konkurencji. Wszyscy jada po stawce najwyzszej ustawowej.

    > Po pierwsze - nikt Ci nie każe popełniać czynów, które doprowadzą Cię do
    > konieczności obrony przed sądem. To bardzo ważna rzecz, o której raczyłeś
    > zapomnieć. Tak samo, jak nikt nie każe Ci iść pracować za 500 PLN jako
    > pomywaczka w barze mlecznym - masz bowiem wybór, co zrobisz i konsekwencje
    > tego wyboru są od początku do końca jasne.

    I tu wlasnie widac, ze masz male doswiadczenie. Moze sie trafic, ze policja
    Cie zabiera bo ktos powiedzial, ze jestes grozny przestepca. I podawalem
    takie przypadki, ze sie zdarzaja. To nie jest tak, ze policja zabiera tylko
    winnych.

    Wez np. takie porwanie tej laski nad morzem. Najpierw szukali goscia z
    recznikiem. Pozniej media trabily, ze juz go zatrzymali i siedzi w pace, a
    po paru dniach, ze jednak nie ma zwiazku z porwaniem bo sledczy doszli do
    wniosku, ze na plazach widuje sie duzo wiecej niz jeden recznik.

    I taki pijaczyna (bo bylo podane, ze sie zataczal) menel mial kase na obrone
    ?? Nie mial. A byl winny ?? _Nie byl_.

    Trafienie za kratki gdy jest sie niewinnym sie zdarza (przebywasz w zlym
    miejscu o zlej godzinie i sie trafia)

    > Po drugie - od zawsze jest tak, że jeśli masz więcej pieniędzy, to masz
    > więcej możliwości. Kupujesz lepsze mieszkanie, lepszy samochód, stać Cię
    na
    > lepszego prawnika - normalna nagroda za to, że byłeś na tyle rozgarnięty,
    > żeby określoną gotówkę odłożyć / zarabiać. Zazdrościsz komuś, że stać go
    na
    > lepszych (i droższych) usługodawców?

    nie ale w przypadku obrony w procesie karnym najubozszy i najbiedniejszy tez
    musi miec mozliwosc obrony nawet gdy go na to nie stac

    Icek