-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.
icp.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re:
Date: Tue, 22 Nov 2011 10:13:59 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 63
Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
References: <4ec6cb6c$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
<ja6i54$808$1@usenet.news.interia.pl>
<19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
<s...@n...istnieje>
<jo51yxgtblqs$.14t2ytb8z4h39.dlg@40tude.net>
<jab3e3$fou$1@inews.gazeta.pl>
<x8wvefcts1sj.1j27gecy3a5k8$.dlg@40tude.net>
<jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
<jabbp2$a4e$1@inews.gazeta.pl> <jabcmv$5rm$1@news.mm.pl>
<4ec94f6c$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@m...org>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jadlec$j1m$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jadpi7$3bd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1321953475 25124 89.75.133.230 (22 Nov 2011 09:17:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Nov 2011 09:17:55 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415048
[ ukryj nagłówki ]On 2011-11-21, Arek <a...@a...pl> wrote:
>>>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
>>>
>>> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
>>> minimalnych nakładach finansowych.
>>
>> Dawaj przykłady.
>
> Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
> wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):
>
> 1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
> jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
> 50km/h tylko w ścisłym centrum.
Po za centrum też masz dużo pieszych czy wyjazdów z posesji. Z punktu
widzenia osoby raz przejeżdżającej przez jakąś wioskę jest to idiotyczne
ograniczenie, z punktu widzenia pieszego tracącego codziennie po
kilkanaście minut na przepuszczanie samochodów czy kierowcy ryzykującemu
życiem przy co trzecim wyjeździe z domu to już inaczej wygląda.
> 1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
> się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
> remoncie.
Ogólna tendencja: nacisk jest położony na bezpieczeństwo, od sprawnego
przemieszczania się są autostrady i ekspresówki. No niestety w budowie.
> Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
> FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)
Zgoda, ale nie do końca: tam gdzie co kilkaset metrów byłby osobny teren
zabudowany to średnia prędkość wcale by Ci radykalnie nie wzrosła.
> 2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
> zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
> kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
> wyprzedzać na trzeciego.
To by się bardzo przydało (tylko koniecznie z nieutwardzonymi poboczami)
> 2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
> robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
> tzw. "uspokajania ruchu".
To daje wymierne efekty w postaci zmniejszającej się liczby wypadków i
poszkodowanych - niestety za dużo mamy idiotów na drogach. Jeden, drugi
i trzeci potrafi się powstrzymać jak jest za mało miejsca do
wyprzedzania - to się trafi czwarty, który "musi". Większość ludzi
jednak chce bezpiecznie dojechać do domu.
> Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
> 10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
> na drogach.
>
> Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.
Jakie niby?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.11 10:30 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:32 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:28 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:45 Artur Maśląg
- 22.11.11 11:02 AZ
- 22.11.11 11:08 czak norris
- 22.11.11 11:09 AZ
- 22.11.11 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 12:04 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:12 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:16 Arek
- 22.11.11 12:16 AZ
- 22.11.11 13:06 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 13:18 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 14:01 WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=