  • 1. Data: 2009-09-28 06:53:07
    Temat: RAID 1 - czy na SATA0 i SATA1, czy na SATA0 i SATA2 ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Zakładając że chciałbym skorzystać z możliwości jakie
    dają nowsze kontrolery Intela (Intel Matrix Storage Technology)
    moje pytanie jest nastepujace.

    Chcę stworzyć zwykłe lustro (RAID1).
    Mam dwa identyczne dyski.
    Pod jakie porty mam je podpiąć ?
    Np. SATA0 i SATA1, czy może lepiej SATA0 i SATA2 ?
    Czy nie ma to może żadnego znaczenia ?

    Dzięki za podpowiedzi,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-09-28 07:17:36
    Temat: Re: RAID 1 - czy na SATA0 i SATA1, czy na SATA0 i SATA2 ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:53:07 +0200, Aleksander napisał(a):

> [...]
    > Mam dwa identyczne dyski.
    > Pod jakie porty mam je podpiąć ?
    > Np. SATA0 i SATA1, czy może lepiej SATA0 i SATA2 ?

    Nie ma żadnego znaczenia. Chyba że oprócz AHCI od Intela masz jeszcze jakiś
    JMicron/Gigabyta. To wtedy nie mieszaj.

  • 3. Data: 2009-09-28 10:50:01
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Nie ma żadnego znaczenia. Chyba że oprócz AHCI od Intela masz jeszcze jakiś
    > JMicron/Gigabyta. To wtedy nie mieszaj.

    Dzięki.
    Bo kiedyś (ATA/IDE) był niby kontroler dysku PRIMARY i SECONDARY,
    i ponoć lepiej było podpinać dyski pod osobne kanały,
    niż żeby wisiały 2 dyski na jednej tasiemce...

    Ale tak tylko chciałem się upewnić,

    Dzięki,
    Aleksander.