-
Data: 2011-11-22 10:13:59
Temat: Re:
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-11-21, Arek <a...@a...pl> wrote:
>>>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
>>>
>>> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
>>> minimalnych nakładach finansowych.
>>
>> Dawaj przykłady.
>
> Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
> wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):
>
> 1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
> jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
> 50km/h tylko w ścisłym centrum.
Po za centrum też masz dużo pieszych czy wyjazdów z posesji. Z punktu
widzenia osoby raz przejeżdżającej przez jakąś wioskę jest to idiotyczne
ograniczenie, z punktu widzenia pieszego tracącego codziennie po
kilkanaście minut na przepuszczanie samochodów czy kierowcy ryzykującemu
życiem przy co trzecim wyjeździe z domu to już inaczej wygląda.
> 1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
> się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
> remoncie.
Ogólna tendencja: nacisk jest położony na bezpieczeństwo, od sprawnego
przemieszczania się są autostrady i ekspresówki. No niestety w budowie.
> Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
> FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)
Zgoda, ale nie do końca: tam gdzie co kilkaset metrów byłby osobny teren
zabudowany to średnia prędkość wcale by Ci radykalnie nie wzrosła.
> 2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
> zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
> kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
> wyprzedzać na trzeciego.
To by się bardzo przydało (tylko koniecznie z nieutwardzonymi poboczami)
> 2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
> robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
> tzw. "uspokajania ruchu".
To daje wymierne efekty w postaci zmniejszającej się liczby wypadków i
poszkodowanych - niestety za dużo mamy idiotów na drogach. Jeden, drugi
i trzeci potrafi się powstrzymać jak jest za mało miejsca do
wyprzedzania - to się trafi czwarty, który "musi". Większość ludzi
jednak chce bezpiecznie dojechać do domu.
> Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
> 10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
> na drogach.
>
> Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.
Jakie niby?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.11 10:30 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:32 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:28 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:45 Artur Maśląg
- 22.11.11 11:02 AZ
- 22.11.11 11:08 czak norris
- 22.11.11 11:09 AZ
- 22.11.11 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 12:04 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:12 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:16 Arek
- 22.11.11 12:16 AZ
- 22.11.11 13:06 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 13:18 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 14:01 WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=