  • 1. Data: 2011-11-15 21:16:12
    Temat: RS232 - dziwny błąd
    Od: pbartosz <b...@g...com>

    Korzystam z konwertera USB-RS232 do komunikacji FPGA z komputerem.
    Używam algorytmu asynchronicznego z 8 bitami danych, bez bitu
    parzystości i z jednym bitem stopu.
    Gdy przesyłam bajt 249 lub 250 czasami zostaje przesłany poprawnie, a
    czasami odbieram 0.
    W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.
    Co może być przyczyną?
    Wadliwy konwerter?

  • 2. Data: 2011-11-15 21:32:29
    Temat: Re: RS232 - dziwny błąd
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "pbartosz" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > czasami odbieram 0.
    > W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    > Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.

    Prędzej niedopasowanie prędkości transmisji do taktowania procesora.
    Ramka się rozjeżdża i bufor jest zerowany. Obadaj na wolniejszych pręściach
    jak jest ze stabilnością transmisji.

  • 3. Data: 2011-11-15 22:14:15
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/11/2011 21:16, pbartosz wrote:
> [...]
    > czasami odbieram 0.
    > W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    > Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.

    Odbierasz 0x00 bez bledow (po stronie PC), czy oprocz znaku w buforze
    masz tez jakies flagi bledow?

    Pierwszy test - wysylac z dwoma bitami stopu.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2011-11-15 22:26:32
    Od: pbartosz <b...@g...com>

    Zmniejszyłem Baud Rate z 9600 do 4800 i działa.
    Dzięki. :)

  • 5. Data: 2011-11-16 01:01:54
    Od: pbartosz <b...@g...com>

    On 15 Lis, 22:16, pbartosz <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > czasami odbieram 0.
    > W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    > Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.

    Jednak błąd ciągle występuje.
    Przetestowałem częstotliwości od 110 bps do 9600 bps.
    Bajty przesyłam z komputera na płytkę. Częstotliwość na płytce jest 16
    razy większa.
    Dwa bity stopy nic nie dają

  • 6. Data: 2011-11-16 07:01:05
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-11-15 22:16, pbartosz pisze:
> [...]
    > czasami odbieram 0.
    > W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    > Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.

    Oscyloskop w łapę i sprawdź czasy trwania bitów i poziomy napięć między
    FPGA a konwerterem USB.

  • 7. Data: 2011-11-16 07:50:51
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 11/15/2011 10:16 PM, pbartosz wrote:
> [...]
    > czasami odbieram 0.
    > W przypadku innych liczb błąd nie występuje.
    > Kod po stronie komputera i FPGA jest raczej poprawny.

    mialem doczyczynienia z konwerterami USB - RS232 - po dokladnym
    przetestowaniu, wyszlo na to ze sa one nie kompatybilne ze standardem,
    sprawdz zwykly RS232 wbudowany w plyte glowna, powinno chodzi OK ...

  • 8. Data: 2011-11-16 07:53:56
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "walker" <e...@g...without.pl> napisał w wiadomości

    > mialem doczyczynienia z konwerterami USB - RS232 - po dokladnym
    > przetestowaniu, wyszlo na to ze sa one nie kompatybilne ze standardem, sprawdz
    > zwykly RS232 wbudowany w plyte glowna, powinno chodzi OK ...

    Myślę, że może być jednak problem z częstotliwością. Najprawdopodobniej tą od
    strony FPGA.
    Oscyloskop, który umożliwi zmierzenie impulsów to najlepszy pomysł.
    --
    Pozdr
    EM

  • 9. Data: 2011-11-16 07:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 22:32:29 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Prędzej niedopasowanie prędkości transmisji do taktowania procesora.
    > Ramka się rozjeżdża i bufor jest zerowany. Obadaj na wolniejszych pręściach
    > jak jest ze stabilnością transmisji.

    Akurat 250 (FA) czy 249 (F9) maja duzo 1 i tak sie nie powinno zdarzac.
    No chyba ze tak sie objawia "frame error".

    Sprawdzilbym jeszcze inne wartosci ... ale rzecz warta podlaczenia
    oscyloskopu i sprawdzenia.

    J.

  • 10. Data: 2011-11-16 10:37:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pbartosz" napisał w wiadomości grup
    >Zmniejszyłem Baud Rate z 9600 do 4800 i działa.
    >Dzięki. :)

    Ale jak - po obu stronach czy po jednej ?

    RS-232 powinien chodzic znacznie szybciej - bledow nie ma i przy
    115200, a nowsze to i na 920k potrafia.

    J.