  • 11. Data: 2009-10-26 21:54:20
    Temat: Re: RS485 - jakie napiecia ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message
    news:hbvia7$h5b$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Owszem, ale zastanawialem sie jak full lub half duplex wplywa na opisywany
    > problem. IMHO nie wplywa. W kazdej sytuacji moze sie zdarzyc, ze nic nie
    > nadaje i stan linii utrzymuja terminatory.

    > Tylko, ze to jest bez sensu. Taka linia bez polaryzacji A i B jest
    > ekstremalnie wrazliwa na zaklocenia. Minimalne zmiany spowoduja, ze
    > odbiornik zacznie odbierac jakies smieci. Chociaz, nie wiem czy to regula,
    > zaobserwowalem, ze w wielu rozwiazaniach RS485, nawet bez polaryzacji za
    > pomoca rezystorow, linie A i B ustawiaja sie prawidlowo. Moze jakos samoe
    > odbiorniki sa za to odpowiedzialne.

    Wystarczy że odbiornik ma próg nie w zerze tylko gdzieś poza zerem.

  • 12. Data: 2009-10-26 21:58:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote in message

    > To zobacz dokladnie charakterystyke tych scalakow, przy 0V daja
    > np. stan wysoki, a co daja przy -0,001V?

    Dają to samo wtedy co przy zero.
    A co daje układ na wyjściu nawet przy wysterowaniu gdy linię
    masz zwartą gdzieś 100 metrów od odbiornika? Będziesz miał
    milivolty nawet mimo zastosowania oporników polaryzujących.

    > No i cos linie w tym stanie 0V musi utrzymywac, jesli wszystkie nadajniki
    > beda zablokowane to potencjal tych linii bedzie radosnie plywal. To 200mV
    > nie wzielo sie przeciez z kosmosu tylko wynika z koniecznosci wprowadzenia
    > marginesu bledu.

    Oczywiście, ale nie ma przymusu unikania szumu tylko w taki
    jeden sposób... Zerknij sobie jak to zrobili w układzie MAX 3157.
    Tam masz na stronie 10 rozdział Fail Safe i opisne jak to układ
    ma próg H/L pomiędzy -50mV a -200mV i gwarantuje że mimo
    braku oporników polaryzujących lub przy zwarciu linii stan na
    wyjściu będzie ustalony.
    http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MAX3157.pdf

  • 13. Data: 2009-10-27 08:46:34
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > To zobacz dokladnie charakterystyke tych scalakow, przy 0V daja np. stan
    > wysoki, a co daja przy -0,001V?

    Do 50mV będzie OK.

> [...]
    > nie wzielo sie przeciez z kosmosu tylko wynika z koniecznosci wprowadzenia

    Problem fail-save przy braku oporników jest prosto do załatwienia.
    Dlatego trzeba uważać, bo niektóre scalaki mają hasło fail-save, ale po
    bliższym przyjrzeniu okazuje się, że tylko przy rozwartej linii.
    Użyteczne są te, które mają fail-save również dla A=B.
    P.G.

  • 14. Data: 2009-10-27 13:14:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@C...pl> wrote in message
> [...]
    > ale po bliższym przyjrzeniu okazuje się, że tylko przy rozwartej linii.
    > Użyteczne są te, które mają fail-save również dla A=B.

    Tak czy inaczej bardzo często spotykam w swojej pracy układy
    RS485 w których woltomierzem nie rozpoznasz który kabel który.
    I to właśnie napisałem.