  • 21. Data: 2010-02-06 13:19:48
    Temat: Re: RAW/NEF w Corel PhotoPaint X3
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 6 Feb 2010 12:22:12 +0100, "Pan Ło?" <b...@n...pl> wrote:

    >Tych prostszych programów typu Adobe PS Elements czy Corel PSP nie znam,
    >macie jakie? do?wiadczenia? Czy one obsługuj? raw/nef same z siebie?

    Tak jak Ci tu proponowano, zainteresuj się zewnętrznymi wołarkami
    RAWów. Z darmowych masz RAWTherapee (bardziej zaawansowany) i UFRaw
    (prostszy, może być pluginem do GIMPa). Wołarki ,,odczepione'' od
    pakietów graficznych to Bibble, Silkypix Developer Studio, Capture
    One. Dalej masz już wołarki zintegrowane z kombajnami graficznymi typu
    Corel czy Adobe (to jest byłe RSE). I na końcu soft dołączony do
    aparatów, dla Nikona możesz chyba dokupić wołarkę od Nikona, jak Ci
    darmowa nie odpowiada.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2010-02-06 13:22:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-06 12:22, Pan ?o? pisze:
    > Tych prostszych program?w typu Adobe PS Elements czy Corel PSP nie znam,
    > macie jakie? do?wiadczenia? Czy one obs?uguj? raw/nef same z siebie?

    Do Photoshop Elements 8 możesz ściągnąć najnowszy plugin Adobe Camera
    Raw, tu masz opisaną jego funkcjonalność:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=3502
    oraz oczywiście Help na stronie Adobe
    http://help.adobe.com/en_US/PhotoshopElements/8.0/Wi
    n/Using/WSD87BE8D1-66A9-400c-BABF-72281C7DF3AC_WIN.h
    tml
    Proponuje ściągnąć wersje Trial i się pobawić, bo naprawdę warto.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 23. Data: 2010-02-06 13:48:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Tych prostszych programów typu Adobe PS Elements czy Corel PSP nie znam,
    > macie jakieś doświadczenia? Czy one obsługują raw/nef same z siebie?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Pan Łoś

    Ps elemnt nawet nie otwieralem , wiec nie powiem

    uzywam od duzszego czasu corel PSP a ostatni w wersji X3
    i powiem tak:
    bardzo dobry program do obrobki graficznej - szczegolnie fajnie
    wyprowadza sie nim rozne bledy geometryczne.
    Nie zdazylo mi sie nigdy zebym czegos tym programem nie byl w stanie
    obrobic -i b wygodny w obsludze , choc pare rzeczy wolalbym inaczej .

    Co do wolania RAW tym programem - nie ma to wiekszego sensu ( acha
    robie z canona )
    sama wolarka ma najprostsze funkcje a co najgorsze obraz po wywolaniu
    odstepuje niemal zawsze daleko jakoscia , przejsciami tonalnymi od
    tego uzyskanego w oryginalnym programie fabrycznym.
    Nigdy nie doszedlem do takich nastaw , zeby choc w przyblizeniu jakosc
    obrazu po wywolaniu rawu odpowiadla temu z oryginalnej fabrycznej
    wolarki.
    To dziala tak ze wywolujesz RAW z ograniczonymi mozliwosciami nastaw
    ( sa tylko te podstwowe ) a uzyskany obraz obrabiasz calkie normlnie
    w RGB ( czey ew innej przestrzeni ) . Cala obrobka po wywolaniu rawu
    odwoluje sie wlasnie do obrazu RGB nie do zrodlowego RAW.
    Wole wiec wywolac super wygodnie i dobrze w oryginalnym programie
    fabrycznym , wynik zapisac w TIFF 16b lub 8 b i nastepnie tiff
    obrobic w PSPX3.

    duzo szybciej , wygodniej i lepiej - tym bardziej ze fabryczna
    wolarka odwoluje sie do danych zrodlowych RAW w zakresie szerszym niz
    corell.

    Wlasciwie nie widze powodu zeby odradzac stosowanie X3 do obrobki
    zdjec , ale w swietle moich doswiadczen nie namawiam do wolania tym
    raw -ow.

  • 24. Data: 2010-02-06 20:03:38
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > duzo szybciej , wygodniej i lepiej - tym bardziej ze fabryczna
    > wolarka odwoluje sie do danych zrodlowych RAW w zakresie szerszym niz

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, przyznam, ze w kwestii RAW jestem
    poczatkujacy.
    Czy dla Nikona jest to ten Capture NX?

    > Wlasciwie nie widze powodu zeby odradzac stosowanie X3 do obrobki
    > zdjec , ale w swietle moich doswiadczen nie namawiam do wolania tym
    > rawow.

    Mnie nie trzeba odradzac X3, chociaz chyba o innych programach piszemy.
    Ja uzywam PhotoPaint z calego pakietu X3. Jestem przyzwyczajony.

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 25. Data: 2010-02-07 07:36:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Feb., 21:03, "Pan Łoś" <b...@n...pl> wrote:
> [...]
    v25g2000yqk.googlegroups.com...

    > Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, przyznam, ze w kwestii RAW jestem

    tak

    > Mnie nie trzeba odradzac X3, chociaz chyba o innych programach piszemy.
    > Ja uzywam PhotoPaint z calego pakietu X3. Jestem przyzwyczajony.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Pan Łoś

    pytales o corel PSP - PaintShop Photo.? o nim pisze.

    photopaint mam tez , ale chwilowo zdeinstalowany , w kazdym razie
    wczesniej chetnie uzywalem .
    PSP dziala bardzo podobnie z tym ze ma chyba nieco wiecej funkcji
    stricte fotograficznych - jak np odszumianie na wiele sposobow , itp ,
    itd. , a takze niektore sa rownolegle zautomatyzowane .o ile sobie
    przypominian w zakresie obrobczym te programy daja praktycznie te
    same mozliwosci - pewnie roznia sie jakimis poszczegolnymi ,
    pojedynczymi funkcjami.

  • 26. Data: 2010-02-12 17:40:59
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > Corel czy Adobe (to jest byłe RSE). I na końcu soft dołączony do
    > aparatów, dla Nikona możesz chyba dokupić wołarkę od Nikona, jak Ci

    Przetestowałem ten RAWTherapee i wydaje się naprawdę zaawansowany i ciekawy.
    Niestety dość często wiesza się, a właściwie bezczelnie zamyka bez
    jakichkolwiek pytań. Poza tym, myślę że ten RT jest odpowiedzią na moje
    pytania, zatem wielkie dzięki.

    Pan Łoś

  • 27. Data: 2010-02-12 23:01:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Pan Łoś" napisał
> [...]
    > ciekawy. Niestety dość często wiesza się, a właściwie bezczelnie zamyka
    > bez jakichkolwiek pytań. Poza tym, myślę że ten RT jest odpowiedzią na

    Pewnie wciągnąłeś 3.0 alpha ?

    adam

  • 28. Data: 2010-02-13 09:35:05
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>