-
Data: 2011-11-22 10:13:59
Temat: Re:
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-11-21, Arek <a...@a...pl> wrote:
>>>> Właśnie odkryłeś, że w Polsce mamy kiepską sieć dróg. Nobla za to nie chcesz?
>>>
>>> Z tej sieci można wycisnąć sporo więcej, by odrobinie chęci i
>>> minimalnych nakładach finansowych.
>>
>> Dawaj przykłady.
>
> Kilka prostych zasad (zresztą masowo stosowane poza naszymi granicami -
> wersja a. to logiczna, b. to stosowana u nas):
>
> 1a. Unikanie niepotrzebnych ograniczeń, teren zabudowany zminimalizowany
> jak się da. Dodatkowo nawet w terenie zabudowanym krajówki mają 70km/h.
> 50km/h tylko w ścisłym centrum.
Po za centrum też masz dużo pieszych czy wyjazdów z posesji. Z punktu
widzenia osoby raz przejeżdżającej przez jakąś wioskę jest to idiotyczne
ograniczenie, z punktu widzenia pieszego tracącego codziennie po
kilkanaście minut na przepuszczanie samochodów czy kierowcy ryzykującemu
życiem przy co trzecim wyjeździe z domu to już inaczej wygląda.
> 1b. Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia. Na wszelki wypadek gdzie
> się da. Ograniczenie przed remontem na drodze, zostawia się i po
> remoncie.
Ogólna tendencja: nacisk jest położony na bezpieczeństwo, od sprawnego
przemieszczania się są autostrady i ekspresówki. No niestety w budowie.
> Teren zabudowany wydłużany jak się da, bo lepiej się kosi na
> FR. Jak teren zabudowany, to zawsze 50km/h (bardzo rzadko trafia się 70km/h)
Zgoda, ale nie do końca: tam gdzie co kilkaset metrów byłby osobny teren
zabudowany to średnia prędkość wcale by Ci radykalnie nie wzrosła.
> 2a. Ułatwienie wyprzedzania wolniej jadących pojazdów - na krajówkach
> zamiast zbędnych poboczy robi się trzy pasy jazdy 2+1. I co kilka
> kilometrów zmiana. Efekt jeździ się szybciej i w ogóle nie trzeba
> wyprzedzać na trzeciego.
To by się bardzo przydało (tylko koniecznie z nieutwardzonymi poboczami)
> 2b. Ogranicza się możliwość wyprzedzania jak tylko można - na krajówkach
> robi się trzy pasy. Z czego środkowy jest wyłączony z ruchu. Służy to
> tzw. "uspokajania ruchu".
To daje wymierne efekty w postaci zmniejszającej się liczby wypadków i
poszkodowanych - niestety za dużo mamy idiotów na drogach. Jeden, drugi
i trzeci potrafi się powstrzymać jak jest za mało miejsca do
wyprzedzania - to się trafi czwarty, który "musi". Większość ludzi
jednak chce bezpiecznie dojechać do domu.
> Te dwie rzeczy wystarczą, aby zwiększyć średnią szybkość co najmniej o
> 10, a przypuszczam, że da się więcej. I znacznie poprawić bezpieczeństwo
> na drogach.
>
> Pytanie: "po co". Państwo z obecnego stanu czerpie same korzyści.
Jakie niby?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.11 10:30 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:32 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:28 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 10:45 Artur Maśląg
- 22.11.11 11:02 AZ
- 22.11.11 11:08 czak norris
- 22.11.11 11:09 AZ
- 22.11.11 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 12:04 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:12 Artur Maśląg
- 22.11.11 12:16 Arek
- 22.11.11 12:16 AZ
- 22.11.11 13:06 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 13:18 Krzysiek Kielczewski
- 22.11.11 14:01 WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-26 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-26 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-26 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-26 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-02-26 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-02-26 Warszawa => Sales Assistant <=