  • 21. Data: 2018-08-02 06:48:47
    Temat: Re: RFID czy cos..
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-01, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:

    > Może to perwersja, ale lubię wyjąć płytę z pudełka, włożyć do
    > odtwarzacza CD, usiąść w fotelu i posłuchać. Tak po dawnemu, przez
    > głośniki :-)

    Cieszę, że ktoś mnie rozumie :) Ja jeszcze lubię pokiwac się przed półka
    patrząc na co miałbym ochotę, mimo że mogę sobie przejrzeć listę na
    jakimś kompie.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-08-02 06:52:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-01, cezar <c...@t...pl.nospam> wrote:

    > widze że są już takie gotowe rozwiązania :-)
    >
    > https://www.identiv.com/products/rfid-nfc-inlays/rfi
    d-library-labels/

    > są też takie, które nakleja się na płytę CD
    > https://www.2cqr.com/library-products/tags/library-t
    ags/

    To jest co innego. To są systemy identyfikacji konkretnego egzemplarza
    na potrzeby ewidencji zasobów. W ten sposób nie odnajdzie się pozycji na
    półce.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2018-08-02 06:57:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-01, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:

    > Lenistwo z Ciebie wyziera :)

    Nieodparte umiłowanie porządku.

    > Półki należy ponumerować, i całość kolekcji wprowadzić (inna spawa "jak"
    > wprowadzić) do kompa. Potem, gdy potrzebujesz jakiegoś kawałka muzy, to

    Jest wprowadzone. Ma indywidualne numery.

    > wpierw szukasz go "logicznie", w zapisie komputerowym, a on Ci podaje
    > adres czysto fizyczny.

    To jest niepraktyczne jak chcesz łączyć estetykę półkową i grupowanie na
    półce (ten sam wykonawca w jednym miejscu np.), bo kolekcja rośnie w
    wielu miejscach na raz.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2018-08-02 07:28:45
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 01.08.2018 o 15:34, LordBluzg(R) pisze:

    > Lepszą opcją byłoby przerobienie stojaka. Przy poszczególnych
    > płytach/półkach zamontowanie LED, podpięcie ich do jakiegoś "mulisłicza"
    > a reszta do kompa. W kompie plik excella z opisem i z linkiem do adresu
    > i bangla :]
    > Odpalasz plik (szukaj), klik i zapala się dioda przy jednej z kilku
    > tysięcy płyt :] Wciągasz rączkę i masz płytę w ręce w ciągu kilku
    > sekund. Problemem pozostaje jedynie włożenie płyty na to samo miejsce, z
    > którego została wyjęta.

    Chyba, że na pudełko naklei się tag i z tyłu dla każdej kieszeni będzie
    czytnik, wtedy sygnał zwrotny do kompa, że ta płyta jest tutaj.

  • 25. Data: 2018-08-02 11:10:52
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 01.08.2018 um 03:02 schrieb Marcin Debowski:
> [...]
    > pomysły tez mile widziane.
    >
    > PS.: mam to zdygitalizowane, ale czasami potrzebuję kontaktu fizycznego

    Potrzebujesz tagi pracujące w tzw RTF Mode, czyli czytnik wysyła
    zapytania z listy i odpytuje każdy tag z osobna. Inaczej wszystkie tagi
    będą gadały jednocześnie i czytnik nic nie wyłapie. Czytnik musi jednak
    znać wszystkie tagi i je po kolei odpytywać. Nie jest to jednak tak
    upierdliwe, jak na pierwszy rzut uchem się zdaje.

    Waldek

  • 26. Data: 2018-08-02 12:32:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Hehe. Mam tylko pod 2k tych płyt ale czytając komentarze w tym watku na
    > to chyba wyjdzie.
    >
    > Bo inaczej to trzeba by je zamknąć do jakiejś kontrolowalnej szafy i
    > opierac się na optycznych kodach, ale to z kolei nie ma sensu, bo ja nie
    > chcę ich zamykac a mieć na półce. Zamkniete już mam w serwerze plików.

    Bo temat trzeba ugryźć w sumie tak samo, jak robią to biblioteki od
    dawna :) Karta-wpis-termin-kara-kamery :D Tam to jakoś działa. W domu na
    innych userach, trudno to jednak wymusić i nawet monitoring nie pomaga.
    Próba ganiania za każdą płytą to stan nie do ogarnięcia. Nawet jeśli
    wykonasz "półkę" z detekcją właściwej płyty na właściwym miejscu i
    alarmem, to będzie wył albo go ktoś młotkiem wyłączy. Kiedyś walczyłem
    tak z książkami ale zrobiłem zdjęcia (analogowe), jak mają stać na półce
    (kolejność) to zdjęcia po jakimś czasie zniknęły :) jak kilka razy
    zrobiłem hałas o burdel. Teraz już tylko wycieram to z kurzu. Z płytami
    się skończyło (pomimo że mam sporą kolekcję) bo sięgają jednak do
    zdygitalizowanych (QNAP w domu) a ja sam raczej dbam o to, żeby były na
    swoim miejscu.

    --
    LordBluzg(R)

  • 27. Data: 2018-08-02 15:28:32
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 19:54:04 UTC-5 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Ma pomocników z dużym doświadczeniem.

    > Mam, ale to nie pokaże (przybliży) lokalizacji.

    > To są płyty wszelakie (CD, DVD, VCD, BD) w pudełkach, ale też chciałbym
    > aby na półkach siedziały niejako tematycznie, np. kino polskie,
    > konkretni wykonawcy w jednym miejscu. Problem, że jak się uzywa to z
    > czasem, powolutku zwiększa się entropia i zaczyna brakować tytułów, na
    > które ma się właśnie ochotę.

    Kup kolorowe naklejki.
    Oklej kazda serie jednym kolorem, sortowanie tego bedzie trywialne, mozesz nawet dac
    dziecku do zrobienia.
    Poza kolorami mozesz zastosowac tez lokalizacje naklejki.
    Np. Czerwony na dole - polski serial.
    Czerwony na srodku - polska muzyka.

    Zamiast naklejek starczy kolorowa tasma izolacyjna choc trzeba poszukac takiej aby
    miala wiecej kolorow w zestawie.

  • 28. Data: 2018-08-02 17:35:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości
    > Chyba, że na pudełko naklei się tag i z tyłu dla każdej kieszeni będzie
    > czytnik, wtedy sygnał zwrotny do kompa, że ta płyta jest tutaj.

    A może, tak bardziej żartem, niż serio - pozrzucać płyty do obrazów, jak
    chcemy posłuchać, szybka dyspozycja do kompa, wypalamy na CD-RW, za 3-4
    minuty mamy gotowe i pakujemy w odtwarzacz?

    :))
    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 29. Data: 2018-08-02 18:11:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jak chcemy posłuchać, szybka dyspozycja do kompa, wypalamy na CD-RW,
    >za 3-4 minuty mamy gotowe i pakujemy w odtwarzacz?

    CD-RW ... cos w tym jest :-)

    Ale moze lepiej tableta - zagra i wyswietli okladke :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-08-02 22:55:46
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    > pomysły tez mile widziane.
    >
    > PS.: mam to zdygitalizowane, ale czasami potrzebuję kontaktu fizycznego

    Ja po najmniejszej linii oporu poukładałem alfabetycznie według
    wykonawców. Czyli dokładnie tak samo jak mam posortowane folderami na
    komputerze. I to działa już kilka lat, nigdy nie zrobił się bałagan.

    Jakub Rakus