-
Data: 2011-10-02 18:52:51
Temat: Ratownicy na motocyklach w Warszawie
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Myślę, że akcja warta rozpropagowania.
Wielki szacun dla kolegów Motopozytywnych za przeprowadzenie akcji.
Czekamy na następne miasta :)
http://tnij.org/nndz
I kopia:
Ratownicy na motocyklach będą udzielać pomocy mieszkańcom stolicy
Dodał(a): Rafał Gdak
ratownicy na motocyklach
Warszawa
W niedzielę wieczorem na stołeczne ulice wyjedzie 40 przeszkolonych
ratowników na motocyklach. Ochotnicy wyposażeni w apteczki będą pełnili
funkcję patrolu ratowniczego, który przyjdzie z pomocą w razie wypadku.
Jest to część kampanii "Włącz myślenie".
"Motocykliście łatwiej jest ominąć korek i sprawdzić, co jest jego
przyczyną. MOTOPOZYTYWNI będą gotowi do udzielenia pomocy na miejscu
wypadku. Liczymy także na to, że dzięki tym działaniom kierowcy
samochodów zmienią postrzeganie motocyklistów z +dawców nerek+ na
mogących uratować życie" - mówi inicjator akcji dr Wojciech Kulesza,
psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Dzięki kolorowym kamizelkom motoratowników będzie można łatwo rozpoznać
i poprosić o pomoc w razie wypadku. Po odbyciu specjalnego szkolenia
będą już zawsze pełnili funkcję ratowników i jeżdżąc po mieście w
różnych celach, będą nosili kamizelki. Ich zadaniem będzie
zabezpieczeniem miejsca zdarzenia, identyfikacja zagrożenia i wezwanie
odpowiednich służb ratowniczych, a także udzielenie pierwszej pomocy
poszkodowanym i sprawne przekazanie kierownictwa akcją ratunkową
zawodowym ratownikom.
Celem akcji jest nie tylko redukcja liczby ofiar śmiertelnych wypadków
drogowych, ale także zmiana negatywnego sposobu postrzegania
motocyklistów.
W opinii Kuleszy problem postrzegania motocyklistów w społeczeństwie
jest wielopiętrowy. "Z jednej strony są oni źle odbierani, co może
powodować wiele ryzykownych zachowań ze strony innych kierowców, jak np.
otwieranie drzwi przed jadącym w korku motocyklem. Z drugiej strony
zdarza się, że motocykliści poprzez swoje zachowania utrwalają
istniejący stereotyp i np. wjeżdżają między stojące w korku pojazdy z
ogromną prędkością. Mamy podstawy sądzić, że wymienione zachowania leżą
u podłoża wysokiej liczby wypadków z udziałem motocyklistów. Chcemy to
zmienić dzięki całej serii działań. Pierwszym z nich są właśnie
motoratownicy" - wyjaśnił Kulesza.
Dodał, że motocykliści giną w wypadkach, których przyczyny mogą być
czysto psychologiczne. Dlatego zaradzić tej sytuacji można, opierając
się na wynikach badań i teoriach psychologii społecznej.
W ramach akcji organizowane będą szkolenia dla motocyklistów. Ich pogram
zostanie zrealizowany w dwóch grupach - podstawowej i zaawansowanej.
Osoby, które ukończą ten drugi kurs będą zdawały egzamin na honorowany w
całej Europie certyfikat EFR (Emergency First Reponse - EFR). Zajęcia
poprowadzą ratownicy medyczni, policjanci, strażacy oraz psychologowie.
Jak poinformowała Natalia Osica z SWPS, wydarzenie rozpocznie kampanię,
ma charakter pilotażowy, kolejne działania są planowane, ale na razie
organizatorzy nie zdradzają szczegółów.
Organizatorami przedsięwzięcia są Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej,
Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego, Specjalistyczna Ochotnicza Formacja Ratunkowa oraz Krajowe
Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Zgodnie z unijną dyrektywą Polska jest zobowiązana do redukcji liczby
ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Wśród działań strategicznych
wymienionych w IV Europejskim Programie Działań na rzecz Bezpieczeństwa
Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, które powinny zostać zrealizowane do
2020 r., wymienia się opracowanie nowego podejścia do motocyklistów (to
właśnie w tej grupie użytkowników dróg zanotowano najmniejszy spadek
liczby ofiar śmiertelnych).
Według danych Komendy Głównej Policji w Polsce w 2010 r., w wyniku
wypadków drogowych zginęło lub było rannych ponad 2 tys. motocyklistów.
Równocześnie dynamicznie rośnie liczba motocyklistów w Polsce - w 2000
r. było ich ok. 803 tys., a w 2009 r. już 975 tys.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.11 19:17 Bartek Kacprzak
- 02.10.11 19:20 Rafał Grzelak
- 02.10.11 19:43 to
- 02.10.11 19:48 Artur Maśląg
- 02.10.11 20:18 masti
- 02.10.11 20:40 Artur Maśląg
- 02.10.11 22:16 Kuba \(aka cita\)
- 02.10.11 22:16 Kuba \(aka cita\)
- 02.10.11 22:17 w...@h...com
- 02.10.11 22:42 masti
- 02.10.11 23:08 to
- 02.10.11 23:17 to
- 02.10.11 23:24 Kuba \(aka cita\)
- 02.10.11 23:57 WS
- 03.10.11 00:12 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-10 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-10-10 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-09 Próby RCB SMS alarmowy
- 2024-10-09 Bye Bye Aero2
- 2024-10-09 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-09 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-09 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-09 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-09 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-09 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-09 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-09 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-09 masowe programowanie AVR