  • Data: 2010-08-16 11:43:46
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-14 19:33, Artur Maśląg pisze:

    > Mało proszę kolegi, albo niesprawiedliwie i do tego w
    > nieproporcjonalnie od zarobków. Po 2x500 1kPLN jest rzeczą zupełnie do
    > zaakceptowania przez wiele osób (bądź celowym działaniem), dla wielu
    > to już bardzo poważna dziura w budżecie. Nadal osoby zarabiające lepiej
    > mają większe prawa na drodze i nijakie konsekwencje.

    Tylko w pierwszym okresie. Po pewnym czasie ustali się pewna dynamiczna
    równowaga, w której każdy kolejny mandat jest już subiektywnie "dość dolegliwy",
    zarówno dla biedaka jak i bogacza. I będzie to suma proporcjonalna
    do zarobków, i to tych faktycznych, a nie wykazywanych!

    Z punktu widzenia automatyka - pomysł bardzo fajny.

    > O czym Ty piszesz? Znaczy jak ktoś jest bogatszy, to ma prawo do
    > większej dowolności na drodze? Wolne żarty.

    Ależ nie. Po pewnym niedługim czasie "względnej wolności" bogacz będzie
    miał w perspektywie do zapłacenia powiedzmy 100 tys. zł a biedak 1000 zł.
    I obaj będą się już odtąd podobnie wystrzegać/bać.