eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2011-11-22 10:13:59
    Temat: Re:
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-11-21, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >>>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
    >>>
    >>> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
    >>> minimalnych nakładach finansowych.
    >>
    >> Dawaj przykłady.
    >
    > Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
    > wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):
    >
    > 1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
    > jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
    > 50km/h tylko w ścisłym centrum.

    Po za centrum też masz dużo pieszych czy wyjazdów z posesji. Z punktu
    widzenia osoby raz przejeżdżającej przez jakąś wioskę jest to idiotyczne
    ograniczenie, z punktu widzenia pieszego tracącego codziennie po
    kilkanaście minut na przepuszczanie samochodów czy kierowcy ryzykującemu
    życiem przy co trzecim wyjeździe z domu to już inaczej wygląda.

    > 1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
    > się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
    > remoncie.

    Ogólna tendencja: nacisk jest położony na bezpieczeństwo, od sprawnego
    przemieszczania się są autostrady i ekspresówki. No niestety w budowie.

    > Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
    > FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)

    Zgoda, ale nie do końca: tam gdzie co kilkaset metrów byłby osobny teren
    zabudowany to średnia prędkość wcale by Ci radykalnie nie wzrosła.

    > 2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
    > zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
    > kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
    > wyprzedzać na trzeciego.

    To by się bardzo przydało (tylko koniecznie z nieutwardzonymi poboczami)

    > 2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
    > robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
    > tzw. "uspokajania ruchu".

    To daje wymierne efekty w postaci zmniejszającej się liczby wypadków i
    poszkodowanych - niestety za dużo mamy idiotów na drogach. Jeden, drugi
    i trzeci potrafi się powstrzymać jak jest za mało miejsca do
    wyprzedzania - to się trafi czwarty, który "musi". Większość ludzi
    jednak chce bezpiecznie dojechać do domu.

    > Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
    > 10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
    > na drogach.
    >
    > Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.

    Jakie niby?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: